Wisłokostrada w Rzeszowie zaczeka na projekt [FOTO]

Bartosz Gubernat
Inwestycja, której projekt ma powstać do połowy przyszłego roku, to kolejny etap budowy przedłużenia alei Rejtana w kierunku północno-wschodnim. Na razie Wisłokostrada prowadzi donikąd.
Inwestycja, której projekt ma powstać do połowy przyszłego roku, to kolejny etap budowy przedłużenia alei Rejtana w kierunku północno-wschodnim. Na razie Wisłokostrada prowadzi donikąd. Krzysztof KKapica
Udostępnij:
Miasto nie zleci na razie przygotowania projektu rzeszowskiej Wisłokostrady. Firmy, które chciały go opracować, swoje usługi wyceniły zbyt drogo. Dlatego przetarg unieważniono

- Dostaliśmy osiem ofert od projektantów, ale niestety, żadnej nie możemy wybrać. Pięć zawierało błędy i trzeba było je odrzucić. Pozostałe przekraczały z kolei kwotę, jaką na projekt zarezerwowaliśmy w budżecie miasta. Najtańsza o 200 tysięcy złotych - mówi Katarzyna Pawlak z biura prasowego Urzędu Miasta Rzeszowa.

Droga wzdłuż rzeki

Inwestycja, której projekt ma powstać do połowy przyszłego roku, to kolejny etap budowy przedłużenia alei Rejtana w kierunku północno-wschodnim. W pierwszym powstało około 700 metrów trasy prowadzącej od skrzyżowania alei Rejtana z ulicą Lwowską, do działki, na której w przyszłym roku powstanie nowy plac targowy. Póki co, droga ma tutaj jedną jezdnię. W drugim etapie ma zyskać drugą. Dwie jezdnie i cztery pasy ruchu mają doprowadzić kierowców aż do ul. Ciepłowniczej, w rejon Wisłoka. Z drugiej strony, dodatkowa jezdnia jest planowana także wzdłuż ul. Gen. Maczka. W ten sposób miasto chce zbudować szeroką trasę, między aleją Sikorskiego, a ulicami Lubelską, Warszawską i Krakowską. Drogowcy chcą przy okazji rozbudować most Załęski.

- Chcemy, aby on także miał dwie jezdnie, łącznie cztery pasy ruchu. Do tego chodniki i ścieżkę rowerową - mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Trzeba ponad 100 mln zł

Największym wyzwaniem w czasie budowy Wisłokostrady będzie wzmocnienie osuwiskowego terenu w rejonie kopca Konfederatów Barskich oraz budowa estakady nad torami kolejowymi relacji Rzeszów - Przemyśl. Koszt całego łącznika władze Rzeszowa wstępnie szacują na ok. 100-120 mln zł. Aż 80 mln zł to koszt samej estakady przy osuwisku. Rzeszów będzie się starał pozyskać na ten cel 85 procent unijnej dotacji.

- Nowy przetarg na zaprojektowanie połączenia ogłosimy w połowie tego miesiąca - zapowiada Katarzyna Pawlak.

Od mostu do strefy

Dofinansowanie miasto próbuje dostać także na przedłużenie trasy biegnącej od mostu im. Tadeusza Mazowieckiego przez ulicę Lubelską, Warszawską i strefę ekonomiczną Dworzysko do ul. Krakowskiej. Ostatni etap drogi, między ulicami Warszawską i Krakowską ominie rejon ulicy Miłocińskiej, o co prosili mieszkańcy osiedli Baranówka i Miłocin.

Zakupy z „dark store” coraz popularniejsze

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

r
rzeszowiak

Wybiorą jakiegoś złodzieja bo tańszy a potem będą tylko problemy :wacko:  co tanie to drogie!

s
stary
W dniu 07.10.2016 o 10:51, ROMAN napisał:

Jaki to problem przy dzisiejszej technice - pale/ mury operowo - szalunki - beton Znowu miną miesiące / debatować będą / przelewać z pustego do pustego zamiast budować - nuech ratusz przeanalizuje ;Ile samochody przepalają paliwa stojąc w korkach / jakie są konsekwencje wydalanych spalin w powietrze / jakie są steaty spowodowane tym że pasażerowie zamiast jechać i robić coś - stoją w korkach / jakie są skutki zakorkawania centrum A oni czekają a droga potrzebna już od lat


Romanie. Pale musi wbić kafar tak, żeby sam nie spadł z osuwającą się skarpą do Wisłoka.
Jeden z byłych wiceprezydentów, inżynier drogowy z dośwadczeniem ocenił wprost, że tam jest to niewykonalne bez ogromnych systematycznych wyburzeń począwszy od rejonu szkoły na Pobitnie (Lwowska) w górę aż za cmentarz i bez nawożenia tysięcy ton ziemi, bo tam nie ma nawet drogi nie nad urwiskiem i na tyle szerokiej, po której taki sprzęt można by dowieźć. Widziałeś Pobitno i Wisłok w rejonie końcówek ulic Konfederatów Barskich i Chłędowskiego?
Polecam spacer!
Temat był już wałkowany w latach 1984-88 i nic z tego nie wyszło, tylko koncepcja mostu skośnego do ul.Siemieńskiego.
Jeżeli to ktoś zaprojektuje, to nie za pół darmo, a jeśli zbudują to będzie cud jak koszt wyniesie mniej niż 300-350mln zł. A za 1 km drogi w takiej cenie nikt grosza dofinansowania nie da. Tam jeszcze dochodzi w dodatku wiadukt kojejowy.
D
Daniel
Dyżurny propagańcista ratusza po uzgodnieniu z sekretarzem miasta rozpoczynają kampanie choć do wyborów samorzadowych jeszcze chyba dwa lata.Czyżby coś ie pod ratuszem jakieś protesty szykowały a może ktoś jest poważnie zagrożony.To co się dzieje z przetargami na projkety i na inwestycje szczególnie drogowe wymaga chyba wyjaśnienia przez NIK ale nie ten z Rzeszowa.
L
Leszek Kowal
W dniu 07.10.2016 o 09:55, gość napisał:

Miasto "innowacji" zbudowało innowacyjną drogę w pola - teraz poczekamy 10 lat na jej dalszy ciąg.Chyba jednak się pomyliłem, najpierw będzie remont tego co już jest:)

 


Konkurs na dyrektora niebawem! Stratuj i przestań w koło pier***ić!

k
kaka

INNOWATOR TADEK i jego pomysły :D hahahaha

Deska klozetowa Ferenca już stoi ,lodowisko niebawem też na 3 Maja będzie a teraz .....Parking mamy bezpłatny.Ludzie PARKUJCIE NAD WISŁOKIEM!TAM JEST ZA DARMO PARKOWANIE!

g
gnom

Najlepiej byłoby teraz, zanim będzie wykonany projekt połączenia z ul. Ciepłowniczą przerzucić most na drugą stronę Wisłoka w miejscu gdzie się ten łącznik kończy i połączyć go z ul. Batorego. Swego czasu radny Ramski proponował by właśnie w tym miejscu zrobić taki most skośny.

g
gosc

No 200 tysi im brakło geniusze planisci toż to 2 ciepłe przystanki

G
Gość

z tego co wiem, miasto nie może wykonać tej inwestycji inaczej niż przetargiem.

Firmy 2 razy podpiją cenę i za trzecim razem miasto zwiększy budżet. Wtedy wygra firma, która ma wygrać...

czyż nie tak to działa?

R
ROMAN
Jaki to problem przy dzisiejszej technice - pale/ mury operowo - szalunki - beton
Znowu miną miesiące / debatować będą / przelewać z pustego do pustego zamiast budować - nuech ratusz przeanalizuje ;
Ile samochody przepalają paliwa stojąc w korkach / jakie są konsekwencje wydalanych spalin w powietrze / jakie są steaty spowodowane tym że pasażerowie zamiast jechać i robić coś - stoją w korkach / jakie są skutki zakorkawania centrum
A oni czekają a droga potrzebna już od lat
R
RR
W dniu 07.10.2016 o 09:55, gość napisał:

Miasto "innowacji" zbudowało innowacyjną drogę w pola - teraz poczekamy 10 lat na jej dalszy ciąg.Chyba jednak się pomyliłem, najpierw będzie remont tego co już jest:)

trafileś! najpierw remont, a jak znam życie w Rz. to przetarg wygra Skanska...

w
waq

Wielka szkoda bo ta droga jest w mieście potrzebna. Rozładuje trochę Piłsudskiego.

g
gość

Miasto "innowacji" zbudowało innowacyjną drogę w pola - teraz poczekamy 10 lat na jej dalszy ciąg.

Chyba jednak się pomyliłem, najpierw będzie remont tego co już jest:)

Dodaj ogłoszenie