reklama

Walcz o odszkodowanie za nieudaną wycieczkę

s.siwak@nowiny24.pl Fot. Krystyna BaranowskaZaktualizowano 
Informuje Radomir Stasicki, miejski rzecznik praw konsumenta w Rzeszowie.

- Na co warto zwrócić uwagę przed podpisaniem umowy dotyczącej usługi turystycznej?

- Przed zawarciem umowy warto przede wszystkim upewnić się czy biuro działa legalnie i zostało wpisane do rejestru organizatorów turystyki. Taką informację możemy uzyskać w Departamencie Turystyki Ministerstwa Gospodarki w Warszawie. Również możemy sprawdzić pod adresem http://turystyka.crz.mg.gov.pl

 

- Co należy zrobić, gdy na miejscu okaże się, że wszystko wygląda inaczej niż przewidywała to umowa z biurem podróży?

 

- Jeżeli w rzeczywistości hotel nie będzie odpowiadał opisowi zawartemu w umowie, bądź katalogu doręczonemu nam przy zawartej umowie, mamy prawo żądać, aby przeniesiono nas do takiego hotelu, który będzie zgodny z opisem. Podobnie, gdy np. standard pokoi będzie odbiegał od wynikającego z umowy. Również gdy organizator nie będzie chciał zrealizować określonego umową świadczenia, np. zorganizować dodatkowej wycieczki, możemy żądać świadczenia zastępczego, nie odbiegającego jakością i poziomem od umownego. W sytuacjach takich możemy również wystąpić do organizatora po powrocie do domu z żądaniem obniżenia ceny.

 

- Czy zawsze możemy domagać się odszkodowania za niewłaściwie wykonaną umowę przez biuro podróży?

- Oczywiście, że tak, należy jednak pamiętać o odpowiednim dokumentowaniu i utrwalaniu za pomocą aparatu fotograficznego czy kamery wszystkich pojawiających się rozbieżności. Wtedy o wiele łatwiej będzie uzasadnić żądanie rekompensaty pieniężnej.


- W jakim terminie powinniśmy zgłosić reklamację nieprawidłowości podczas wycieczki?

- Najlepiej zaraz, gdy po wykryciu nieprawidłowości zawiadomimy wykonawcę usługi oraz organizatora informując go o wadach imprezy turystycznej. Pamiętajmy zresztą, że sama umowa określa sposób oraz termin zgłaszania reklamacji. Niezależnie od tego pilot wycieczki ma obowiązek potwierdzić przyjęcie naszego roszczenia. Jeżeli problemu pozytywnie nie załatwi musi naszą skargę przekazać organizatorowi turystyki. Ten z kolei powinien pisemnie ustosunkować się do reklamacji w terminie 30 dni od dnia zakończenia imprezy turystycznej. Brak odpowiedzi w wymienionych terminach powoduje uznanie reklamacji za uzasadnioną.

- Czy organizator podróży może podwyższyć cenę?

- Tylko wtedy, gdy umowa taką sytuację przewiduje i wyłącznie w razie wystąpienia wskazanych w ustawie okoliczności. Chodzi o wzrost kosztów transportu, wzrost kursów walut, wzrost opłat urzędowych, podatków lub opłat należnych za takie usługi, jak: lotniskowe, załadunkowe lub przeładunkowe w portach morskich i lotniczych.

 

 

100 mln euro z Funduszy Norweskich na rozwój innowacji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3