JEC Composites jest organizacją, wokół której skupiają się najwięksi gracze na rynku materiałów kompozytowych. Uczestnictwo Lamborghini w wystawie nie było przypadkiem. Firma już w latach 80-tych stosowała w produkcji samochodów włókna węglowe. Jednym z pierwszych modeli, który wyposażono w elementy wykonane z tego materiału był legendarny countach.
Dzisiaj włoski producent stosuje je na szeroką skalę, dzięki czemu jest w stanie budować super wytrzymałe, a jednocześnie niezwykle lekkie konstrukcje. Np. skorupa modelu murcielago waży zaledwie nieco ponad 300 kg. Lamborghini zainwestowało nawet w ośrodek badawczy na Uniwersytecie Waszyngtona w Seattle, który prowadzi wspólnie z Boeingiem.
Jeden z ostatnich modeli wykonanych w tej technologii to LP 570-4 Superleggera (na zdj.). Dzięki zastosowaniu kompozytów, emituje o 20 proc. mniej gazu cieplarnianego, niż model wyjściowy i jest od niego o 70 kg lżejszy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?