Wiemy, jak będzie wyglądała obwodnica Przemyśla

Norbert Ziętal
Po uzyskaniu odpowiednich zezwoleń, pierwsza część obwodnicy Przemyśla mogłaby powstać w ciągu trzech lat.
Po uzyskaniu odpowiednich zezwoleń, pierwsza część obwodnicy Przemyśla mogłaby powstać w ciągu trzech lat. Archiwum ZDM
Pierwsza część wschodniej drogi obwodowej miasta będzie miała most nad Sanem, estakady, wiadukty a zakończy się rondem.

W ciągu 90 dni ma zostać wydane pozwolenie na budowę drogi obwodowej Przemyśla. To największa realizowana przez miasto inwestycja.

- Będziemy rozmawiali, aby termin wydania pozwolenia został skrócony. Wydanie tej decyzji pozwoli nam na rozpoczęcie procedury przetargowej, na wyłonienie wykonawców - mówi Robert Choma, prezydent Przemyśla.
Wschodnia obwodnica połączy krajowe drogi 77 i 28, ma odciążyć ruch samochodów w centrum Przemyśla.

Znanych jest coraz więcej szczegółów inwestycji. Droga obwodowa zacznie się na ul. Krakowskiej, na wysokości parkingu. Przebiegnie dołem, pod obecną ul. Monte Cassino. Ta ostatnia, na tym odcinku, będzie wiaduktem. Następnie zostanie poprowadzona w linii prostej do ciepłowni MPEC. Tutaj zacznie się estakada do mostu na Sanie. Jeszcze przed rzeką będzie zjazd do ul. 29 Listopada. Za mostem będzie zjazd w ul. Kopernika i ul. Słoneczną. Droga zakończy rondem na obecnym skrzyżowaniu ul. Pola, Zana i Lwowskiej.

- Długość tej drogi wyniesie blisko 4 km plus 600 metrów zjazdów. Będzie kosztować 326 mln złotych, z czego 300 mln same prace budowlane. Liczymy, że zostanie zrealizowana w ciągu trzech lat - mówi Jacek Cielecki, dyr. Zarządu Dróg Miejskich w Przemyślu.

Będzie to pierwsza część całej obwodnicy. W przyszłości planowane jest wybudowanie drugiej części, od skrzyżowania na ul. Lwowskiej, na wysokości Sanwilu do ul. Słowackiego.

- Na razie na tę inwestycję mamy zabezpieczone pieniądze w budżecie miejskim. Liczymy jednak na dofinansowanie - mówi Choma.

Wideo

Komentarze 22

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
krówniki
W dniu 19.02.2010 o 11:36, Gość przemyslanin. napisał:

Popieram Pana zdanie, bo Pan Choma tylko obiecuje, Rajcowie naszego grodu tylko się kłucą, nawet ostatnio skłócili wieś Krówniki, bo tylko obiecywali, ale nie przedstawili im żadnego planu zagospodarowania. Nasze miasto się wyludnia, ponad 18% bezrobocie, Jak to ma być miasto turystyczne, to gdzie może się zatrzymać autokar jadacy tranzytem,na poczatku Krakowskiej, albo koniec Lwowskiej. ten parking przy Hotelu Gromada jest na uboczu i źle oznakowany. Nikt nie przedstawił terenów do uzbrojenia pod potrzeby inwestora. Miasto bez zakładów pracy robi sie wiochą. To sa osiagniecia przez dwie kadencje Pana chomy.


Skłócić to ty możesz kochankę z żoną a nie mieszkańców Krównik Judaszu, nic już nie zatrzyma rozpadu gminy wiejskiej Przemyśł nawet takie prowokacje odnośnie Krównik. Ciekawe dlaczego nie startujesz na Prezydenta czy radnego ty się nawet do kłótni nie nadajesz. Idź paść konie pastuchu a nie obrażasz prezydenta, radnych i mieszkańców Krównik.
e
edek19400304
czcanki obiecanki ja nie było tak nie będzie dopuki miastem będzie rządziła prawica
G
Gość przemyslanin.
W dniu 12.02.2010 o 08:26, przem. napisał:

re. No cóż co mogę poradzić naciski , naciski , naciski. Przecież to co się dzieje w rejonie ulic Czarnieckiego , Kopernika , Sportowej ( nie piszę o wszystkich ulicach ) bazarów, zieleniaka woła opomstę do nieba", po prostu wstyd , hańba dla tych tzw "ojców miasta "czy "włodarzy". Pisałem o tym 100 - krotnie wszędzie gdziemożliwe w tym właśnie na forach internetowych. Nie wiemczy coś to pisanie dało ale prawdopodobnie będą wreszcie z pieniędzy unijnych oczywiście naprawiać te skandalicznie wyglądające ulice i chodniki , nie wiem co dalej z tymi paskudnymi bazarami i zieleniakiem właściewie to tam się dziejej nie sposób opisać. Niewiem co nato tzw ojcowie miasta , pytam czy tak samo rządzą w swoich domach. Dlatego skoro ul. Mickiewica i Dworskiego trzeba pilnie modernizować to powtarzam naciski , naciski , naciski , pisać , krytykować zbierać podpisy mieszkańców , słać protesty bo inaczej będziecie mieli skansen podobnie jak w rejonie wymienionych przezemnie ulic i bazarów. Wstyd że tak piękne miasto ostatniew UE jest tak skandalicznie zaniedbane ale cóż jacy wyborcy taka władza , jaki pan taki kram.


Popieram Pana zdanie, bo Pan Choma tylko obiecuje, Rajcowie naszego grodu tylko się kłucą, nawet ostatnio skłócili wieś Krówniki, bo tylko obiecywali, ale nie przedstawili im żadnego planu zagospodarowania. Nasze miasto się wyludnia, ponad 18% bezrobocie, Jak to ma być miasto turystyczne, to gdzie może się zatrzymać autokar jadacy tranzytem,na poczatku Krakowskiej, albo koniec Lwowskiej. ten parking przy Hotelu Gromada jest na uboczu i źle oznakowany. Nikt nie przedstawił terenów do uzbrojenia pod potrzeby inwestora. Miasto bez zakładów pracy robi sie wiochą. To sa osiagniecia przez dwie kadencje Pana chomy.
G
Gość
GDDKiA - sfinansuje jeżeli to będzie OBWODNICA - czyli trasa omijająca miasto a nie droga wewnątrz miasta. Wewnątrz miasta buduje się za za pieniądze z budżetu miasta a nie państwa.
~gość~
W dniu 13.02.2010 o 17:08, ja napisał:

"Obwodnica Przemyśla jest finansowana ze środków miejskich oraz z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013." Grek proponuje przeglądnąć listę beneficjentów PORPW 2007-2013 a z pewnością nie ujrzysz tam projektu związanego z budową obwodnicy. Wystarczy poszukać i wtedy pisać komentarze. A po drugie w GDDKiA jak się poszuka to są projekty obwodnic jakie mają powstać na Podkarpaciu i czas realizacji oraz środki pozyskane na ten cel z różnych PO. Ja również nie mam nic przeciwko żeby budowa ruszyła ale znając stan faktyczny to ciężko być dobrej myśli. Łatwiej jest przebudować ul Rybią niż budowa obwodnicy. Pozdrawiam



„Budowa drogi obwodowej miasta Przemyśla łączącej drogę krajową nr 77 z drogą krajową nr 28”
W 2007r. podjęto działania zmierzające do budowy drogi obwodowej miasta Przemyśla.
W miesiącu lipcu ubiegłego roku został rozstrzygnięty przetarg na realizację kompleksowej dokumentacji projektowej w wyniku którego wybrano Wykonawcę i jest nim Pracownia Projektowa Promost Consulting z Rzeszowa. Kolejnym krokiem było podpisanie w dniu 31.03.2008r. umowy dotyczącej przygotowania projektu indywidualnego (pre-umowa) w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013. pomiędzy Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości w Warszawie, zwaną dalej „Instytucją Pośredniczącą a Gminą Miejską Przemyśl, zwaną dalej „Beneficjentem”.
W chwili obecnej pragniemy zaprezentować planowany przebieg obwodnicy miasta Przemyśla oraz wizualizację obiektów inżynierskich.
PARP | Wspieramy e-Biznes | Portal Innowacji | Akademia PARP | KSU | EEN | Polski Produkt Przyszłości | EXPO 2010 Wysoki kontrast Zwykły kontrast
RSS | Newsletter | Kontakt | Linki DOFINANSOWANIE
AKTUALNOŚCI
O AGENCJI
NASZE DZIAŁANIA
KONFERENCJE
PUBLIKACJE
CENTRUM PRASOWE
10 LAT PARP Program Operacyjny Rozwój Polski Wschodniej Informacje podstawoweNabory wnioskówOś priorytetowa IOś priorytetowa IIOś priorytetowa IIIOś priorytetowa IVDziałanie IV.1Oś priorytetowa VOś priorytetowa VIPozostałe programy
Innowacyjna Gospodarka
(PO IG)Kapitał Ludzki
(PO KL) Rozwój Polski Wschodniej
(PO RPW)Bon na innowacjePożyczki i poręczenia
Województwo podkarpackie
W województwie podkarpackim w ramach Działania IV.1 Infrastruktura drogowa na Liście projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej umieszczonych zostało 5 projektów, w tym 1 projekt jest projektem rezerwowym.

Orientacyjny całkowity koszt projektów z listy podstawowej proponowanych do realizacji w ramach PO RPW wynosi ok. 607 980 180,00 mln złotych, w tym maksymalna wartość dofinansowania wynosi ok. 362 358 438,00 mln złotych.

W ramach realizacji projektów na terenie województwa podkarpackiego przewiduje się usprawnienie ciągów komunikacyjnych ważnych zarówno dla obszaru Polski wschodniej jak i całego kraju. Wybudowane ciągi dróg krajowych i wojewódzkich przyczynią się do sprawnego i bezpiecznego połączenia regionu z międzynarodowym, krajowym i regionalnym systemem transportowym. Budowa obwodnic oraz modernizacja wybranych odcinków wyeliminuje „wąskie gardła”, wyprowadzi ruch z centrum miast oraz poprawi bezpieczeństwo ruchu. Realizacja zadań ukierunkowanych na rozszerzenie dostępności komunikacyjnej przyczyni się do rozwijania konkurencyjności i ożywienia przedsiębiorczości.
Łączna długość dróg, w tym obwodnic, wybudowanych i zmodernizowanych w województwie podkarpackim w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013 wyniesie ok. 42 km.

Opis projektów:

Obwodnica Jarosławia

Obwodnica Przemyśla

Droga nr 871 – Tarnobrzeg

Droga nr 875 Mielec-Kolbuszowa

Projekt rezerwowy Obwodnica Niska

utworzony:
112/146/232/, ID=6103
Województwo podkarpackieWojewództwo świętokrzyskieWojewództwo lubelskieWojewództwo podlaskieWojewództwo warmińsko-mazurskieKontaktPytania i odpowiedzi - Działanie IV.1 Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
ul. Pańska 81/83, 00-834 Warszawa
Recepcja: tel.: (22) 432 80 80, 432 71 25
fax: (22) 432 86 20, 432 84 04
Mapa strony | Pomoc Copyright 2001 - 2010. Wszystkie prawa zastrzeżone.

popieram greka, bo wie co pisze , Tobie jednak radzilbym poszukać(oczywiście trzeba sie tym trochę interesować)
j
ja
"Obwodnica Przemyśla jest finansowana ze środków miejskich oraz z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013." Grek proponuje przeglądnąć listę beneficjentów PORPW 2007-2013 a z pewnością nie ujrzysz tam projektu związanego z budową obwodnicy. Wystarczy poszukać i wtedy pisać komentarze. A po drugie w GDDKiA jak się poszuka to są projekty obwodnic jakie mają powstać na Podkarpaciu i czas realizacji oraz środki pozyskane na ten cel z różnych PO. Ja również nie mam nic przeciwko żeby budowa ruszyła ale znając stan faktyczny to ciężko być dobrej myśli. Łatwiej jest przebudować ul Rybią niż budowa obwodnicy. Pozdrawiam
g
grek
W dniu 12.02.2010 o 00:42, ja napisał:

Jeszcze można się zapytać co z Mickiewicza czy Dworskiego chyba, że to nie centrum miasta i nie trzeba się tym interesować. A co do obwodnicy to pewnością prędko nie powstanie wystarczy wejść na stronę GDDKiA i tam jest czarno na białym jakie obwodnice powstaną gdzie i kiedy. Jarosławia jest podajże do 2012 coś koło tego a Przemyśla to nie ma w planach nawet do 2016 więc o czym my tu rozmawiamy o inwestycjach czy obietnicach? Chyba, że nasze miasto, które się tak prężnie rozwija i tylu inwestorów zagranicznych ściąga samo pokryje koszta wybudowania obwodnicy



Obwodnica Przemyśla nie jest finansowana ze środków GDDKiA i tam nigdy "czarno na białym" jej nie zobaczymy. Szkoda, że Przemyśl jest pomijany przy realizacji tak dużych i potrzebnych inwestycji. Obwodnica Przemyśla jest finansowana ze środków miejskich oraz z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013. Proponuję wcześniej trochę poczytać przed napisaniem z "pewnością" komentarza. Liczę na to, że niebawem ruszy budowa i rozwieje wszelkie wątpliwości. Pozdrawiam - przemyślak
p
przem.
W dniu 12.02.2010 o 00:42, ja napisał:

Jeszcze można się zapytać co z Mickiewicza czy Dworskiego chyba, że to nie centrum miasta i nie trzeba się tym interesować. A co do obwodnicy to pewnością prędko nie powstanie wystarczy wejść na stronę GDDKiA i tam jest czarno na białym jakie obwodnice powstaną gdzie i kiedy. Jarosławia jest podajże do 2012 coś koło tego a Przemyśla to nie ma w planach nawet do 2016 więc o czym my tu rozmawiamy o inwestycjach czy obietnicach? Chyba, że nasze miasto, które się tak prężnie rozwija i tylu inwestorów zagranicznych ściąga samo pokryje koszta wybudowania obwodnicy



re.
No cóż co mogę poradzić naciski , naciski , naciski. Przecież to co się dzieje w rejonie ulic Czarnieckiego , Kopernika , Sportowej ( nie piszę o wszystkich ulicach ) bazarów, zieleniaka woła opomstę do nieba", po prostu wstyd , hańba dla tych tzw "ojców miasta "czy "włodarzy". Pisałem o tym 100 - krotnie wszędzie gdziemożliwe w tym właśnie na forach internetowych. Nie wiemczy coś to pisanie dało ale prawdopodobnie będą wreszcie z pieniędzy unijnych oczywiście naprawiać te skandalicznie wyglądające ulice i chodniki , nie wiem co dalej z tymi paskudnymi bazarami i zieleniakiem właściewie to tam się dziejej nie sposób opisać. Niewiem co nato tzw ojcowie miasta , pytam czy tak samo rządzą w swoich domach. Dlatego skoro ul. Mickiewica i Dworskiego trzeba pilnie modernizować to powtarzam naciski , naciski , naciski , pisać , krytykować zbierać podpisy mieszkańców , słać protesty bo inaczej będziecie mieli skansen podobnie jak w rejonie wymienionych przezemnie ulic i bazarów. Wstyd że tak piękne miasto ostatniew UE jest tak skandalicznie zaniedbane ale cóż jacy wyborcy taka władza , jaki pan taki kram.
j
ja
Jeszcze można się zapytać co z Mickiewicza czy Dworskiego chyba, że to nie centrum miasta i nie trzeba się tym interesować. A co do obwodnicy to pewnością prędko nie powstanie wystarczy wejść na stronę GDDKiA i tam jest czarno na białym jakie obwodnice powstaną gdzie i kiedy. Jarosławia jest podajże do 2012 coś koło tego a Przemyśla to nie ma w planach nawet do 2016 więc o czym my tu rozmawiamy o inwestycjach czy obietnicach? Chyba, że nasze miasto, które się tak prężnie rozwija i tylu inwestorów zagranicznych ściąga samo pokryje koszta wybudowania obwodnicy
r
re koledze
W dniu 11.02.2010 o 18:10, Gość napisał:

Widze ze kolega powyzej malo sie orientuje w temacie Drzewa na Floriana wycina prywatny inwestor a nie miasto co do Kopernika. Sportowa itd, to doskonale kazdy widzial ze jeszcze w grudniu ryli tam robotnicy wymieniajcy rury. Wiec kladzenie nowych nawierzchni mijalo sie z celem, chyba ze wtedy bys narzekal ze ryja dziury pod kanalizacje a najpierw polozyli nowy asfalt ;D Co do zieleniaka, miasto ich chcialo przeniesc, ale handlowcy sie nie zgodzili, a kazdy o swoja bude dba i efekt widoczny, ale Ty przemyslak zawsze bedziesz narzekal i w kolko to samo czyli remont Kopernika i Sportowej, akurat jestem w temacie tych ulic bo mieszkam przy jedenj z nich ciekawe czego sie czepisz jak w tym roku wyremontuja w.w. ulice ;D



re drogiemu koledze

No tak ale mój drogi kolega ma wiadomości , co za mądry wpis , a od kiedy to drogi kolego(cieszę się że jesteśmy kolegami mimo że podejrzewam jestem w wieku twoich rodziców) decyzje o wycięciu drzew powtarzam drzew zdrowych i niezagrażających nikomu wydaje prywatny inwestor czyli jak zwykle pan Kość. Ponadto wiem lepiej od kolegi że rury kładziono , ja zwróciłem uwagę że ulice te w samym centrum miasta powinny być już dawno zmodernizowane a jak wyglądają może kolega pochodzić i ocenić . Co do zieleniaka , wiem doskonale że że handlowcy stawiali i stawiają opór co do zmiany usytuania zieleniaka , mnie nie chodzi o przeniesienie lecz o aktualny wygląd tego siedliska brudu , syfu i malarii w samym sercu miasta ostatniego w UE na wscodniej granicy( czy kolegę nie razi ten przeokropny nieład i brud na przemyskich bazarach ), może kolega podobnie jak wielu z młodego pokolenia zatracił poczucie estetyki. No cóż kolega już był o ile pamiętam moim adwersażem cieszę się że nadal czyta moje wpisy a dobre oceny jak w tym przypadku zawsze podlegają surowej ocenie i krytyce jak ze strony kolegi którego wpis i riposta jest marnej jakości. Tyle bo szkoda czasu.
G
Gość
Widze ze kolega powyzej malo sie orientuje w temacie Drzewa na Floriana wycina prywatny inwestor a nie miasto co do Kopernika. Sportowa itd, to doskonale kazdy widzial ze jeszcze w grudniu ryli tam robotnicy wymieniajcy rury. Wiec kladzenie nowych nawierzchni mijalo sie z celem, chyba ze wtedy bys narzekal ze ryja dziury pod kanalizacje a najpierw polozyli nowy asfalt ;D Co do zieleniaka, miasto ich chcialo przeniesc, ale handlowcy sie nie zgodzili, a kazdy o swoja bude dba i efekt widoczny, ale Ty przemyslak zawsze bedziesz narzekal i w kolko to samo czyli remont Kopernika i Sportowej, akurat jestem w temacie tych ulic bo mieszkam przy jedenj z nich ciekawe czego sie czepisz jak w tym roku wyremontuja w.w. ulice ;D
p
przem.
Piękne , piękne no cóż panie Choma zaczął się rok wyborczy a pan oczywiście ma ochotę na comiesięczne ponad 12 tyś. zł a mamona nie śmierdzi. Tak na przemyskich bazarach pod rządami jest okropny brud i śmierdzi , zaś pecunia nie. Tyle dygresji. Moje pytanie co zrobiono przez 2 kadencje rządów pana Chomy , czy największymi rozwiązaniami drogowymi nie jest przypadkiem ulica Rybia i Serbańska. Pytam co z pieniędzy miasta zrobiono , jakie większe inwestycje. Przecież jakie męki przez tyle lat przechodzą ulice Czarnieckiego , Kopernika ,Sportowa które już dawno powinne być gruntownie wyremontowane i zrodernizowane , jak wyglądają przemyskie bazary , zieleniak a jedyne sukcesy tej władzy to odsłanianie tablic pamiątkowych i dziwacznych pomników typu fajki czy szwejka oraz bezduszne wycinanie zdrowych i pięknych drzew jak np. ostatnio na placu. Św. Floriana i na ul. Wałowej. Jeżeli nie wstyd panu Chomie, to mnie jest wstyd za tą władzę i tę radę miasta. Dlatego zamiast bujać w obłokach i obiecywać kolejne gruszki na wierzbie lepiej oczyścić miasto ze zwałów śniegu i naprawić kilka uliczek i chodników bo z tej obiecywanej obwodnicy i mostu i tak nic nie będzie. A ta władza do oceny potencjalnych wyborców w najbliższych wyborach.
n
niedzwiadek
dziwne że nie wierzycie skoro listonosze roznosza listy od urzędu podkarpackiego w okolicach planowanej obwodnicy z decyzjami czy tez nakazami eksmisji.
p
przemyślanin
Praktycznie wszyscy z was to niedowiarki. Projekt obwodnicy przecież jest !!! Zgoda też będzie i na pewno przetargi zostaną ogłoszone w tym roku. Jak nie wiecie to nie piszcie. To że nie lubicie naszej władzy to wasza sprawa i zostawiajcie to dla siebie. Beznadziejne komentarze. !!!
F
FJI
W dniu 11.02.2010 o 11:16, Gość napisał:

Nie wiem skad te glupie komentarze, ze nic nie jest robione w tej sprawie, bo u mnie juz w tamtym roku byli panowie w smutnych minkach powiedziec ze chca odkupic grunt pod obwodnice i u moich sasiadow rowniez. Ale Wy nadal bedziecie narzekac narzekac i...narzekac


Ile dawali za ar?
Dodaj ogłoszenie