Wiadukt nad ruskim torem rośnie w oczach

Konrad Sinica
Wiadukt nad ruskim torem rośnie w oczachWykonawca zrobił już słupy nośne pod powstający wiadukt.
Wiadukt nad ruskim torem rośnie w oczachWykonawca zrobił już słupy nośne pod powstający wiadukt. Konrad Sinica
Udostępnij:
Kierowcy się cieszą, bo szybko postępują prace przy budowie przejazdu nad Linią Hutniczą Szerokotorową, czyli tzw. ruskim torem w Zarzeczu k. Niska.

Jeszcze w tym roku zniknie uciążliwy przejazd przez tory, gdy zakończy się budowa wiaduktu drogowego nad Linią Hutniczą Szerokotorową czyli najdłuższą szerokotorową linią kolejową w Polsce. Dzięki tej inwestycji kierowcy nie będą musieli korzystać z niewygodnego przejazdu przez tory, który funkcjonuje od wielu lat.

Ta ogromna budowa rozpoczęła się jeszcze we wrześniu 2011 r. Nowy wiadukt ma umożliwić bezkolizyjny przejazd nad Linią Hutniczą Szerokotorową, czyli tak zwanym ruskim torem w Zarzeczu w pow. niżańskim.

Komfort i bezpieczeństwo
Istniejący przejazd kolejowy, z którego korzystają kierowcy, ma zostać zlikwidowany. Dzięki temu podróżowanie drogą wojewódzką z Zarzecza do Ulanowa będzie znacznie szybsze, bardziej komfortowe i bezpieczniejsze.

Powstający wiadukt ma mieć prawie 90 metrów długości. Obiekt będzie miał dwupasmową jezdnię o szerokości 8 metrów, po 4 metry na każdy pas ruchu. Po obu stronach wiaduktu znajdą się ciągi pieszo-rowerowe o szerokości 2,5 metra, które będą oddzielone od jezdni barierami ochronnymi. Na zewnętrznych krawędziach obiektu zostaną zamontowane balustrady. Wiadukt ma być obustronnie oświetlony. Przejazd nad szerokim torem w Zarzeczu będzie dostosowany do ruchu ciężkich pojazdów. Obiekt ma posiadać najwyższą klasę nośności, która dopuszcza przejazd pojazdów o masie do 50 ton.

Za unijne miliony
Bodowa wiaduktu nad Linią Hutniczą Szerokotorową to część większej inwestycji realizowanej przez Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich.
Niedawno w ramach tego projektu zakończyła się budowa nowego mostu na rzece Tanew w Harasiukach. Wartość całej inwestycji wynosi ponad 23,5 miliona złotych, z czego prawie 20 milionów złotych pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego. Wkład własny województwa podkarpackiego wyniósł niecałe 4 miliony złotych.
 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

polak
podtawowym założeniem był transport rydy żelaza do huty  Katowice. I ta było i tak jest dzisiaj.
g
galicjok
Bredzisz 70% SZWEDZKA rude zelaza moglismy klupowac TANIEJ jak wzbogacona do 40% ruska rude zelaza ktora MUSIELSMY KUPOWAC bo taka byla wtedy odgorna decyzja Moskwy.
Zalozeniem tej lini byl rabunek Polski poprzez wywoz wszelkiego dobra jakie tylko bylo mozliwe z POLSKI, a dodatkowo TYLKO w kursach powrotnych miala byc dostarczana ta gliniana ruda zelaza.
To tak samo jak nas obecnie sprzedal Pawlak kupujac gaz ziemny z Rosji placac najdrozej z posrod WSZYSKICH KRAJOW EUROPEJSKICH jak moglismy gaz miec dostarczany z Noweskich pol gazowych i to drastycznie taniej.
No ale nikt nie wie ile dostal lapowy Pawlak aby podpisal taka umowe z Rosja. A my teraz za to placimy.
b
byly maszynista
Wiadukt nad linia kolejowa jaka nas mieli ruskie doic. Po co mieli przeladowywac towary na granicach Polski jak nasi mieli ladowac towary prosto do ruskich wagonow. Takie bylo polecenie towarzyszy z Moskwy.
No to jak teraz bedzie ?
Trzeba dawac bo ruskie czekaja ! Przeciez sie im nalezy !
Przejdź na stronę główną Nowiny 24
Dodaj ogłoszenie