reklama

Wisłokostrada, południowa obwodnica Rzeszowa i łącznik Krakowskiej z Lubelską. Te drogi trzeba budować jak najszybciej

Bartosz Gubernat
Bartosz Gubernat
Południowa obwodnica z mostem przez Wisłok to jedna z najdroższych inwestycji w historii miasta. Jej koszt szacuje sie na ponad 400 mln zł.
Południowa obwodnica z mostem przez Wisłok to jedna z najdroższych inwestycji w historii miasta. Jej koszt szacuje sie na ponad 400 mln zł. MIEJSKI ZARZĄD DRÓG W RZESZOWIE/SWECO
Budowa Wisłokostrady i łącznika ulic Krakowskiej z Lubelską w Rzeszowie mają być kluczowymi zadaniami drogowymi na najbliższe lata. Obie inwestycje zostaną wpisane już do przyszłorocznego budżetu, którego projekt jest na ukończeniu.

- Koszt budowy Wisłokostrady szacujemy na nieco ponad 100 milionów złotych. To bardzo ważna droga, której otwarcie pozwoli odciążyć przede wszystkim rejon alei Piłsudskiego i wiadukt Tarnobrzeski oraz ulicę Marszałkowską. W przyszłym roku chcielibyśmy rozpocząć jej budowę – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Projekt rzeszowskiej Wisłokostrady jest już gotowy

Wisłokostrada rozpocznie się na wysokości targowiska przy ul. Dworaka. Poprowadzi wiaduktem nad torami kolejowymi do ulicy Ciepłowniczej. W miejscu, gdzie się z nią połączy powstanie rondo. Dalszy przebieg zakłada budowę drugiej jezdni wzdłuż mostu Załęskiego i ulicy gen. Maczka. W ten sposób dwujezdniowy łącznik powstanie między aleją Rejtana, a skrzyżowaniem ulicy Lubelskiej z aleją Wyzwolenia.

- Będą tędy jeździć kierowcy, którzy w tej chwili w wielu przypadkach wjeżdżają do centrum miasta. Projekt drogi jest już gotowy, występujemy o pozwolenie na budowę i będziemy szukać wykonawcy prac

– mówi Maciej Chłodnicki.

Czytaj także

W wieloletnim planie wydatków Rzeszowa ujęte są także dwie inne duże inwestycje drogowe. Pierwsza z nich to połączenie ulicy Warszawskiej z Krakowską. Ma to być ostatni element budowy trasy, która w dwóch etapach połączyła już ul. Rzecha z Lubelską i Lubelską z Warszawską.

- W tej kwestii trwają rozmowy z samorządem województwa. Musimy zawrzeć porozumienie w sprawie współfinansowania budowy, bo droga będzie częściowo biegła poza miastem, a z budżetu Rzeszowa nie możemy finansować inwestycji poza jego granicami – mówi Maciej Chłodnicki.

POLECAMY: Liczba samochodów w Rzeszowie rośnie, dziennie do miasta wjeżdża 150 tysięcy aut. Miastu grozi paraliż?

I dodaje, że w podobny sposób budowano dojazd od ul. Podkarpackiej do węzła Rzeszów-Południe na drodze S19. Ta droga także powstała na terenach miejskich i poza jego granicami.

Południowa obwodnica Rzeszowa najtrudniejsza

Na dzisiaj trudno określić, kiedy realizacji doczeka się najważniejsza z trzech głównych inwestycji drogowych w Rzeszowie – południowa obwodnica. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska do końca roku powinna wydać miastu dokumenty, których brakuje do złożenia wniosku o pozwolenie na budowę. Urzędnicy chcieliby dostarczyć go do urzędu wojewódzkiego na początku przyszłego roku. Procedura rozpatrywania takiego dokumentu trwa około trzy miesiące.

Czytaj także

- A więc jeśli wszystko dobrze się ułoży, na wiosnę powinniśmy znać decyzję wojewody w tej sprawie. Liczymy, że będzie pozytywna, a wówczas już nic nie będzie stać na przeszkodzie, aby drogę z mostem przez Wisłok wreszcie wybudować – mówi Maciej Chłodnicki.

Wszystkie trzy inwestycje miasto chciałoby budować z unijnym dofinansowaniem. Dotacja kluczowe znacznie będzie mieć w przypadku południowej obwodnicy, której koszt może przekroczyć 400 mln zł. W przyszłorocznym budżecie mają być zarezerwowane pieniądze na rozpoczęcie prac, które zaplanowano na kilka najbliższych lat.

Jak postępować w przypadku zdarzenia lub wypadku drogowego.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 31

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
13 listopada, 10:37, DT:

Wcale nie trzeba żadnej obwodnicy południowej tylko trzeba zbudować wreszcie sieć ulic międzyosiedlowych i osiedlowych na Drabiniance, Białej i Budziwoju oraz połączenia tych ulic międzyosiedlowych z Boguchwałą i Lutoryżem nowymi mostami. Pchanie ruchu tranzytowego obwodnicą na te osiedla (D,B i B) jest zupełnie bez sensu - ruch tranzytowy powinien jechać S19 i autostradą od strony zachodniej i północnej. Jaki jest sens pchać ten ruch na zatłoczone rondo Rejtana-Sikorskiego-Armii Krajowej? Ponadto konieczna jest przebudowa ronda na Załężu bo jest ono za małe a także budowa połączenia Krasnego ze skrzyżowaniem koło Asseco żeby odciążyć trochę ruch na rondzie na Pobitnie. Kiedy wreszcie powstanie połączenie Słociny z Krasnym i połączenie ślepej ul. Olbrachta z Auchanem ? Wisłokstarda nic nie rozwiąże tylko spowoduje zablokowanie Rejtana. Konieczne ponadto jest wybudowanie dodatkowych 2 pasów ruchu od Ronda na Pobitnie do skrzyżowania Podkarpacka-Powstańców

Stek bzdur. Nawet wybudowanie następnego Leroy Merlin spowodowało większy ruch na zaporze. Południe miasta korkuje się coraz bardziej.

G
Gość
13 listopada, 14:51, Kierowca:

Korki na P. W-wy i rano i po pracy... Dlaczego ktoś pod jednego gościa skrócił zielone na wszystkich kierunkach, wydłużając do 50 sekund zielone dla jadących od ul. Kwiatkowskiego? Efekt jest taki, ze stamtąd nic nie jedzie, a zielone świeci... W przeciwnym kierunku, czyli od ul. Podwisłocze rano zielone trwa 7 sek., a po południu 20 sek. Nie dziwne?

też mnie zdziwiło długo świecące się zielone od strony Kwiatkowskiego, Powstańców stoi, natomiast z tamtej strony jadą praktycznie na bieżąco

K
Kierowca

Korki na P. W-wy i rano i po pracy... Dlaczego ktoś pod jednego gościa skrócił zielone na wszystkich kierunkach, wydłużając do 50 sekund zielone dla jadących od ul. Kwiatkowskiego? Efekt jest taki, ze stamtąd nic nie jedzie, a zielone świeci... W przeciwnym kierunku, czyli od ul. Podwisłocze rano zielone trwa 7 sek., a po południu 20 sek. Nie dziwne?

B
Bolo

Tylko skrzyżowania dwupoziomowe, a nie ronda

G
Gość
13 listopada, 10:37, DT:

Wcale nie trzeba żadnej obwodnicy południowej tylko trzeba zbudować wreszcie sieć ulic międzyosiedlowych i osiedlowych na Drabiniance, Białej i Budziwoju oraz połączenia tych ulic międzyosiedlowych z Boguchwałą i Lutoryżem nowymi mostami. Pchanie ruchu tranzytowego obwodnicą na te osiedla (D,B i B) jest zupełnie bez sensu - ruch tranzytowy powinien jechać S19 i autostradą od strony zachodniej i północnej. Jaki jest sens pchać ten ruch na zatłoczone rondo Rejtana-Sikorskiego-Armii Krajowej? Ponadto konieczna jest przebudowa ronda na Załężu bo jest ono za małe a także budowa połączenia Krasnego ze skrzyżowaniem koło Asseco żeby odciążyć trochę ruch na rondzie na Pobitnie. Kiedy wreszcie powstanie połączenie Słociny z Krasnym i połączenie ślepej ul. Olbrachta z Auchanem ? Wisłokstarda nic nie rozwiąże tylko spowoduje zablokowanie Rejtana. Konieczne ponadto jest wybudowanie dodatkowych 2 pasów ruchu od Ronda na Pobitnie do skrzyżowania Podkarpacka-Powstańców

Jak zwał tak zwał - most na południe od tzw. "zapory" jest potrzeby aby połączyć w końcu Podkarpacką z Sikorskiego; tak aby wszyscy nie musieli się pchać na tą "zaporę". Tranzyt raczej z tego nie będzie korzystał albo w minimalnym stopniu bo niby gdzie miałby się on kierować? Jak ktoś jedzie z zachodu na wschód to w ten rejon się nawet nie zapuszcza. Jak na kierunku północ - południe raczej też nie.

Droga nad Wisłokiem też potrzebna - ruch się rozłoży. Teraz trzeba jechać albo przez centrum albo pobitno. Tu i tam wieczne korki.

A drogi międzyosiedlowe to swoją drogą. Też potrzebne. Bardziej niż te wieczne przebudowy tego samego. Więc rondo na Załężu albo dodatkowe pasy ruchu może zostawmy w spokoju.

D
DT
13 listopada, 06:58, Gość:

Konieczne jest przedłużenie ul. Wyzwolenia do ul. Dębickiej i odkorkowanie osiedla przy Bł. Karoliny na Przybyszówce.

pozostaje jeszcze pytanie - dlaczego przy okazji budowy S19 nie zrobiono połączenia ul. Bł Karoliny z S19 ? I dlaczego nie zrobiono jeszcze połączenia Kielanówki z S19 - przecież jest już wykonane to włączenie do S19 tylko nie ma ulicy dojazdowej!!!!

D
DT

Wcale nie trzeba żadnej obwodnicy południowej tylko trzeba zbudować wreszcie sieć ulic międzyosiedlowych i osiedlowych na Drabiniance, Białej i Budziwoju oraz połączenia tych ulic międzyosiedlowych z Boguchwałą i Lutoryżem nowymi mostami. Pchanie ruchu tranzytowego obwodnicą na te osiedla (D,B i B) jest zupełnie bez sensu - ruch tranzytowy powinien jechać S19 i autostradą od strony zachodniej i północnej. Jaki jest sens pchać ten ruch na zatłoczone rondo Rejtana-Sikorskiego-Armii Krajowej? Ponadto konieczna jest przebudowa ronda na Załężu bo jest ono za małe a także budowa połączenia Krasnego ze skrzyżowaniem koło Asseco żeby odciążyć trochę ruch na rondzie na Pobitnie. Kiedy wreszcie powstanie połączenie Słociny z Krasnym i połączenie ślepej ul. Olbrachta z Auchanem ? Wisłokstarda nic nie rozwiąże tylko spowoduje zablokowanie Rejtana. Konieczne ponadto jest wybudowanie dodatkowych 2 pasów ruchu od Ronda na Pobitnie do skrzyżowania Podkarpacka-Powstańców

G
Gość
13 listopada, 6:38, Gość:

Nobi co wam z tej obwodnicy południowej?Utkniecie w jeszcze wiekszym korku na Sikorskiego i nic wiecej.Juz teraz mozna zauwazyc co sie tam dzieje w godzinach porannych.Ruch z takich obwodnic powinien byc wyprowadzony poza miasto.Wg.mnie nic to nie da tylko pogorszy już i tak dupiatą sytuacje.

Odciąży Powstańców Warszawy gdzie w tej chwili są gigantyczne korki

G
Gość

Krakowskiej z Warszawską chyba?

B
Badziewojak

A cóż to "Mikołaj"? Dostęp do art.- bezpłatny, komentarze bez FB

..

G
Gość

Konieczne jest przedłużenie ul. Wyzwolenia do ul. Dębickiej i odkorkowanie osiedla przy Bł. Karoliny na Przybyszówce.

J
Jan
12 listopada, 20:46, Gość:

Południowa obwodnica Rzeszowa potrzebna na JUŻ! Przez tych ekooszołomów, niedługo się tutaj podusimy...

Wiedz o tym, że południowa obwodnica ma się kończyć na rondzie z ulicą Sikorskiego, i cały ruch będzie skumulowany na odcinku od ronda do skrzyżowania z Rejtana i Armii Krajowej, plus samochody od strony Tyczyna. Pomyśl co będzie się działo, amargedon

G
Gość

Nobi co wam z tej obwodnicy południowej?Utkniecie w jeszcze wiekszym korku na Sikorskiego i nic wiecej.Juz teraz mozna zauwazyc co sie tam dzieje w godzinach porannych.Ruch z takich obwodnic powinien byc wyprowadzony poza miasto.Wg.mnie nic to nie da tylko pogorszy już i tak dupiatą sytuacje.

G
Gość

Rzeszów - rondami stoi :D

A
Asad
12 listopada, 20:46, Gość:

Południowa obwodnica Rzeszowa potrzebna na JUŻ! Przez tych ekooszołomów, niedługo się tutaj podusimy...

to nie jest wina ekologów, to jest wina władz wydających bezmyślnie pozwolenia na budowę nie myśląc jednocześnie o drogach dojazdowych. Przykładem jest Budziwój.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3