Wieżowiec przy Lewakowskiego w Rzeszowie. Deweloper chce spotkania z sąsiadami

Marcin PiecykZaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (2 zdjęcia)
Mieszkańcy trzech bloków przy ulicy Lewakowskiego w Rzeszowie nadal protestują. Nie uśmiecha im się życie w bezpośrednim sąsiedztwie 58-metrowego wieżowca. Aby rozwiać ich wątpliwości, deweloper proponuje spotkanie.

Rzeszowianie z bloków przy Lewakowskiego 7, 12 oraz 13 spotkali się w poniedziałek późnym popołudniem w miejscu, w którym miałby powstać 18-piętrowy budynek. Wspólnie zastanawiali się nad rozwiązaniem ich problemu oraz dzielili się obawami dotyczącymi planowanej inwestycji.

- Odległość między wieżowcem a najbliższym blokiem ma wynosić tylko piętnaście metrów. Nie wiem, czy komuś się uśmiecha resztę swojego życia spędzić w otoczeniu tak ogromnej ściany betonu - martwił się pan Michał, mieszkaniec „siódemki”.

- Nie będziemy mieli dostępu do światła, do świeżego powietrza, zostaniemy na marginesie. Te mieszkania to niejednokrotnie „być albo nie być” tutejszych ludzi. Całe nasze życie. - dodawał.

Przypomnijmy, że chodzi o sprawę, którą opisywaliśmy w ubiegłym tygodniu. Przy ulicy Lewakowskiego, tuż obok bloku nr 7, może powstać wysoki na 58 metrów wieżowiec.
Deweloper pod koniec lipca złożył wniosek do Urzędu Miasta Rzeszowa o wydanie decyzji o warunkach zabudowy. Na „wuzetkę” trzeba będzie poczekać ok. trzech miesięcy, dodatkowo miasto zapewnia, że ten dokument nic jeszcze nie znaczy. To jednak w żaden sposób nie uspokaja ludzi. Jak mówią, nie chcą żyć w ciasnocie, bez miejsc parkingowych i pod ciągłą obserwacją wścibskich sąsiadów.

Mieszkańcy bloków przy Lewakowskiego w Rzeszowie nie chcą 1...

Podczas poniedziałkowego spotkania mieszkańców, można było usłyszeć różne argumenty przeciw powstaniu wieżowca. Najczęściej powtarzał się jednak ten, dotyczący małej liczby miejsc parkingowych.

- Na pewno pojawi się problem zastawiania samochodami i tak wąskiej już uliczki dojazdowej do naszych podwórek - mówił pan Michał.

Lokatorzy martwili się również o jedyną drogę ewakuacyjną.
- Jaka ta droga jest, każdy widzi. Ma być zabudowana podcieniem, co na pewno ograniczy gabaryty pojazdów, które będą mogły tędy wjechać - dodawał pan Józef, mieszkaniec „trzynastki”.



Droga ewakuacyjna przysparza mieszkańcom bloków przy Lewakowskiego bardzo dużo obaw - już teraz jest w bardzo kiepskim stanie
Droga ewakuacyjna przysparza mieszkańcom bloków przy Lewakowskiego bardzo dużo obaw - już teraz jest w bardzo kiepskim stanie Marcin Piecyk

Dodatkowo mieszkańcy ciągle boją się zaciemnienia ich mieszkań przez znacznie wyższy budynek. Niepokoi ich też to, że ich „domy” stracą wartość rodzinną.

- To jest fajne osiedle, wprowadzają się tu młodzi ludzie z dziećmi, ale i mamy tutaj lokatorów ze stażem dwudziestu i więcej lat. Jeśli nowe sąsiedztwo sprawi, że będzie się tu po prostu źle żyć, nasze mieszkania staną się niczym więcej niż hotelem dla wynajmujących - martwił się pan Marek z „dwunastki”.

Co na to druga strona?

Przedstawiciele BS Deweloper, bo właśnie do tej firmy ma należeć wieżowiec, bardzo chcieliby się spotkać z mieszkańcami sąsiednich bloków.

- Do tej pory mamy kontakt tylko ze spółdzielnią. Chcielibyśmy porozmawiać również z lokatorami i ich uspokoić - mówi Łukasz Budziński, prezes zarządu BS Deweloper.

Inwestor stara się również rozwiać obawy mieszkańców dotyczące zacienienia oraz drogi pożarowej.

- Bloki nr 7 i 13 ze względu na położenie od strony południowej w stosunku do inwestycji w ogóle nie będą zacieniane. Co do drogi ewakuacyjnej, to projektowany budynek nie stanie na trasie żadnej z ulic dojazdowych. Tor ewakuacyjny, który teraz jest w kiepskim stanie, będzie w ramach budowy poprawiony i udostępniony mieszkańcom „siódemki” - zapewnia Grzegorz Piech, dyrektor generalny BS Deweloper.

Wspomina również o kwestii miejsc parkingowych, mówiąc, że ich liczba dla nowego bloku zostanie zapewniona zgodnie z zapisami decyzji o warunkach zabudowy, w wielopoziomowym parkingu podziemnym. Dyrektor BS Deweloper wspomina też, że istniejące bloki nie znajdują się wcale 15 metrów od miejsca inwestycji.
- Projektowany budynek mieszkalny będzie około 30 metrów od okien istniejących bloków. Przy takiej odległości nie można mówić w ogóle o pojęciu ciasnoty. Nie zachodzi też ryzyko zaglądania przez okna - tłumaczy Grzegorz Piech.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 29

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

j
jprdle
2019-08-15T12:16:49 02:00, Ja:

. Miesto to nie tereny rekreacyjne.

Skoro tak, to należy zburzyć kina, teatry, baseny, boiska, stadiony, zaorać parki, wykopać ławki i zrobić parkingi dla ciężarówek.

m
moc(z) ka(pita)łu
2019-08-14T17:52:47 02:00, Ms:

Współczuję mieszkańcom :(

2019-08-15T12:16:49 02:00, Ja:

W miescie buduje się bloki.Takie sa koszty życia w miescie Jak mieszkańcom się nie podoba to wyprowadzić się na wieś. No ale tam daleko do pracy, sklepu, szkoły, lekarza itd. Miesto to nie tereny rekreacyjne.

@Ja

Miasto ma służyć mieszkańcom, nie deweloperom.

Obniżanie komfortu życia mieszkańców nie jest żadnym rozwojem.

Deweloper niech buduje wieżowce na nieużytkach, nie ludziom pod oknami.

G
Gość
2019-08-15T16:17:06 02:00, Inv.:

Popieram ta inwestycje. Taki punktowiec bedzie ladnie uzupelnial nizsze bloki. Odlegosc 30 metow od blokow, miejsca parkingowe o tym pomyslal juz inwestor. Miasto Rzeszow szybko sie rozwija, przybywa mieszkancow, ktorzy musza gdzies mieszkac. Na pewno beda tez nowe parkingi i plac dla dzieci, zielen urzadzona.

2019-08-15T17:11:58 02:00, Gość:

Chłopie jak ten deweloper obiecał, że będzie coś robił obok swojego budynku to uwierz, że nie będzie :) :) :) już tak ludziom mydli oczy od paru lat i robi ze swej gęby dupę i nic więcej na ten temat ...

Jak to mówią obiecać nic nie kosztuje xd na Dworskich ogrodach też obiecywali.. Xd nam cały czas obiecują.

G
Gość
2019-08-15T16:17:06 02:00, Inv.:

Popieram ta inwestycje. Taki punktowiec bedzie ladnie uzupelnial nizsze bloki. Odlegosc 30 metow od blokow, miejsca parkingowe o tym pomyslal juz inwestor. Miasto Rzeszow szybko sie rozwija, przybywa mieszkancow, ktorzy musza gdzies mieszkac. Na pewno beda tez nowe parkingi i plac dla dzieci, zielen urzadzona.

Chłopie jak ten deweloper obiecał, że będzie coś robił obok swojego budynku to uwierz, że nie będzie :) :) :) już tak ludziom mydli oczy od paru lat i robi ze swej gęby dupę i nic więcej na ten temat ...

I
Inv.

Popieram ta inwestycje. Taki punktowiec bedzie ladnie uzupelnial nizsze bloki. Odlegosc 30 metow od blokow, miejsca parkingowe o tym pomyslal juz inwestor. Miasto Rzeszow szybko sie rozwija, przybywa mieszkancow, ktorzy musza gdzies mieszkac. Na pewno beda tez nowe parkingi i plac dla dzieci, zielen urzadzona.

J
Ja
2019-08-14T17:52:47 02:00, Ms:

Współczuję mieszkańcom :(

W miescie buduje się bloki.Takie sa koszty życia w miescie Jak mieszkańcom się nie podoba to wyprowadzić się na wieś. No ale tam daleko do pracy, sklepu, szkoły, lekarza itd. Miesto to nie tereny rekreacyjne.

G
Gość
2019-08-14T21:42:10 02:00, beata:

Leśne dziadki protestują a bogaci się na potęge chytry na kasę za nieformalny układ z znajomymi deweloperami, dziadek z ul.Piaskowej.Jak jak mówią urzędnicy nie tylko w w UM ma ponad 26 mieszkań,działki i ranczo gdzieś pod Niebylcem.

Już wiemy czego dorobił się pan opisywany przez ciebie, a ty jakim dorobkiem się pochwalisz?

G
Gość
2019-08-14T17:40:40 02:00, aqz:

Drodzy mieszkańcy - odkupcie od dewelopera ziemie - zróbcie sobie tam park czy co chcecie. 30 000zł/ar i róbta co chceta. W czym problem? Jak wasze bloki budowali to też komuś mogło to przeszkadzać, Wam rozumie nie przeszkadzało!

30 tysięcy za ar w tym miejscu??

Myśle że rozmawiamy o conajmniej 1 milionie za tą działkę 🙂

Niech mieszkańcy zrobią zrzutkę 😂😂😂

G
Grześ

A swoją drogą, to miasto dba o deweloperów a nie o ludzi, wręcz działa na ich niekorzyść. Dlaczego miasto nie uzbroi terenów pod osiedla z całą infrastrukturą, do której dołożą się deweloperzy? To oni będą na tym zarabiać. Niech zrobią drogi, szkoły, przedszkola i buduja a nie wciskają w każdy wolny kąt bloki nie patrząc na innych ale czego się spodziewać, skoro miasto nie ma urbanisty a jeśli nawet ma, to tylko z nazwy.

G
Grześ

Wcale nie jest mi żal mieszkańców tych bloków a to dlatego, że kiedy właściciele domów, przy których deweloperzy chcieli wybudować bloki protestowali przeciw ich budowie, to wiedziałem wpisy mieszkańców bloków, że miasto musi się rozwijać, że bloki muszą być gdzieś budowane. Teraz zobaczcie jak się czuli, kiedy wartość ich domów spadała a deweloper ich kosztem zyskiwał.

G
Gość
2019-08-14T22:14:33 02:00, A .N.:

Mieszkańcy powinni pogonić tego dewelopera i nie tylko tego W całym Rzeszowie to samo beton i blokowiska

Oczywiście, pogonić. Bo tylko Ci którzy w tym momencie mieszkają w Rzeszowie maja monopol na mieszkanie w Rzeszowie, Ci którzy chcą się przeprowadzić z okolic lub zmienić mieszkanie na nowe - to co? Nie mogą. Obudź się człowieku, żyjesz w mieście!

G
Gość

Idealna lokalizacja dla wysokiego budynku wielorodzinnego. Chyba najlepsza w mieście.

A
A .N.

Mieszkańcy powinni pogonić tego dewelopera i nie tylko tego W całym Rzeszowie to samo beton i blokowiska

G
Gość
2019-08-14T17:50:24 02:00, Staś:

A czegoś to nie czaję... działka jest w mieście - stolicy Podkarpacia, przy dwupasmowej ulicy Krakowskiej, przy centrum handlowym, w sąsiedztwie kilku wysokich 12 piętrowych bloków. To gdzie jak nie tu ???

Trafnie. Brawo.

b
beata

Leśne dziadki protestują a bogaci się na potęge chytry na kasę za nieformalny układ z znajomymi deweloperami, dziadek z ul.Piaskowej.Jak jak mówią urzędnicy nie tylko w w UM ma ponad 26 mieszkań,działki i ranczo gdzieś pod Niebylcem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3