W ZUS-ie jeszcze lepiej przetłumaczą na migowy

Małgorzata Motor m.motor@nowiny24.pl
Krystyna Baranowska
Rozmowa z Małgorzatą Łyszczarz - Bukałą, rzecznikiem prasowym ZUS w Rzeszowie, o nowej usłudze wprowadzonej dla osób niesłyszących ZUS wprowadził dodatkowe ułatwienia dla osób niesłyszących. Na czym one polegają?

ZUS uruchomił specjalną usługę wideotłumaczenia. Jest ona dużym ułatwieniem dla osób niesłyszących. Dotychczas w naszych placówkach mogli korzystać ze wsparcia przeszkolonych pracowników, którzy pomagali im w załatwianiu różnych spraw, tłumacząc na język migowy. Tylko w całym ubiegłym roku z takiej obsługi skorzystało około 3,4 tys. osób niesłyszących. Część jednak spraw była na tyle skomplikowana, że wymagała dużo większych umiejętności znajomości języka migowego. ZUS uruchomił więc usługę wideotłumaczenia rozmów w salach obsługi w swoich 43 oddziałach. W rzeszowskim Oddziale ZUS z usługi tej  skorzystało już kilkanaście osób.

 

Jak w praktyce wygląda ta usługa?

 

Jeżeli podczas obsługi klienta niesłyszącego będzie istniała konieczność wsparcia przez osobę z biegłą umiejętnością tłumaczenia na język migowy, wówczas rozmowę przejmie wykwalifikowany pracownik Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS. Będzie ją prowadził za pośrednictwem komputerowego programu do wideo-konferencji. Dodatkowo będzie miał bezpośrednią „słuchawkową” łączność z pracownikiem sali obsługi klienta w oddziale.

 

Jak można skorzystać z takiej pomocy?

 

Osoby, które będą chciały skorzystać z wideotłuma-czenia, powinny przy wyborze tematu obsługi na biletomacie wybrać symbol „ucha”. Klienci posiadający zarejestrowany profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS mogą się natomiast umówić na wizytę za pośrednictwem portalu.

 

Czy z pomocy pracowników Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS można skorzystać w każdej chwili?

 

Dostępni są od poniedziałku do piątku w godzinach od 7 do 18. Z kolei pracownicy Sal Obsługi Klientów w terenowych jednostkach organizacyjnych ZUS pracują od wtorku do piątku w godzinach od 8 do 15, w poniedziałek w godzinach od 8 do 17, adresy wszystkich terenowych jednostek organizacyjnych ZUS są dostępne na stronie internetowej www.zus.pl.

 

Czy po tych godzinach też jest szansa na załatwienie sprawy w ZUS?

 

Oczywiście. Z myślą o takich klientach, a w szczególności o osobach niepełnosprawnych,  wprowadzono Samoobsługowe Urządzenia Informacyjne (SUI), inaczej zwanych urzędomatami. Urządzenia te umożliwiają klientom składanie papierowych dokumentów ubezpieczeniowych, wniosków czy innych pism, a także odbiór potwierdzenia ich złożenia. Pozwalają one także osobom, które nie posiadają dostępu do Internetu, sprawdzenie swoich danych na Platformie Usług Elektronicznych. Jest to też szansa na odwiedzenie serwisów internetowych ZUS.

Minimalna płaca w górę. Wzrośnie przynajmniej o 184 zł

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
Romek 1

Ja byłbym ostrożny - Pozory często mylą.

B
Blekot

W ZUSie są bardzo biegli w języku migowym, szczgólnie dobrze opanowali przekaz następujących gestów jak, "wał Kozakiewicza", "środkowy palec fucka" i "i figę z makiem  kciukiem".  Spróbuj teraz spytać się na migi w ZUSie ile będziesz miał emerytury. 

r
rympałek

Sliczna miła buzia ,az sie wierzyc nie chce zeby ktos o tak miłym wzroku pracował w sród tych q.ew i złodziei.

 

r
rympałek

Sliczna miła buzia ,az sie wierzyc nie chce zeby ktos o tak miłym wzroku pracował w sród tych q.ew i złodziei.

Dodaj ogłoszenie