Wydział marketingu i zarządzania Politechniki Rzeszowskiej kształci młodzież na studiach licencjackich i magisterskich. Na tych pierwszych jest 1150 studentów, na magisterskich ponad 3,5 tys. osób. Państwowa Komisja Akredytacyjna, porównując liczbę studentów do pracowników naukowych uznała, że funkcjonować może jedynie "marketing licencjacki", natomiast studia magisterskie na rok powinny zawiesić nabór.
- Taką uchwałę przedstawiliśmy w ministerstwie edukacji - mówi prof. Andrzej Jamiołkowski, przewodniczący PKA. - Ostateczną decyzję podejmie minister Łybacka.
Zdaniem prof. Jamiołkowskiego, niemożliwe jest rzetelne przygotowywanie prac magisterskich w sytuacji, gdy na 19 samodzielnych pracowników naukowych przypada blisko 5 tys. studentów. Zwłaszcza, że na jednego promotora magisterskiego nie powinno przypadać więcej niż 20 seminarzystów. Politechnika Rzeszowska tych warunków nie spełnia.
W opinii dr hab. Jerzego Potenckiego, prorektora ds. nauczania w Politechnice, braki wskazane przez PKA zostały uzupełnione. Informacje o poprawie warunków nauczania na wydziale marketingu i zarządzania uczelnia przestawiła już w ministerstwie edukacji. Teraz Politechnika czeka na decyzję ministerialnych urzędników.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?