Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Rzeszowie powstała pracownia do terapii dźwiękiem

Ula Sobol
Projekt zrealizowany dzięki wsparciu finansowemu fundacji, m.in. PKO SA, PKO BP, Zakładów Kórnickich, Śnieżki oraz firm regionalnych i krajowych. Koszt projektu to ponad 17 tyś. złotych.
Projekt zrealizowany dzięki wsparciu finansowemu fundacji, m.in. PKO SA, PKO BP, Zakładów Kórnickich, Śnieżki oraz firm regionalnych i krajowych. Koszt projektu to ponad 17 tyś. złotych. Krystyna Baranowska
Sala do terapii dźwiękiem, która powstała w Rzeszowie znajduje się w Zespole Szkół im. UNICEF. Służy do zajęć terapeutycznych, za pomocą dźwięków, rytmów i nowych, nieznanych instrumentów.

Muzykoterapia sensomotoryczna polega na wielozmysłowym odbiorze muzyki i dźwięków.

- Nasza terapia ma na celu wsparcie rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w wieku szkolnym - wyjaśnia Marta Skrobacz, muzykoterapeuta z Zespołu Szkół im. UNICEF w Rzeszowie.

Terapia dźwiękiem bazuje głównie na muzyce instrumentów etnicznych (jak: bębny afrykańskie, kalimba, kij deszczowy) i archaicznych (misy tybetańskie czy gong).

- Ideą muzykoterapii jest samodzielne i wspólne z terapeutą doświadczanie dźwięków poprzez słuch, dotyk, węch, a niekiedy i smak - opisuje Magdalena Machno z ZS im. UNICEF.

To również sposób na komunikację z uczniem, szczególnie gdy ta werbalna jest zakłócona.

- Tutaj dźwięki pozwalają dziecku wyrazić swoje emocje, odreagować napięcie, czy zrelaksować się - dopowiada Magdalena Machno.

Granie na tych instrumentach pomaga także wychowankom usprawniać funkcje percepcyjno-motoryczne.

- Poprawia kondycję psychofizyczną i percepcję słuchową. Uczy współpracy w grupie. Kształci koncentrację uwagi. Zwiększa wiarę we własne możliwości. Kształtuje świadomość własnej roli w pracy zespołowej - wylicza Marta Skrobacz. - Muzykując w grupie, uczymy się empatii, słuchania innych oraz własnego pierwotnego rytmu (rytmu serca).

- Szkoła z roku na rok poszerza swoje zaplecze o nowoczesne pomoce dydaktyczne i wprowadza innowacyjne formy terapii, które służą rozwojowi dzieci i młodzieży niepełnosprawnej - podkreśla Stanisława Gilewicz, dyrektor Zespołu Szkół im. UNICEF.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24