Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wojciech Wasik nowym prezesem Pratt & Whitney Rzeszów. Zastąpił Marka Dareckiego, który odszedł na emeryturę

Beata Terczyńska/Pratt & Whitney
Pratt & Whitney Poland/FB
Od 1 maja Wojciech Wasik będzie prezesem zarządu P&W Rzeszów, Firma ogłosiła także pozostały skład zarządu: Marcin Samolej, Piotr Owsicki i Ryszard Broda.

Przypomnijmy. Marek Darecki przeszedł na emeryturę. Od 43 lat pracował w Pratt & Whitney Rzeszów a przez ponad 19 lat - dłużej niż ktokolwiek inny - nią kierował.

- Wybitna, pełna profesjonalizmu, pasji, talentu, pracowitości, wiedzy, etyki pracy oraz miłości do lotnictwa postać. Człowiek, który zbudował nową organizację z Centrum Badawczo - Rozwojowym i hamownią silników lotniczych na czele, zainicjował powstanie innowacyjnego klastra przemysłowego Dolina Lotnicza, a także Fundacji Wspierania Edukacji przy Stowarzyszeniu Dolina Lotnicza - czytamy na profilu facebookowym firmy, która dziękuje dotychczasowemu prezesowi za wieloletni wkład w funkcjonowanie P&W, wychodzenie poza wytyczone granice i nieustanne podążanie w kierunku nowych, nowoczesnych rozwiązań technicznych, technologicznych i organizacyjnych, zasługi dla przemysłu lotniczego Rzeszowa i Podkarpacia.

Nowym prezesem zarządu od 1 maja będzie Wojciech Wasik, dotychczasowy prezes Pratt & Whitney Kalisz. Ma łączyć obie funkcje.

Wojciech Wasik nowym prezesem Pratt & Whitney Rzeszów. Zastąpił Marka Dareckiego, który odszedł na emeryturę
Pratt & Whitney Poland/FB

Dyrektorem generalnym i wiceprezesem do spraw operacyjnych zostanie Marcin Samolej, od wielu lat pracownik rzeszowskiego P&W. Ryszard Broda zostanie dyrektorem generalnym P&W Tubes. Z kolei Piotr Owsicki - prezesem zarządu i dyrektorem generlnym P&W AeroPower Rzeszów.

Pratt & Whitney Rzeszów jest światowej klasy producentem silników lotniczych do śmigłowców oraz samolotów cywilnych i wojskowych na świecie, m.in. Airbus, Boeing, Lockheed Martin. W Rzeszowie zmontowane zostały wszystkie silniki stanowiące napęd do polskich F-16. Zatrudnia około 4000 pracowników. Firma posiada własne Centrum Badawczo-Rozwojowe (CBR), na które składa się nie tylko biuro konstrukcyjne, ale także prototypownia, laboratorium materiałowe oraz nowoczesne hamownie eksperymentalne do testowania silników turbośmigłowych, turbowałowych oraz pomocniczych, tzw. APU. Współpracuje z wszystkimi głównymi producentami płatowców takimi jak Boeing, Airbus czy Embraer oraz ponad 70 liniami lotniczymi na świecie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24