reklama

Zaledwie rok od otwarcia, droga w Torkach do remontu

Norbert ZiętalZaktualizowano 
Przebudowa drogi nr 1818 Radymno – Medyka 7,8 mln złotych, z czego 3,7 mln złotych pochodziło z dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Zaledwie kilka miesięcy po wykonaniu prac konieczne były kolejne remonty.
Przebudowa drogi nr 1818 Radymno – Medyka 7,8 mln złotych, z czego 3,7 mln złotych pochodziło z dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Zaledwie kilka miesięcy po wykonaniu prac konieczne były kolejne remonty. Norbert Ziętal
- Zaledwie kilka miesięcy po generalnej przebudowie droga zaczęła pękać. A dzisiaj jest już łata na łacie - narzekają mieszkańcy Torek.

- Naprawa odbywa się na koszt wykonawcy, w ramach gwarancji - tłumaczą w Zarządzie Dróg Powiatowych.

Droga powiatowa nr 1818 Radymno - Medyka została gruntowanie przebudowa i oddana do użytku pod koniec 2009 r. Wykonawcą prac była firma Strabag.

- Nie minęło zbyt wiele czasu a na drodze pojawiły się pęknięcia. Na środku drogi, na niemal całej jej długości jest szeroka na kilkadziesiąt centymetrów łata. Ponadto w wielu miejscach położony jest nowy asfalt. Czy tak powinna wyglądać droga zaledwie po roku od przebudowy? Kto zapłaci za te remonty?- pytają mieszkańcy.

- Na tej wąskiej drodze panuje spory ruch. Nie mogliśmy go zatrzymać na czas wykonywania remontów. To utrudniało pracę. Z czasem na środku pojawiło się pęknięcie. Wykonawca, czyli firma Strabag, w ramach gwarancji na własny koszt, wykonała szew z emulsji i grysu - mówi Kazimierz Walczak, inspektor nadzoru Zarządu Dróg Powiatowych w Przemyślu.

Okres gwarancji na wykonane roboty wynosi 3 lata. Jesienią był wykonywany przegląd drogi, wkrótce będzie kolejna inspekcja.

- Jest już tyle łat na tej drodze, a nadal pojawiają się nowe pęknięcia. Niebezpieczny zakręt jest nieoświetlony, brak jest również znaków, np. słupków. Efekt jest taki, że na tym zakręcie w ziemi doszło do wielu kolizji, Nie raz trzeba było samochód z rowu wyciągać - mówi jeden z mieszkańców.

Zima 30-lecia w Polsce, zasypie nas śnieg

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 15

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

l
leszek
TO PRZEZ KROWIE GÓWNA NIE DA SIĘ PRZEJECHAĆ AUTO POOBLEPIANE TYM ŁAJNEM Z KAŻDEJ STRONY TO W TORKACH I LESZNIE PASTUCHY ZACOFANE GDZIE DLA NICH DROGA KLEPISKO IM WYSTARCZY!!!!!

To nie przez krowie placki, lecz przez zaniedbanie ze strony Zarządu Dróg Powiatowych.
Zamiast siedzieć na stołkach to mogliby kontrolować roboty w terenie
s
stolce kabana

TO PRZEZ KROWIE GÓWNA NIE DA SIĘ PRZEJECHAĆ AUTO POOBLEPIANE TYM ŁAJNEM Z KAŻDEJ STRONY TO W TORKACH I LESZNIE PASTUCHY ZACOFANE GDZIE DLA NICH DROGA KLEPISKO IM WYSTARCZY\!!!!!

x
xxx

Poczytajcie ludzie rozstrzygniecia przetargów organizowanych przez władze w Przemyślu. Tym co łączy wszystkie wygrywające przetargi firmy jest to, że zaoferowały NAJNIŻSZĄ CENĘ. Jak długo jedynym i najważniejszym kryterium wyboru wykonawcy inwestycji publicznych będzie najniższa cena, tak długo będziemy czytać takie artykuły jak ten powyższy.

g
gościu

A tak wszyscy narzekają na wykonastwo z czasów PRLu. Jednak tamte nawieszchnie, układane bez super nowoczesnych walców z wibratorami, komputerowo sterowanych maszyn kładących asfalt, nowocześnie przyodzianych w firmowe stroje pracowników STRABAG itp udogodnień świadczących o rzekomym postępie technologicznym przetrwały 30 lat. A dziś liczy się tylko to by się przed wyborcami wykazać raz na 4 lata więc ma być w roku pwyborczym dużo "remontów" widocznych. A że to tylko fuszerka, jednoroczne udogodnienie to już nie jest najważniejsze dla decydentów. Najważniejsze jest to, aby 'załapać' głos głupiego obywatela.

d
driver

To straszne, ze w ten sposób jesteśmy jako płatnicy podatków okradani. Rozumiem, że raz jakaś fuszerka mogła się zadarzyć, ale z tego co widzę to WSZYSTKIE inwestycje drogowe są w ten sposob prowadzone. Prezcież ten STRABAG robi też drogę wojewódzką nr 884 na DYnów i Domaradz. I tam pewnie też wszystko po roku zacznie się sypać. Ale do jasnej cholery musi być jakiś sposób na tych zasrańców. Gdyby w taki sposób budowano drogi w krajach o znacznie ostrzejszym klimacie (Szwcja, Norwegia, Szwajcaria czy Kanada) to po jednej zimie nie mieli by tamtejsi kierowcy po czym jeździć a jest przecież inaczej.

t
ta JOJ

STRABAG remontuje również ul. Słowackiego. No to sobie pojeździmy. Na górze przed Huwnikami też już skarpa siada, a zakończenie remontu było na jesieni 2010 roku. Masakra.

g
gość

A starosta chwali się w każdym artykule jak świetnie drogi porobił, w efekcie chyba chce zapewnić sobie pracę na najbliższe lata...

t
top

Prawda o drogowcach jest taka: mój kolega prosto po studiach trafił do jednej z firm budujących drogi. Po 2 latach pracy dostał samodzielny zadanie na wykonanie pewnej drogi. Chłopak przygotował wszystko jak go uczyli w szkole, projekt zgodny z wszystkimi regułami projektowania dróg i taki projekt oddał kierownikowi. Po kilku dniach szef prosi go do siebie na rozmowę i mówi tak: " Wiesz wszystko super, bardzo dobry projekt ale musisz zrozumieć że my tu wszyscy chcemy pracować jak najdłużej. Droga powinna przetrwać maksymalnie 2 lata i nadawać się do remontu. Weź te papiery i przerób ten projekt tak jak ci mówię". Kolega wziął i przerobił - wszystkie grubości podkładu , asfaltu itd. zmniejszył o połowę, wybrał najgorszy możliwy asfalt. I projekt przeszedł!

w
waldek
Jeżeli nowa droga pęka to zalanie lepikiem nawierzchni nie pomoże,powinien o tym wiedzieć inspektor nadzoru.Łatanie nowej drogi to tylko kosmetyka z zewnątrz by nie było widać ale pęknięcia są wewnątrz i niedługo znowu pęknie.Pan inspektor nie dopilnował roboty i została spieprzona,firma zrobiła tanim kosztem.Powinni sprawdzić dokładnie i rozliczyć wszystkich odpowiedzialnych,następne drogi by były bez łat.
G
Gość

Jeżeli nowa droga pęka to zalanie lepikiem nawierzchni nie pomoże,powinien o tym wiedzieć inspektor nadzoru.Łatanie nowej drogi to tylko kosmetyka z zewnątrz by nie było widać ale pęknięcia są wewnątrz i niedługo znowu pęknie.Pan inspektor nie dopilnował roboty i została spieprzona,firma zrobiła tanim kosztem.Powinni sprawdzić dokładnie i rozliczyć wszystkich odpowiedzialnych,następne drogi by były bez łat.

D
David

Wszystkie drogi remontowane w ciągu 2 lat rozpadają się po 2 do 5 miesięcy każdy chce zarobić nie liczy się z ludzmi kiedyś drogi rozpadału się dopiero po 10 latach. Przykład - Nowosielce droga wyasfaltowana w listopadzie dzisiaj nadaje się do generalnego remontu - dziura na dziuże - po prostu masakra. Ja bym karał gigantycznymi karami tych ...

a
a granda

Droga wojewódzka Kolbuszowa -Sędziszow Młp. też się rozchodzi i powstają dołki a była robiona ok. 2 lata temu , doga woj. Milec-Leżajsk na odcinku Kolbuszowa -Sokołów jak ser Szwajcarski

B
BVB

Drogowcy odwalają fuchę bo Unia płaci i na pewno nie będą narzekać na bezrobocie. Pracę należy szanować to coś co nam pozostało z socjalizmu...

P
PiotrekE

Grunwaldzka się też zaczyna dziurawić. Wzdłuż przy krawędzi jezdni przed - sklepem z rzeczami dla niemowląt po schodkach, kiedyś z częściami motoryzacyjnymi "JELCZ". I w kierunku Placu Konstytucji przed postojem taksówek pod kasztanem i dalej za nim - po kilka dziur w jezdni.

Jagiellońska to samo po kilka dziur.

Krasińskiego podobnie jak krok temu - POWINNI ZAMKNĄĆ TĄ ULICĘ!

P
Piotr

Czołowe firmy drogowe odwalają pseudo robotę. Droga 77 w Orłach łaty w drodze wykonane "chałupniczo". Mała obwodnica Przemyśla lecą dziury. Obwodnica Radymna też już się sypie ale przynajmniej już ma kilka lat. Droga Przemyśl Wyszatyce już widać miejsca gdzie wkrótce będą wymagane remonty... Eurovia i Mota Engine może lepiej poradzą sobie z swoimi budowami.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3