Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W ZUS-ie jeszcze lepiej przetłumaczą na migowy

Małgorzata Motor [email protected]
Krystyna Baranowska
Rozmowa z Małgorzatą Łyszczarz - Bukałą, rzecznikiem prasowym ZUS w Rzeszowie, o nowej usłudze wprowadzonej dla osób niesłyszących ZUS wprowadził dodatkowe ułatwienia dla osób niesłyszących. Na czym one polegają?

ZUS uruchomił specjalną usługę wideotłumaczenia. Jest ona dużym ułatwieniem dla osób niesłyszących. Dotychczas w naszych placówkach mogli korzystać ze wsparcia przeszkolonych pracowników, którzy pomagali im w załatwianiu różnych spraw, tłumacząc na język migowy. Tylko w całym ubiegłym roku z takiej obsługi skorzystało około 3,4 tys. osób niesłyszących. Część jednak spraw była na tyle skomplikowana, że wymagała dużo większych umiejętności znajomości języka migowego. ZUS uruchomił więc usługę wideotłumaczenia rozmów w salach obsługi w swoich 43 oddziałach. W rzeszowskim Oddziale ZUS z usługi tej  skorzystało już kilkanaście osób.

 

Jak w praktyce wygląda ta usługa?

 

Jeżeli podczas obsługi klienta niesłyszącego będzie istniała konieczność wsparcia przez osobę z biegłą umiejętnością tłumaczenia na język migowy, wówczas rozmowę przejmie wykwalifikowany pracownik Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS. Będzie ją prowadził za pośrednictwem komputerowego programu do wideo-konferencji. Dodatkowo będzie miał bezpośrednią „słuchawkową” łączność z pracownikiem sali obsługi klienta w oddziale.

 

Jak można skorzystać z takiej pomocy?

 

Osoby, które będą chciały skorzystać z wideotłuma-czenia, powinny przy wyborze tematu obsługi na biletomacie wybrać symbol „ucha”. Klienci posiadający zarejestrowany profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS mogą się natomiast umówić na wizytę za pośrednictwem portalu.

 

Czy z pomocy pracowników Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS można skorzystać w każdej chwili?

 

Dostępni są od poniedziałku do piątku w godzinach od 7 do 18. Z kolei pracownicy Sal Obsługi Klientów w terenowych jednostkach organizacyjnych ZUS pracują od wtorku do piątku w godzinach od 8 do 15, w poniedziałek w godzinach od 8 do 17, adresy wszystkich terenowych jednostek organizacyjnych ZUS są dostępne na stronie internetowej www.zus.pl.

 

Czy po tych godzinach też jest szansa na załatwienie sprawy w ZUS?

 

Oczywiście. Z myślą o takich klientach, a w szczególności o osobach niepełnosprawnych,  wprowadzono Samoobsługowe Urządzenia Informacyjne (SUI), inaczej zwanych urzędomatami. Urządzenia te umożliwiają klientom składanie papierowych dokumentów ubezpieczeniowych, wniosków czy innych pism, a także odbiór potwierdzenia ich złożenia. Pozwalają one także osobom, które nie posiadają dostępu do Internetu, sprawdzenie swoich danych na Platformie Usług Elektronicznych. Jest to też szansa na odwiedzenie serwisów internetowych ZUS.

emisja bez ograniczeń wiekowychnarkotyki
Wideo

Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24