Przy każdym z 18 stanowisk w pracowni projektowania pojawił się zestaw składający się z gogli, dwóch joysticków i kamer. Urządzenia połączone z programem Twinmotion pozwalają młodzieży przenieść się w świat, który właśnie tworzą.
- Uczniowie mogą zobaczyć te przestrzenie i pomieszczenia, które projektują – mówi Julita Rzeppka, nauczycielka projektowania w Liceum Sztuk Plastycznych, które wchodzi w skład Zespołu Szkół Informatycznych w Słupsku. – Na bieżąco mogą także wprowadzać zmiany, na przykład w kolorystyce ścian czy podłóg, zmienić ustawienie mebli i wyposażenia, dokładać dodatki bądź je usuwać.
Świat 3D, w którym dzięki goglom znajduje się uczeń, nauczycielka widzi na ekranie komputera. Zatem i ona może doradzać uczniom konkretne rozwiązania architektoniczne czy aranżacyjne. W wirtualnej rzeczywistości uczniowie mogą nie tylko projektować przestrzenie, ale również sprawdzić, jak będą się one prezentować w różnych porach roku czy przy zmiennym nasłonecznieniu.
Dla młodzieży, która już uczestniczy w zajęciach z wykorzystaniem gogli, nauka łączy się z zabawą. Młodzi ludzie doskonalą swój warsztat, ale w warunkach, które bardziej przypominają bycie uczestnikiem gry.
- Przeżycie jest niesamowite – mówi Marcin Szcześniak, uczeń klasy III Liceum Sztuk Plastycznych. – Super, że szkoła kupiła takie gogle, to będzie nam bardzo pomagało podczas zajęć z projektowania. Domek nad jeziorem, który widziałem w tych okularach, wyglądał genialnie.
Dzięki wykorzystywaniu wirtualnej rzeczywistości, będzie też można stworzyć wirtualne galerie z pracami uczniów. Każdy z nich będzie mógł stworzyć w tym programie własną wystawę.
Polacy badają kosmos
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?