XVII historyczny konkurs wiedzy o Twierdzy Przemyśl. Wyłoniono laureatów [ZDJĘCIA]

Norbert Ziętal
Finał konkursu "Twierdza Przemyśl". Nz. prezentacja historycznych i współczesnych mundurów używanych przez wojska w Przemyślu.
Finał konkursu "Twierdza Przemyśl". Nz. prezentacja historycznych i współczesnych mundurów używanych przez wojska w Przemyślu. Norbert Ziętal
Udostępnij:
Wyłoniono laureatów XVII edycji konkursu historycznego „Twierdza Przemyśl”, przeznaczonego dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów z Przemyśla i powiatu przemyskiego.

W tym roku zgłosiło się pięćdziesięciu uczniów ze szkół podstawowych oraz gimnazjów z Przemyśla i powiatu przemyskiego. Laurreatów konkursu Twierdza Przemyśl wyłoniono podczas otwartego dla publiczności finału w Przemyskiej Bibliotece Publicznej.

Uczestnicy musieli wykazać się znajomością historii I wojny światowej i Twierdzy Przemyśl oraz rozpoznać forty twierdzy na wizualizacjach.

POLECAMY: Tajemnice Podkarpacia. Duchy rosyjskich jeńców szukają wyjścia z fortu koło Przemyśla

W kategorii szkół podstawowych pierwsze miejsce zajął Tomasz Nasiewicz (SP Kaszyce, opiekun Maciej Duda), drugie Tomasz Rossowski (SP 11 w Przemyślu, opiekunka Elżbieta Oleszek), trzecie Kinga Szymańska (SP 14 w Przemyślu, opiekun Joanna Tomaka - Chlipała). Wyróżnienia otrzymali Urszula Chlipała (SP 14 w Przemyślu, opiekun Joanna Tomaka - Chlipała), Kacepr Soroń (Niepubliczna SP 1 w Przemyślu, opiekun Aniela Leszczak) oraz Jakub Napora (SP Orły, Stanisław Piszczek).

Uczniowie podstawówek musieli m.in. znać poszczególne elementy fortów (z tym było najwięcej trudności), historię I wojny światowej oraz rozpoznać poszczególne forty i obiekty na wizualizacjach.

Wśród gimnazjalistów pierwsze miejsce Dawid Wilgucki (Gimnazjum nr 1 w Birczy, opiekun Maciej Duda), drugie Kacper Lipowski (Gimnazjum nr 5 w Przemyślu, opiekun Tomasz Kuźmiek), trzecie Sławomir Mokrzycki (Gimnazjum w Stubnie, opiekun Barbara Jaroch - Kohut). Wyróżnienia otrzymali Damian Magierowski (Gimnazjum na 5 w Przemyślu, opiekun Tomasz Kuźmiek) oraz Marlena Niebylecka (Gimnazjum Publiczne w Orłach, opiekun Agnieszka Dudziak).

Gimnazjaliści mieli trudniejsze pytania. Musieli znać znaczenie zwrotów używanych przez historyków w opisach I wojny światowej, orientować się w rozmieszczeniu poszczególnych fortów oraz rozpoznać je na wizualizacjach.


ZOBACZ TEŻ: Adam Sikorski: przez Twierdzę Przemyśl powinny przewijać się tłumy turystów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Nowiny 24
Dodaj ogłoszenie