Wisłokostrada w Rzeszowie zaczeka na projekt [FOTO]

#Bartosz GubernatZaktualizowano 
Inwestycja, której projekt ma powstać do połowy przyszłego roku, to kolejny etap budowy przedłużenia alei Rejtana w kierunku północno-wschodnim. Na razie Wisłokostrada prowadzi donikąd. Krzysztof KKapica
Miasto nie zleci na razie przygotowania projektu rzeszowskiej Wisłokostrady. Firmy, które chciały go opracować, swoje usługi wyceniły zbyt drogo. Dlatego przetarg unieważniono

- Dostaliśmy osiem ofert od projektantów, ale niestety, żadnej nie możemy wybrać. Pięć zawierało błędy i trzeba było je odrzucić. Pozostałe przekraczały z kolei kwotę, jaką na projekt zarezerwowaliśmy w budżecie miasta. Najtańsza o 200 tysięcy złotych - mówi Katarzyna Pawlak z biura prasowego Urzędu Miasta Rzeszowa.

Droga wzdłuż rzeki

Inwestycja, której projekt ma powstać do połowy przyszłego roku, to kolejny etap budowy przedłużenia alei Rejtana w kierunku północno-wschodnim. W pierwszym powstało około 700 metrów trasy prowadzącej od skrzyżowania alei Rejtana z ulicą Lwowską, do działki, na której w przyszłym roku powstanie nowy plac targowy. Póki co, droga ma tutaj jedną jezdnię. W drugim etapie ma zyskać drugą. Dwie jezdnie i cztery pasy ruchu mają doprowadzić kierowców aż do ul. Ciepłowniczej, w rejon Wisłoka. Z drugiej strony, dodatkowa jezdnia jest planowana także wzdłuż ul. Gen. Maczka. W ten sposób miasto chce zbudować szeroką trasę, między aleją Sikorskiego, a ulicami Lubelską, Warszawską i Krakowską. Drogowcy chcą przy okazji rozbudować most Załęski.

- Chcemy, aby on także miał dwie jezdnie, łącznie cztery pasy ruchu. Do tego chodniki i ścieżkę rowerową - mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Trzeba ponad 100 mln zł

Największym wyzwaniem w czasie budowy Wisłokostrady będzie wzmocnienie osuwiskowego terenu w rejonie kopca Konfederatów Barskich oraz budowa estakady nad torami kolejowymi relacji Rzeszów - Przemyśl. Koszt całego łącznika władze Rzeszowa wstępnie szacują na ok. 100-120 mln zł. Aż 80 mln zł to koszt samej estakady przy osuwisku. Rzeszów będzie się starał pozyskać na ten cel 85 procent unijnej dotacji.

- Nowy przetarg na zaprojektowanie połączenia ogłosimy w połowie tego miesiąca - zapowiada Katarzyna Pawlak.

Od mostu do strefy

Dofinansowanie miasto próbuje dostać także na przedłużenie trasy biegnącej od mostu im. Tadeusza Mazowieckiego przez ulicę Lubelską, Warszawską i strefę ekonomiczną Dworzysko do ul. Krakowskiej. Ostatni etap drogi, między ulicami Warszawską i Krakowską ominie rejon ulicy Miłocińskiej, o co prosili mieszkańcy osiedli Baranówka i Miłocin.

Wideo

polecane: Flesz: Koniec gorszego jedzenia - żywność w Polsce, jak na zachodzie.

Materiał oryginalny: Wisłokostrada w Rzeszowie zaczeka na projekt [FOTO] - Nowiny

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 13

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
r
rzeszowiak

Wybiorą jakiegoś złodzieja bo tańszy a potem będą tylko problemy :wacko:  co tanie to drogie!

zgłoś
s
stary
W dniu 07.10.2016 o 10:51, ROMAN napisał:

Jaki to problem przy dzisiejszej technice - pale/ mury operowo - szalunki - beton Znowu miną miesiące / debatować będą / przelewać z pustego do pustego zamiast budować - nuech ratusz przeanalizuje ;Ile samochody przepalają paliwa stojąc w korkach / jakie są konsekwencje wydalanych spalin w powietrze / jakie są steaty spowodowane tym że pasażerowie zamiast jechać i robić coś - stoją w korkach / jakie są skutki zakorkawania centrum A oni czekają a droga potrzebna już od lat


Romanie. Pale musi wbić kafar tak, żeby sam nie spadł z osuwającą się skarpą do Wisłoka.
Jeden z byłych wiceprezydentów, inżynier drogowy z dośwadczeniem ocenił wprost, że tam jest to niewykonalne bez ogromnych systematycznych wyburzeń począwszy od rejonu szkoły na Pobitnie (Lwowska) w górę aż za cmentarz i bez nawożenia tysięcy ton ziemi, bo tam nie ma nawet drogi nie nad urwiskiem i na tyle szerokiej, po której taki sprzęt można by dowieźć. Widziałeś Pobitno i Wisłok w rejonie końcówek ulic Konfederatów Barskich i Chłędowskiego?
Polecam spacer!
Temat był już wałkowany w latach 1984-88 i nic z tego nie wyszło, tylko koncepcja mostu skośnego do ul.Siemieńskiego.
Jeżeli to ktoś zaprojektuje, to nie za pół darmo, a jeśli zbudują to będzie cud jak koszt wyniesie mniej niż 300-350mln zł. A za 1 km drogi w takiej cenie nikt grosza dofinansowania nie da. Tam jeszcze dochodzi w dodatku wiadukt kojejowy.
zgłoś
D
Daniel

Dyżurny propagańcista ratusza po uzgodnieniu z sekretarzem miasta rozpoczynają kampanie choć do wyborów samorzadowych jeszcze chyba dwa lata.Czyżby coś ie pod ratuszem jakieś protesty szykowały a może ktoś jest poważnie zagrożony.To co się dzieje z przetargami na projkety i na inwestycje szczególnie drogowe wymaga chyba wyjaśnienia przez NIK ale nie ten z Rzeszowa.

zgłoś
L
Leszek Kowal
W dniu 07.10.2016 o 09:55, gość napisał:

Miasto "innowacji" zbudowało innowacyjną drogę w pola - teraz poczekamy 10 lat na jej dalszy ciąg.Chyba jednak się pomyliłem, najpierw będzie remont tego co już jest:)

 


Konkurs na dyrektora niebawem! Stratuj i przestań w koło pier***ić!

zgłoś
k
kaka

INNOWATOR TADEK i jego pomysły :D hahahaha

Deska klozetowa Ferenca już stoi ,lodowisko niebawem też na 3 Maja będzie a teraz .....Parking mamy bezpłatny.Ludzie PARKUJCIE NAD WISŁOKIEM!TAM JEST ZA DARMO PARKOWANIE!

zgłoś
g
gnom

Najlepiej byłoby teraz, zanim będzie wykonany projekt połączenia z ul. Ciepłowniczą przerzucić most na drugą stronę Wisłoka w miejscu gdzie się ten łącznik kończy i połączyć go z ul. Batorego. Swego czasu radny Ramski proponował by właśnie w tym miejscu zrobić taki most skośny.

zgłoś
g
gosc

No 200 tysi im brakło geniusze planisci toż to 2 ciepłe przystanki

zgłoś
G
Gość

z tego co wiem, miasto nie może wykonać tej inwestycji inaczej niż przetargiem.

Firmy 2 razy podpiją cenę i za trzecim razem miasto zwiększy budżet. Wtedy wygra firma, która ma wygrać...

czyż nie tak to działa?

zgłoś
R
ROMAN

Jaki to problem przy dzisiejszej technice - pale/ mury operowo - szalunki - beton
Znowu miną miesiące / debatować będą / przelewać z pustego do pustego zamiast budować - nuech ratusz przeanalizuje ;
Ile samochody przepalają paliwa stojąc w korkach / jakie są konsekwencje wydalanych spalin w powietrze / jakie są steaty spowodowane tym że pasażerowie zamiast jechać i robić coś - stoją w korkach / jakie są skutki zakorkawania centrum
A oni czekają a droga potrzebna już od lat

zgłoś
R
RR
W dniu 07.10.2016 o 09:55, gość napisał:

Miasto "innowacji" zbudowało innowacyjną drogę w pola - teraz poczekamy 10 lat na jej dalszy ciąg.Chyba jednak się pomyliłem, najpierw będzie remont tego co już jest:)

trafileś! najpierw remont, a jak znam życie w Rz. to przetarg wygra Skanska...

zgłoś
w
waq

Wielka szkoda bo ta droga jest w mieście potrzebna. Rozładuje trochę Piłsudskiego.

zgłoś
g
gość

Miasto "innowacji" zbudowało innowacyjną drogę w pola - teraz poczekamy 10 lat na jej dalszy ciąg.

Chyba jednak się pomyliłem, najpierw będzie remont tego co już jest:)

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3