Włosi stawiają na lekkie i ekologiczne kompozyty

Bartosz Gubernat
Lamborghini
Lamborghini było jednym z gości honorowych ostatniej europejskiej wystawy JEC.

JEC Composites jest organizacją, wokół której skupiają się najwięksi gracze na rynku materiałów kompozytowych. Uczestnictwo Lamborghini w wystawie nie było przypadkiem. Firma już w latach 80-tych stosowała w produkcji samochodów włókna węglowe. Jednym z pierwszych modeli, który wyposażono w elementy wykonane z tego materiału był legendarny countach.

Dzisiaj włoski producent stosuje je na szeroką skalę, dzięki czemu jest w stanie budować super wytrzymałe, a jednocześnie niezwykle lekkie konstrukcje. Np. skorupa modelu murcielago waży zaledwie nieco ponad 300 kg. Lamborghini zainwestowało nawet w ośrodek badawczy na Uniwersytecie Waszyngtona w Seattle, który prowadzi wspólnie z Boeingiem.

Jeden z ostatnich modeli wykonanych w tej technologii to LP 570-4 Superleggera (na zdj.). Dzięki zastosowaniu kompozytów, emituje o 20 proc. mniej gazu cieplarnianego, niż model wyjściowy i jest od niego o 70 kg lżejszy.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie