reklama

Weekend weekendem, ale pamiętaj, że niedziela jest dniem informacji pozytywnej!

Zbigniew Biskupski AIPZaktualizowano 
Maciej Jeziorek
Dzień Informacji Pozytywnej, czyli jak i po co być wiarygodnym klientem. Dobra informacja finansowa to dostęp do tańszych produktów, w tym kredytów i pożyczek.

W niedzielę 21 maja po raz trzeci będziemy obchodzić Dzień Informacji Pozytywnej. Święto zainaugurowane przez ERIF Biuro Informacji Gospodarczej S.A. to inicjatywa, która ma pokazać polskim konsumentom korzyści płynące z dbania o pozytywną historię płatniczą. Ma ona także zachęcać do korzystania z możliwości sprawdzania informacji gospodarczych na swój temat lub
o usługodawcach, z którymi planujemy nawiązać współpracę.

Od 2015 r., kiedy po raz pierwszy obchodzony był Dzień Informacji Pozytywnej, świadomość finansowa polskich konsumentów na temat korzyści płynących z posiadania pozytywnych informacji gospodarczych powoli wzrasta. Na koniec I kwartału 2017 r. w bazie ERIF BIG znajdowało się łącznie 7 mln wszystkich informacji gospodarczych, z czego prawie 4 mln stanowiły wpisy pozytywne dotyczące terminowo opłaconych rachunków, faktur i innych płatności. Dla porównania na koniec I kwartału 2015 roku w bazie ERIF znajdowało się jedynie 0,5 mln informacji pozytywnych.

Wielu Polaków nie zdaje sobie sprawy, jak istotnym elementem budowania wiarygodności płatniczej są wpisy pozytywne w biurach informacji gospodarczej.

Czytaj też:
Niech cię nie skusi obietnica wysokiej prowizji. Weźmiesz kredyt dla kogoś, możesz nawet trafić za kratki

Informacja pozytywna jest umieszczana w bazach BIG na wniosek osoby bądź firmy, która poprosi o to swojego usługodawcę lub odpowiednio za zgodą. Warto też pamiętać, że usługodawca ma obowiązek umieszczenia takiego pozytywnego wpisu pod warunkiem, że współpracuje BIG-iem, co jest już standardem na rynku.

Pozytywne wpisy gospodarcze są potwierdzeniem dla różnych usługodawców, np. banków, firm telekomunikacyjnych, pożyczkowych, ubezpieczycieli, że opłacamy terminowo nasze rachunki, raty i inne zobowiązania. To z kolei pozwala na obdarzenie klienta większym zaufaniem do jego wiarygodności płatniczej i możliwości wywiązywania się na czas z zobowiązań w przyszłości.

W I kwartale 2017 r. informację o wiarygodności finansowej konsumenta lub przedsiębiorstwa pobrano 2,7 mln razy, czyli o niemal milion razy więcej, niż w analogicznym okresie 2016 (1,9 mln). Dane ERIF BIG S.A. jednoznacznie wskazują, że z roku na rok informacja pozytywna odgrywa coraz ważniejszą rolę w potwierdzaniu wiarygodności finansowej i ocenie ryzyka współpracy z klientami w różnych firmach i instytucjach. Trend ten wpisuje się w globalne praktyki, jak również jest zgodny z zaleceniami badania zdolności kredytowej np. przez banki i SKOK-i przy określonych produktach, tj. chociażby kredyt hipoteczny.

- Biura Informacji Gospodarczej są jednym ze źródeł informacji na temat zachowań płatniczych konsumentów i firm. Z ich zasobów korzystają przedsiębiorstwa z różnych branż, m.in. multimedialnej lub dostawcy internetu czy firmy z sektora finansowego. Coraz częściej poza danymi o zadłużeniu także wpisy o terminowym regulowaniu różnych płatności są dla nich cenną informacją o kliencie. Dlatego warto gromadzić informacje pozytywne w BIG. Pozytywną informację gospodarczą możemy otrzymać np. płacąc na czas za wszystkie rachunki, raty kredytów, pożyczek i inne opłaty – mówi Edyta Szymczak, prezes zarządu ERIF BIG S.A.

Pomysłodawcą i organizatorem Dnia Informacji Pozytywnej jest ERIF Biuro Informacji Gospodarczej S.A. – instytucja zajmująca się gromadzeniem, przechowywaniem i ujawnianiem informacji gospodarczych.
ERIF od wielu lat dba o edukację społeczeństwa w zakresie praw konsumenckich. Doradza konsumentom, jak trzymać rękę na pulsie, aby mieć kontrolę, jakie informacje gospodarcze na nasz temat znajdują się w bazie ERIF oraz kto nas sprawdza w rejestrze. Przypomina, jak można sprawdzić wiarygodność płatniczą firmy, z którą zamierzamy nawiązać współpracę. . W końcu dba także o wzrost świadomości finansowej Polaków, prowadząc szeroko zakrojone działania edukacyjne z zakresu finansów osobistych oraz korzystania z potencjału biura informacji gospodarczej w codziennym życiu.

Obejrzyj wideo:

60 sekund biznesu: Wysokość wynagrodzenia już nie jest tak ważna dla pracownika jak...

Wideo

Materiał oryginalny: Weekend weekendem, ale pamiętaj, że niedziela jest dniem informacji pozytywnej! - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3