Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wybrano najkorzystniejszą koncepcję programową budowy obwodnicy Pilzna

Józef Lonczak
Józef Lonczak
Archiwum GDDKiA O Rzeszów
Rozstrzygnięto przetarg ogłoszony przez rzeszowski Oddział GDDKiA na wykonanie Koncepcji programowej (KP) dla obwodnicy Pilzna w ciągu drogi krajowej nr 73. Najkorzystniejszą ofertę złożyła Pracownia Inżynierska KLOTOIDA. Nowa droga obwodowa powstanie w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic.

Jeśli nie będzie odwołań możliwe będzie niedługo podpisanie umowy. Wykonawca tj. Pracownia Inżynierska KLOTOIDA zaoferowała opracowanie dokumentacji za 6 986 400 zł brutto w czasie 12 miesięcy wykonać z pełnym rozpoznaniem geologicznym.

- Autorzy koncepcji mają doprecyzować przyjęte wstępnie rozwiązania projektowe obwodnicy, w tym przedstawić wariantowe rozwiązania skrzyżowań, obiektów inżynierskich, a także sposobu zabezpieczenia posadowienia nasypu drogowego. Jej celem będzie umożliwienie ustalenia ostatecznych rozwiązań projektowych i technologii realizacji. Uściśli także zakres rzeczowy i finansowy inwestycji, czyli określi założenia dla jej realizacji w systemie projektuj i buduj

– wyjaśnia Joanna Rarus, rzecznik prasowy rzeszowskiego Oddziału GDDKiA.

Obwodnica Pilzna w ciągu DK73 powstanie w województwie podkarpackim ramach programu budowy 100 obwodnic.
Projektowana jest jako droga klasy GP o długości ok. 2,6 km. Wraz z nią wybudowane zostaną skrzyżowania jednopoziomowe (ronda) i dodatkowe jezdnie zapewniające obsługę przyległego terenu, a także obiekty inżynierskie, w tym jeden most i jeden wiadukt. Powstaną także urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Planuje się, że obwodnica Pilzna rozpocznie się na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 94 i ul. Lwowskiej (DK73) w Pilźnie, gdzie ma powstać rondo. Na dalszym przebiegu przetnie rzekę Dulcza, następnie włączy się do istniejącej drogi krajowej nr 73 na skrzyżowaniu typu rondo, w odległości ok. 1,2 km za istniejącym skrzyżowaniem z drogą gminną 106627R w kierunku Jasła. Koniec obwodnicy zaprojektowano w miejscowości Strzegocice (początek planowanej rozbudowy DK73 na odcinku Pilzno - Brzostek).

Podstawowy cel budowy obwodnicy Pilzna to wyprowadzenie ruchu samochodów ciężarowych, jaki koncentruje się w mieście z kierunków wschodniego i zachodniego z drogi krajowej nr 94 oraz autostrady A4 a jadących na południe tj. w kierunku Jasła i Krosna. Przebieg DK73 łączy korytarz transportowy DK94/A4 z drogą krajową nr 28 stanowi kręgosłup komunikacyjny południowej części woj. podkarpackiego i małopolskiego. Dzięki realizacji tej obwodnicy, ruch tranzytowy znacząco zmniejszy się w centrum miejscowości.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24