Wschodnia obwodnica Łańcuta uwolni miasto od korków i połączy autostradę A4 z DK 94

Józef Lonczak
Józef Lonczak
Koszt całkowity obwodnicy Łańcuta sięga 46,5 mln zł
Koszt całkowity obwodnicy Łańcuta sięga 46,5 mln zł Krzysztof Kapica
Udostępnij:
Z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg woj. podkarpackie tuż przed świętami otrzymało łącznie 150 mln zł na dofinansowanie trzech obwodnic: Łańcuta, Leska i Tyczyna.

- Cieszę się, że tak duże wsparcie trafia na Podkarpacie, aby drogi były bezpieczne, bo bezpieczeństwo jest najważniejsze - podkreślał Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, który podczas konferencji prasowej (23 grudnia), w urzędzie marszałkowskim w Rzeszowie ogłosił decyzję rządu o przekazaniu łącznie na trzy podkarpackie drogi obwodowe 150 mln zł.

Naszybciej z nich zostanie zbudowana 3,4-kilometrowa obwodnica Łańcuta. Koszt całkowity tej inwestycji sięga 46,5 mln zł, w tym dofinansowanie 32,5 mln zł.

Wschodnia obwodnica Łańcuta uwolni miasto od korków i połączy autostradę A4 z DK 94
Dariusz Szwed

Dlaczego wybrano Łańcut?

- Ponieważ to miasto, a zwłaszcza biegnąca przez Łańcut droga wojewódzka 877 jest katastrofalnie zakorkowana. Natomiast planowana nowa obwodnica pozwoli naprawdę odciążyć zwłaszcza Podzwierzyniec od paraliżu komunikacyjnego - odpowiada Wojciech Buczak, z-ca dyrektora ds. przygotowania inwestycji w Podkarpackim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie.

- Chciałbym też podkreślić świetną współpracę podczas przygotowania tej inwestycji i innych przedsięwzięć drogowych w Łańcucie, tak ze strony starostwa, jak też władz miasta, parlamentarzystów i samorządowców z całego powiatu łańcuckiego, co przyczyniło się do szybszego uzyskania decyzji ZRID, czyli zgody na realizację inwestycji drogowej, którą właśnie otrzymaliśmy - dodaje Wojciech Buczak.

Początek obwodnicy Łańcuta zlokalizowano na istniejącym rondzie na drodze wojewódzkiej nr 877 w węźle „Łańcut” w m. Wola Dalsza, który powstał w ramach budowy autostrady A4. Jej koniec zaplanowano na istniejącym rondzie w ciągu drogi krajowej nr 94 przy ul. Granicznej i Szenwalda na granicy miejscowości Łańcut i Głuchów.

Parametry obwodnicy i jednocześnie nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 877 to: klasa drogi – „G” (główna), długość – 3,45 km, szerokość jezdni – 2 x 3,5 m (razem 7,0 m) plus pobocza – 2 x 1,25 m, obciążenie – 115 kN/oś, prędkość projektowa – 50 km/h.

- Ponadto zostanie wykonane odwodnienie drogi i skrzyżowania z drogami powiatowymi 1519R i 1521R – skrzyżowania typu rondo oraz skrzyżowania zwykłe z drogami gminnymi. Zostanie w ciągu nowej obwodnicy zbudowany wiadukt nad linią kolejową E-30 Kraków – Medyka oraz przejazd gospodarczy typu wiadukt nad drogą gminną nr 109608R, a także most na potoku Mikośka. Powstaną też ekrany akustyczne w rejonie ronda na skrzyżowaniu DW 877 z DP 1519 - wylicza Wojciech Buczak.

Nic dziwnego, że informacja o dofinansowaniu tej inwestycji ucieszyła, mieszkańców, kierowców i m.in starostę. - To dla nas świetna informacja, ponieważ bardzo trudno teraz dojechać z autostrady A4 do miasta. Mieszkańcy Podzwierzyńca narzekają także na ciągle zakorkowaną drogę, na hałas i spaliny. Teraz już wiemy, że obwodnica powstanie - mówi Adam Krzysztoń Starosta Łańcucki.

- To wspaniały prezent dla Podkarpacia i Łańcuta. Dziękuję rządowi premiera Morawieckiego za to, że te inwestycje zostały ogłoszone. Nie byłoby ich, gdyby nie zaangażowanie parlamentarzystów, ministrów i wszystkich, którzy dbają o to, żeby województwo podkarpackie się rozwijało, w tym marszałka Władysława Ortyla, wicemarszałka Piotra Pilcha i innych samorządowców – stwierdził Kazimierz Gołojuch, poseł na Sejm RP.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rosjanie atakują swoich

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
28 grudnia, 21:29, Gość:

Ta obwodnica a raczej remont dotychczasowego przebiegu 94 to jakieś nieporozumienie i porażka, po jednym pasie to w PRLu można było budować kiedy samochodów było mało, teraz zwykłym standardem powinno być po 2 pasy w każdą stronę, tym bardziej że mamy do czynienia ze starym szlakiem E40 na którym natęzenie ruchu zwrośnie wraz z wprowadzeniem opłat na A4.

Pozorna oszczędność tóra tak naprawdę jest defraudacją pieniędzy bo wybudowana obwodnica to zwykły bubel drogowy

A wzrost natężenia ruchu będzie nieunikniony, to tylko kwestia czasu.

G
Gość
Ta obwodnica a raczej remont dotychczasowego przebiegu 94 to jakieś nieporozumienie i porażka, po jednym pasie to w PRLu można było budować kiedy samochodów było mało, teraz zwykłym standardem powinno być po 2 pasy w każdą stronę, tym bardziej że mamy do czynienia ze starym szlakiem E40 na którym natęzenie ruchu zwrośnie wraz z wprowadzeniem opłat na A4.

Pozorna oszczędność tóra tak naprawdę jest defraudacją pieniędzy bo wybudowana obwodnica to zwykły bubel drogowy
Przejdź na stronę główną Nowiny 24
Dodaj ogłoszenie