ZUS wychodzi naprzeciw potrzebom wszystkich grup klientów, w tym wobec osób niedosłyszących i głuchych.
- E-wizyta to wideorozmowa z ekspertem ZUS, a taką formę kontaktu wprowadziliśmy w październiku 2020 roku. Codziennie z tej opcji korzysta kilkaset osób. Od 16 lutego nasi klienci mogą umawiać się na konsultacje w polskim języku migowym - mówi - wyjaśnia Wojciech Dyląg , regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie podkarpackim. - Pracownik ZUS będzie migać w polskim języku migowym, a to dla osób migających szansa na samodzielne załatwienie sprawy i uzyskanie wyjaśnień na przykład o rentach bądź zasiłkach bez konieczności wychodzenia z domu.
Komputer z kamerą i mikrofonem lub smartfon – to wystarczy
Jeśli chcesz skorzystać z wideorozmowy wystarczy zarezerwować e-wizytę. Należy wejść na stronę www.zus.pl i wybrać „umów e-wizytę”, a następnie wybrać „umów e-wizytę w języku migowym (PJM)”.
W kolejnym kroku należy wskazać temat wideorozmowy oraz wybrać jej termin.
- Po uzupełnieniu podstawowych danych, w tym adresu e-mail, dostaniesz w zwrotnej wiadomości na swój adres mailowy potwierdzenie rezerwacji, a konkretnie link do e-wizyty. Jeśli będziesz chciał zasięgnąć informacji we własnej sprawie i danych, przygotuj dla weryfikacji dowód osobisty
- dodaje rzecznik.
Aby skorzystać z wideorozmowy wystarczy komputer z kamerą i mikrofonem lub smartfon.
Znamy nową listę obostrzeń