Z Baranówki na Krakowską dojedziemy pod ziemią

Bartosz Gubernat
Od strony ul. Ofiar Katynia wjazd pod wiadukt będzie usytuowany zaraz obok centrum handlowego Nowy Świat.
Od strony ul. Ofiar Katynia wjazd pod wiadukt będzie usytuowany zaraz obok centrum handlowego Nowy Świat. Dariusz Danek
Udostępnij:
Do końca listopada potrwa budowa nowego wiaduktu obok centrum handlowego Nowy Świat w Rzeszowie. Jezdnia, która powstanie pod ul. Krakowską połączy osiedla Baranówka i Krakowska Południe.

W związku z rozpoczęciem robót rozbiórkowych w czwartek po południu drogowcy zmienią organizację ruchu na ul. Krakowskiej.

Połowa drogi zamknięta

- Zamkniemy dla ruchu jezdnię przylegająca do osiedla Krakowska Południe, na odcinku od kościoła do nowego skrzyżowania z sygnalizacją świetlna. Ruch przeniesiemy na prawą jezdnię, sąsiadującą z Nowym Światem. Kierowcy będą mieli do dyspozycji po jednym pasie ruchu w każdym kierunku - tłumaczy Piotr Subczak, z firmy Skanska, która wybuduje wiadukt.

Prace na lewej jezdni potrwają do połowy sierpnia. Potem drogowcy przeniosą się na prawą stronę i wykonają podobne prace.

Wiadukt, a nie tunel

Przedstawiciele firmy Skanska podkreślają, że inwestycja nie będzie tunelem, jak nazywają ją rzeszowianie, a wiaduktem.

- Przeprawa, jaka powstanie w ciągu ul. Krakowskiej będzie miała 18 m długości i 38 m szerokości. Pod spodem zbudujemy bezkolizyjne połączenie między osiedlami Krakowska Południe i Baranówka - tłumaczy P. Subczak.

Inwestycja obejmuje także budowę u zbiegu ul. Kotuli i Zbyszewskiego ronda o średnicy 35 m. Wzdłuż ul. Krakowskiej (od strony os. Krakowska Południe), na łuku ul. Kotuli oraz wzdłuż nowego łącznika (od strony budynków szeregowych na ul. Lewakowskiego) staną ekrany dźwiękochłonne. Drogowcy wybudują też po obu stronach wiaduktu schody oraz windy dla niepełnosprawnych.

9 milionów od inwestora

Zaprojektowanie i budowa wiaduktu pochłonie niemal 9 mln zł. Zgodnie z umową offsetową, zawartą z miastem, za całość zapłaci firma Womak, właściciel centrum handlowego Nowy Świat. Wiadukt będzie gotowy pod koniec listopada, a pierwsi kierowcy skorzystają z niego już na początku grudnia.

Po zakończeniu prac budowlanych nie zmienią się rozwiązania komunikacyjne dla kierowców podróżujących między Rzeszowem i Krakowem. Na nowym wiadukcie nadal będą dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz chodniki i ścieżki rowerowe po obu stronach jezdni.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

l
likier
9 mln? a ile podkulski za swoje stragany dał ?? to niedokonczone przedszkole ?? kilku koleszkow robi sobie jaja.. wasz czas wkrotce nadejdzie..
j
ja
sorki z własnej autopsji
j
ja
sorki ale womak jest niewypłacalny z własnej autopcji
B
Bartosz Gubernat
W dniu 25.05.2010 o 19:08, CZYTELNIK napisał:

JAKIE 9 MILIONÓW JAK JUŻ KIEDYŚ PISALIŚCIE !!! ŻE WŁAŚCICIEL WOMAKU JUŻ ZAPŁACIŁ PISZECIE BREDNIE ALE U WAS TO NA DNIU POWSZECHNYM PANIE GUBERNAT


Witam! Nie bardzo rozumiem Pańskie pretensje? Owszem, pisałem, że Womak wpłacił pierwszą ratę, a następnę będzie wpłacał na bieżąco, w miarę postępu prac. Czy Pańskim zdaniem w tej sytuacji nie można napisać, że koszty budowy w wysokości 9 mln zł pokryje właściciel centrum handlowego??? Przecież to informacja prawdziwa i aktualna. Gdzie zatem problem?

Przy okazji odniosę się też do pozostałych forumowiczów, którzy chyba przeczytali tekst po łebkach, albo mają problemy z czytaniem ze zrozumieniem. W artykule jest dokładnie wyjasnione (chociażby w pierwszych dwóch zdaniach), że Skanska wybuduje wiadukt. Jego górną cześcią będzie ul. Krakowska, która zostanie odpowiednio wzmocniona i podparta. Pod spodem powstanie przejazd między osiedlami, który jest powszechnie, błędnie nazywane tunelem. Przecież w tekście jest to dokładnie wyjaśnione.

Nie rozumiem zatem złosliwych komentarzy, zarzucających mi, że nie wiem, o czym piszę. Proponuję uważniej czytać teksty. Zwłaszcza, że jak wnioskuję z postów, kilku forumowiczów doskonale zrozumiało istotę powyższego artykułu:) Pozdrawiam serdecznie i życzę spokojnego wieczoru.
Bartosz Gubernat, autor.
C
CZYTELNIK
JAKIE 9 MILIONÓW JAK JUŻ KIEDYŚ PISALIŚCIE !!! ŻE WŁAŚCICIEL WOMAKU JUŻ ZAPŁACIŁ
PISZECIE BREDNIE ALE U WAS TO NA DNIU POWSZECHNYM PANIE GUBERNAT
b
bylyradny
W dniu 25.05.2010 o 16:00, Gość napisał:

No to jak w końcu? ... Wiaduktem pod ziemią???


Tak.To będzie rzeszowska innowacja podziemny wiadukt.
Z
Zuchwa
Jezdnia laczaca KRN i Baranowke bedzie pod spodem. Za to wiaduktem bedzie odcinek ul. Krakowskiej, ktora bedzie nad ta nowa ulica begl.
G
Garf
Wiaduktem pojedzie ul. Krakowska. Połączenie Kotuli -> Ofiar Katynia będzie przebiegać pod spodem.
N
NAD
To dlaczego Bartosz Gubernat pisze:
"Jezdnia, która powstanie pod ul. Krakowską"?
Skoro powstanie NAD???
G
Gość
Z Baranówki na Krakowską dojedziemy pod ziemią

Przedstawiciele firmy Skanska podkreślają, że inwestycja nie będzie tunelem, jak nazywają ją rzeszowianie, a wiaduktem.

No to jak w końcu? ... Wiaduktem pod ziemią???
Przejdź na stronę główną Nowiny 24
Dodaj ogłoszenie