W Sanoku tworzą budżet dla hokeja

mawa
Nie było zbyt wielu konkretów podczas spotkania rady nadzorczej hokejowej spółki w Sanoku. Kolejne posiedzenie wyznaczono na 14 maja.

- Sponsorzy potrzebują co najmniej miesiąca na podjęcie decyzji czy kontynuują współpracę z klubem i na jakim poziomie - poinformował Paweł Kołodziejczyk, przewodniczący rady nadzorczej Ciarko PBS Banku Sanok. - W tym czasie my mamy przygotować stosowne wnioski do Ciarko i PBS Banku oraz zakończyć poprzedni sezon.

W spotkaniu uczestniczył m.in. zastępca burmistrza Sanoka Piotr Uruski. - Toczył rozmowy z naszymi sponsorami, czekamy teraz na odpowiedź radnych miasta czy widzą możliwość zmiany formuły wsparcia hokeja - dodał działacz klubu. - Wspomniany miesiąc przyda się na "uszycie" budżetu na następny sezon, który na pewno będzie uzależniony po części od wyniku reprezentacji w mistrzostwach świata. Atmosfera dla hokeja po tym turnieju może być lepsza, albo gorsza. Liczymy jednak na sukces kadry, co przełoży się na zainteresowanie hokejem mediów i sponsorów.

- Do końca maja chcemy już rozstrzygnąć w jakiej formule i z jakim budżetem przystąpimy do nowego sezonu - kontynuował Kołodziejczyk. - Podtrzymujemy deklarację, że tworząc klub na kolejne sezony będziemy bazować na naszych zawodnikach, choć w zależności od środków nie wykluczamy ograniczenia lub rozszerzenia tej formuły. Nie tylko my borykamy się z podobnymi problemami, ale kwestie finansowe zawsze były elementem negocjacyjnym.

Skalkulowano, że minimalny budżet na jeden sezon gry seniorskiej drużyny w PHL oraz grup młodzieżowych na dotychczasowym poziomie to koszt 3 mln zł netto.

W sanockim hokeju może się także zmienić nazwa klubu. - PZHL naciska, by od nowego sezonu liga była zawodowa, dlatego albo musimy przekształcić klub w spółkę akcyjną, albo ją powołać. W naszych realiach to maksimum dwa miesiące - mówił.
Działaczy Ciarko PBS nie martwi fakt, że niektóre kluby mają już dopinane składy i ustaliły początek przygotowań na maj. - Inne za to, jak na przykład JKH GKS Jastrzębie, dają zawodnikom wolną rękę. Ile w tym konkretu a ile gry, nie wiadomo. My, póki nie będziemy mieć pewności co do budżetu, nie podpiszemy umów. Choć zapewne wstępne deklaracje do zawodników będziemy składać - przyznawał Kołodziejczyk.

Najwcześniej w połowie maja możemy poznać nazwisko nowego trenera, który zastąpi Miroslava Frycera. Wśród kandydatów są Polacy (w tym sanoczanin) i trenerzy zza granicy. - Trener też będzie pochodną budżetu - zakończył przewodniczący rady nadzorczej Ciarko PBS Banku.

* * *
KOMUNIKAT KLUBU WS. POSIEDZENIA RADY NADZORCZEJ SPÓŁKI HOKEJOWEJ CIARKO PBS BANK KH SANOK

Szanowni Państwo,

Działając imieniem Ciarko PBSBank KH Sanok Sp. z o.o., informujemy, że w trakcie posiedzenia rady nadzorczej Spółki z udziałem członków zarządu, dokonano podsumowania pięcioletniego okresu działalności spółki - podkreślamy, że w tym czasie drużyna seniorska dwukrotnie zdobyła tytuł Mistrza Polski i dwa razy Puchar Polski. Drużyna seniorska dwukrotnie była również liderem rozgrywek po rundzie zasadniczej. Na arenie międzynarodowej Spółka wygrała turniej drugiej rundy Pucharu Kontynentalnego w rumuńskim Brasovie. Oprócz sukcesów drużyny seniorskiej, Spółka może się pochwalić sukcesami drużyn juniorskich, w tym dwoma tytułami Mistrza Polski. Pod względem sportowym okres ten należy ocenić bardzo pozytywnie. Ostatni sezon mimo niemałych nakładów finansowych nie należał jednak do udanych. Omówiono przyczyny takiego stanu rzeczy, stwierdzając w podsumowaniu, że władze klubu zapewniły drużynie seniorskiej wszystko co było konieczne do osiągnięcia kolejnego sukcesu. Być może decyzje personalne zarówno co do sztabu szkoleniowego jak i poszczególnych zawodników zadecydowały o tym drużyna nie stanowiła monolitu zdeterminowanego, aby osiągnąć sukces. Oceniając ostatni sezon trzeba podkreślić, że większość zawodników uczyniła wszystko, aby uzyskać jak najlepszy rezultat, niemniej w zestawieniu z innymi zespołami i ich potencjałem sportowym, ich zaangażowanie i wola walki nie dała spodziewanego przez nich samych efektu.

Sponsorzy po zakończonym sezonie muszą dokonać oceny efektów marketingowych
i wizerunkowych, a także ocenić swoje możliwości finansowe w obszarze nakładów na marketing i reklamę. Stosowne wnioski zostaną przedłożone właściwym organom decyzyjnym głównych sponsorów, aby określili oni swoją gotowość do kontynuowania sponsoringu i wysokości możliwego zaangażowania finansowego w kolejnym sezonie. Informujemy, że konieczność podsumowań efektów marketingowych za okres pięcioletni wynika z faktu, że pierwotnie udział dwóch głównych sponsorów tj. firmy Ciarko oraz Podkarpackiego Banku Spółdzielczego zakładał pięcioletni okres zaangażowania w projekt hokejowy, w czasie którego główni sponsorzy oczekiwali, iż zostanie przez wszystkie zainteresowane strony wypracowane docelowe rozwiązanie finansowania tej dyscypliny. Elementem zaangażowania dwóch głównych sponsorów było właśnie powołanie w roku 2011 spółki Ciarko PBSBank KH Sanok Sp. z o.o.

W tym celu zostało zwołane kolejne posiedzenie Rady Nadzorczej na dzień 14 maja 2015 roku, na którym zapadną decyzje dotyczące tych zagadnień. Elementem tych decyzji będzie również zmiana formuły rozgrywek ligowych w sezonie 2015/2016, które mają być w pełni zawodowe - a to oznacza, iż udział w tych rozgrywkach będą mogły brać udział wyłącznie kluby sportowe działające w formie sportowych spółek akcyjnych. Będzie to zapewne również związane z określonymi wymogami finansowymi, jakie zostaną postawione przed klubami, które zechcą zgłosić swój akces do tych rozgrywek.

Podczas posiedzenia zarząd przedstawił dwie koncepcje budowy drużyny oraz związanych z tym koniecznych nakładów finansowych. Jedna z tych koncepcji zakłada oparcie drużyny prawie wyłącznie na obecnych wychowankach klubu. Minimalne przychody netto jakie są konieczne, aby pokryć koszty tak dobranej drużyny seniorskiej muszą oscylować na poziomie 2,5 mln zł netto. Do tych kwot dochodzą również koszty na pokrycie wydatków związanych z utrzymaniem grup młodzieżowych, które Zarząd Spółki obliczył na kwotę około 0,5 mln zł. Taka kwota nakładów na sekcje dziecięce i juniorskie dałaby możliwość stabilizacji pracy trenerom grup młodzieżowych oraz pozwoliłaby na pokrywanie również części wydatków, które ponosząc rodzice wychowanków klubu. Rada Nadzorcza oraz Zarząd Spółki uznają zgodnie, że należy wspólnie pracować nad poprawą sytuacji tego obszaru działalności Klubu, aby los trenującej młodzieży i trenerów nie zależał od sponsorów i ich nakładów na tą dyscyplinę.

Rada Nadzorcza uznała, że należy przedstawić stosowne informacje pozostałym wspólnikom, w tym władzom Miasta Sanoka, aby mieli oni świadomość jakie koszty generuje działalność spółki hokejowej, i jaką część tych kosztów stanowi szkolenie dzieci i młodzieży. Władzie Spółki nie ukrywają, iż liczą na to, że władze Miasta Sanoka mimo trudnej sytuacji budżetowej, będą w stanie wesprzeć klub w pokrywaniu kosztów szkolenia dzieci i młodzieży, w tym również w ramach projektu klas sportowych.

Obecni na posiedzeniu przedstawiciele głównych sponsorów wraz z obecnym w końcowej części posiedzenia Zastępcą Burmistrza Miasta Sanoka Panem Piotrem Uruskim, wyrazili zapatrywanie, aby stosowne decyzje dotyczące działalności w kolejnych latach podjąć po zapoznaniu się ze stosownymi informacjami oraz po określeniu się przez wszystkie zainteresowane strony co do ich możliwości finansowych.

Flesz: Wegańskie ubrania. Made in Poland

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3