Zamiast ogródków powstanie droga. Działkowcy muszą się wynieść

#Bartosz GubernatZaktualizowano 
Kazimierz Drabik na terenie ogrodu jest zameldowany na stałe. Jeśli powstanie tu droga, zostanie bez dachu nad głową.
Kazimierz Drabik na terenie ogrodu jest zameldowany na stałe. Jeśli powstanie tu droga, zostanie bez dachu nad głową. Bartosz Frydrych
Zrozpaczeni działkowcy zapowiadają, że będą szukać sprawiedliwości w sądzie.

Rodzinny Ogród Działkowy Energetyk 1 leży w Rzeszowie między ul. Lwowską a Wisłokiem. Niewielkie ogródki od 1956 roku uprawia tu 60 rodzin. Od wczoraj wszyscy są tutaj nielegalnie, bo z dniem 17 czerwca działkowcom upłynął ustalony przez miasto termin na opuszczenie ogrodu. Powód? Rozpoczynająca się budowa drogi od al. Rejtana, do nowego targowiska i dalej do ul. Ciepłowniczej.

Tadeusz Drabik ogródek uprawia od ponad 50 lat. Od 1995 roku lat za zgodą urzędu miasta jest tu na stałe zameldowany. - Jeśli na plac wjadą buldożery, zostanę bez dachu nad głową. Szefowa podkarpackiego oddziału Polskiego Związku Działkowców powiedziała mi, że mogę iść mieszkać pod most, więc na jej pomoc nawet nie liczę. Nie wiem co robić, bo nikt z miasta także nie proponował mi mieszkania zastępczego, a na prywatne mnie nie stać - mówi 80-letni mężczyzna.

Pozostali działkowcy nie mieszkają tu na stałe, ale także nie chcą opuścić ogródków. Grażyna Borowiecka, która przejęła ziemię po zmarłym ojcu uważa, że przenosiny w inne miejsce są niemożliwe.
- Mam tu kilkudziesięcioletnie drzewa i krzewy, przecież nie zabiorę ich ze sobą pod pachę, jak huśtawki czy ławek. Przez te wszystkie lata ociepliłam altanę i zbudowałam sobie wędzarnię. Nie da się ich przenieść - żali się kobieta.

- A miasto za zabudowania i nasadzenia nie chce nam zapłacić odszkodowań. Mnie działka kosztowała prawie 15 tysięcy złotych. Przecież domku nie wezmę na plecy w inne miejsce - dodaje Marek Stachniuk.

W niedzielę 36 działkowców zebrało się na ogrodzie, aby omówić dalsze kroki.
- Chociaż za użytkowanie ogródków zapłaciliśmy czynsz do końca roku, nie zostaliśmy wpuszczeni do świetlicy. Ale nie zamierzamy się poddawać. Zdecydowaliśmy, że opłacimy prawnika i oddamy sprawę do sądu - mówi M. Stachniuk.

Zdaniem Agnieszki Sycz, szefowej PZD w Rzeszowie użytkownicy ogródków mają rację. - Decyzja o budowie drogi już zapadła i nie da się jej cofnąć. Ale tym ludziom należy się pełne odszkodowanie za nasadzenia i mienie oraz zastępczy teren. Wezwaliśmy urzędników do spełnienia tych warunków. Jeśli tego nie zrobią sprawę oddamy do sądu. Na razie nie mamy żadnej odpowiedzi - mówi A. Sycz. I podkreśla, że w kraju były już toczone podobne spory. Jeden z nich, na Śląsku zakończył się sądowym zwycięstwem działkowców.

W Urzędzie Miasta Rzeszowa odpowiadają, że o odszkodowaniach nie ma mowy, bo teren od lat był przeznaczony pod budowę drogi i działkowcy o tym wiedzieli. Ale sprawą otwartą są zastępcze tereny. Wczoraj pracownik Biura Gospodarki Mieniem Urzędu Miasta Rzeszowa pokazał przedstawicielom właścicieli ogródków proponowane działki.

- To tereny w rejonie ul. Kwiatkowskiego, Wioślarskiej i Siemieńskiego. Możemy zaoferować także działki przy ul. Ciepłowniczej. Chcemy załatwić sprawę tak, aby ci państwo byli zadowoleni - mówi Grzegorz Tarnowski, szef BGM.

Do negocjacji z miastem skłonna jest jednak tylko część działkowców. Pozostali szykują już kolejne zebranie i nie wykluczają sporu w sądzie. Do sprawy wrócimy.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 18

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 19.06.2013 o 23:07, Gość napisał:

Wiesz młoda ignorantko co ci powiem jesteś stuknięta,nie wiesz nic o życiu,ale jestem pewna,że będąc w wieku tego Pana ty na pewno sobie w życiu nie poradzisz.Krzyżyk na drogę tylu lat co ten Pan nigdy nie dożyjesz.

Zapmiętaj sobie,wyzwiska to nie są żadne argumenty ,świadczą jedynie o poziomie intelektualnym autora.Dotarło ?

p
pniok Rzeszowski
W dniu 20.06.2013 o 09:56, Gość napisał:

pnioku Rzeszowski ja ci nic nie każę,sądziłam tylko,że zabierając głos w dyskusji gdzie wyrażasz swoje poglądy na dany temat,chcesz poznać stanowisko nasze czyli działkowców.Widzisz jak ponad 10 lat temu kupowałam tam działkę ani ty ani żadna inna osoba za nią nie zapłaciła,tylko i wyłącznie ja.Dlaczego więc w obecnej sytuacji,gdzie istnienie takich ogrodów regulowane było ustawami mam odejść z kwitkiem.Przecież ja tego terenu nie zajęłam sobie od tak na dziko.

Kupowalas dzialke na ogrodkach dzialkowych ?

Jeszcze tego nie bywalo w Polsce aby sprzedawali ogrodki dzialkowe.

Jak do tego czasu to dzialki sa przydzielane (wydzierzawiane) tym ktorzy zloza wniosek i kazdy dzialkowiec wie ze sa one tymczasowo zagospodarowane i NIGDY nie beda ich wlasnoscia. Ty prawdopodobnie zaplacilas skladki zwiazkowe za przynaleznosc do Zwiazku Dzialkowcow, a nie kupowalas ta ziemie. W Rzeszowie za 1 ar na peryferiach placi sie po okolo 5 tysiecy zlotych, bo w samym centrum to chca nawet po 100 tys. (sto tysiecy) zlotych. Czy placilas wiec za te 4 ary okolo 20 tysiecy zlotych ? Czy transakcja po przeprowadzeniu byla poprzez Biuro Notarialne zapisana w ksiegach wieczystych ?
Opamietaj sie kobieto bo nie wiesz co piszesz.

G
Gość
W dniu 20.06.2013 o 08:52, pniok Rzeszowski napisał:

Moze jeszcze mi kazesz czytac DEKALOG ?Przestan byc naiwna jak dziecko.

pnioku Rzeszowski ja ci nic nie każę,sądziłam tylko,że zabierając głos w dyskusji gdzie wyrażasz swoje poglądy na dany temat,chcesz poznać stanowisko nasze czyli działkowców.

Widzisz jak ponad 10 lat temu kupowałam tam działkę ani ty ani żadna inna osoba za nią nie zapłaciła,tylko i wyłącznie ja.Dlaczego więc w obecnej sytuacji,gdzie istnienie takich ogrodów regulowane było ustawami mam odejść z kwitkiem.Przecież ja tego terenu nie zajęłam sobie od tak na dziko.

b
becia
W dniu 20.06.2013 o 08:48, dociekliwy napisał:

Nie wolno stawiac zadnych domkow na dzialkach. Znasz przepisy ? Najwyzej jakies zadaszenia i pomieszczenia na sprzet do uprawy ziemi.ZADNE przepisy nie zezwalaja na stawianie jakichs domkow. ZADNE !!Domki to sobie mozna stawiac NA SWOIM !!

Ale co chcesz przez to powiedzieć,że PZD przekroczyło swoje kompetencje pisząc w prawie działkowca o zabudowie do 25m. kwadratowych na terenach miejskich?,zbiłeś mnie trochę z tropu wyjaśnij dokładniej proszę.Czytałam wielokrotnie ustawy,ale może o czymś nie wiem.

p
pniok Rzeszowski
W dniu 20.06.2013 o 07:22, Gość napisał:

 Masz rację pnioku,działkowcy doskonale wiedzą,że ziemia jest potrzebna na różne inwestycje ale ja cię bardzo proszę przeczytaj pierwszy post tego tematu zwłaszcza art.20 ust.1 tylko to chcemy. 

Moze jeszcze mi kazesz czytac DEKALOG ?

Przestan byc naiwna jak dziecko.

d
dociekliwy
W dniu 20.06.2013 o 07:36, Gość napisał:

 Witaj dociekliwy,u nas nie ma samowoli ani ponad normatywów,są to zwykłe altany,przypadek p.Drabika jest jednostkowy tylko on ma meldunek w ogrodzie ale domek postawiony ma zgodnie z przepisami. 

Nie wolno stawiac zadnych domkow na dzialkach. Znasz przepisy ? Najwyzej jakies zadaszenia i pomieszczenia na sprzet do uprawy ziemi.

ZADNE przepisy nie zezwalaja na stawianie jakichs domkow. ZADNE !!

Domki to sobie mozna stawiac NA SWOIM !!

G
Gość
W dniu 20.06.2013 o 06:42, dociekliwy napisał:

Od 1995 roku lat za zgodą urzędu miasta jest tu na stałe zameldowany.Kto tego pana zameldowal na terenie ogrodkow dzialkowych ? Przeciez to mozna ustalic i ukarac jezeli jeszcze pracuje w UM karami administracyjnymi za przekroczenie przepisow. Jezeli nie pracuje wezwac do Sadu Grodzkiego i ukarac wedlug prawa Karnego za przekroczenie kompetycji.kto pozwolil wybudowac jakies pomieszczenia mieszkalne na dzialce ?Ten pan powinien zostac ukarany poprzez Sad Grodzki za nielegalne budowle na dzialce. Dodatkowo powinien zostac ukarany NADZOR nad dzialkowcami za nie wykonywanie OBOWOWIAZKOW !!Co to jest za bezprawie ? Czy to Dziki Zachod ?

 


Od 1995 roku lat za zgodą urzędu miasta jest tu na stałe zameldowany.

Kto tego pana zameldowal na terenie ogrodkow dzialkowych ? Przeciez to mozna ustalic i ukarac jezeli jeszcze pracuje w UM karami administracyjnymi za przekroczenie przepisow. Jezeli nie pracuje wezwac do Sadu Grodzkiego i ukarac wedlug prawa Karnego za przekroczenie kompetycji.

kto pozwolil wybudowac jakies pomieszczenia mieszkalne na dzialce ?

Ten pan powinien zostac ukarany poprzez Sad Grodzki za nielegalne budowle na dzialce. Dodatkowo powinien zostac ukarany NADZOR nad dzialkowcami za nie wykonywanie OBOWOWIAZKOW !!

Co to jest za bezprawie ? Czy to Dziki Zachod ?

Witaj dociekliwy,u nas nie ma samowoli ani ponad normatywów,są to zwykłe altany,przypadek p.Drabika jest jednostkowy tylko on ma meldunek w ogrodzie ale domek postawiony ma zgodnie z przepisami.

G
Gość
W dniu 20.06.2013 o 06:24, pniok Rzeszowski napisał:

A co on robil cale zycie ze teraz wyciaga lapy do wszystkich o pomoc ? My pracujemy, a wiec mamy za co zyc i gdzie mieszkac. Czy takim jak on bronil kto isc do pracy i miec tak samo jak my wszyscy mamy ? Pracowalismy na WSK, PKP, wodociagach, elektrowni , budownictwie lub innych zakladach i jakos nikt z posrod nas milionerm i wlascicielem domu nie zostal ale zyl z miesiaca na miesiac. Tu nikt nie mowi o jakims dorabianiu sie bo i my nic nie mamy. Mieszkamy w mieszkaniach ktore nie sa nasze i pracujemy w zakladach ktore do nas nie naleza, a do pracy jezdzimy publicznym transportem. O co wiec chodzi temu panu ? A moze on pil cale zycie i teraz pretensje do calego swiata ze jemu sie nalezy a tu nikt nie daje ? Znam takich multum.Okoliczne wsie to stada takich pijaczkow z pod GS-ow ktorzy siedza na gospodarstwach rolnych gdzie ziemie leza odlogiem. Nawet jak sie za komuny pracowalo to wszystko bylo przepite i teraz wolaja ze sie im nalezy. Co sie im nalezy ? Za co im sie sie nalezy ? Za to ze PRL sie dorabial na akloholu ktory kupowali w sklepach MHD i WSS "Spolem" ?Ogrodki dzialkowe sa wlasnoscia Panstwa a wiec nas wsystkich i sa UDOSTEPNIONE TYMCZASOWO dla uzytkownikow. Uzytkownicy tych ogrodkow dobrze znaja zasady obowiazujace i wiedza ze NIC NIE JEST STALE w ogrodku i w kazdej chwili moga dostac powiadomienie o obowiazkowym usunieciu sie z dzialki ktora trzeba oddac.Dzialki nie sa wlasnoscia dzialkowcow i nie sa przydzielone na stale. Prosze pakowac manele i jak chcecie uzytkowac kolejna dzialke to piszcie prosbe o udostepnienie innej dzialki.Do widzenia panowie dzialkowcy bo ziemia jest potrzena dla miasta !

 


A co on robil cale zycie ze teraz wyciaga lapy do wszystkich o pomoc ? My pracujemy, a wiec mamy za co zyc i gdzie mieszkac. Czy takim jak on bronil kto isc do pracy i miec tak samo jak my wszyscy mamy ? Pracowalismy na WSK, PKP, wodociagach, elektrowni , budownictwie lub innych zakladach i jakos nikt z posrod nas milionerm i wlascicielem domu nie zostal ale zyl z miesiaca na miesiac. Tu nikt nie mowi o jakims dorabianiu sie bo i my nic nie mamy. Mieszkamy w mieszkaniach ktore nie sa nasze i pracujemy w zakladach ktore do nas nie naleza, a do pracy jezdzimy publicznym transportem. O co wiec chodzi temu panu ? A moze on pil cale zycie i teraz pretensje do calego swiata ze jemu sie nalezy a tu nikt nie daje ? Znam takich multum.

Okoliczne wsie to stada takich pijaczkow z pod GS-ow ktorzy siedza na gospodarstwach rolnych gdzie ziemie leza odlogiem. Nawet jak sie za komuny pracowalo to wszystko bylo przepite i teraz wolaja ze sie im nalezy. Co sie im nalezy ? Za co im sie sie nalezy ? Za to ze PRL sie dorabial na akloholu ktory kupowali w sklepach MHD i WSS "Spolem" ?

Ogrodki dzialkowe sa wlasnoscia Panstwa a wiec nas wsystkich i sa UDOSTEPNIONE TYMCZASOWO dla uzytkownikow. Uzytkownicy tych ogrodkow dobrze znaja zasady obowiazujace i wiedza ze NIC NIE JEST STALE w ogrodku i w kazdej chwili moga dostac powiadomienie o obowiazkowym usunieciu sie z dzialki ktora trzeba oddac.

Dzialki nie sa wlasnoscia dzialkowcow i nie sa przydzielone na stale. Prosze pakowac manele i jak chcecie uzytkowac kolejna dzialke to piszcie prosbe o udostepnienie innej dzialki.

Do widzenia panowie dzialkowcy bo ziemia jest potrzena dla miasta !

Masz rację pnioku,działkowcy doskonale wiedzą,że ziemia jest potrzebna na różne inwestycje ale ja cię bardzo proszę przeczytaj pierwszy post tego tematu zwłaszcza art.20 ust.1 tylko to chcemy.

d
dociekliwy

Od 1995 roku lat za zgodą urzędu miasta jest tu na stałe zameldowany.

Kto tego pana zameldowal na terenie ogrodkow dzialkowych ? Przeciez to mozna ustalic i ukarac jezeli jeszcze pracuje w UM karami administracyjnymi za przekroczenie przepisow. Jezeli nie pracuje wezwac do Sadu Grodzkiego i ukarac wedlug prawa Karnego za przekroczenie kompetycji.

kto pozwolil wybudowac jakies pomieszczenia mieszkalne na dzialce ?

Ten pan powinien zostac ukarany poprzez Sad Grodzki za nielegalne budowle na dzialce. Dodatkowo powinien zostac ukarany NADZOR nad dzialkowcami za nie wykonywanie OBOWOWIAZKOW !!

Co to jest za bezprawie ? Czy to Dziki Zachod ?

p
pniok Rzeszowski
W dniu 19.06.2013 o 15:27, Sławek napisał:

I gdzie tu sprawiedliwość w tej całej Polsce pytam się? Pan Tadeusz jest zameldowany na działce za zgodą miasta a oni chcą go wywalić i że może iść pod most spać.. Na dodatek nie dadzą mu mieszkania zastępczego a na swoje go nie stać.. Zaczyna się robić już śmiesznie by nie udostępnić komuś mieszkania, jak chcą go tak wywalić.. Super sprawiedliwość nie ma co, siedzieć i ręce załamywać co się dzieję w tej Polsce się nie dziwię, że coraz więcej osób opuszcza Ojczyznę i sprzedaję wszystko co ma i wyprowadza się gdzieś gdzie lepiej się żyje nie jak tutaj..

A co on robil cale zycie ze teraz wyciaga lapy do wszystkich o pomoc ? My pracujemy, a wiec mamy za co zyc i gdzie mieszkac. Czy takim jak on bronil kto isc do pracy i miec tak samo jak my wszyscy mamy ? Pracowalismy na WSK, PKP, wodociagach, elektrowni , budownictwie lub innych zakladach i jakos nikt z posrod nas milionerm i wlascicielem domu nie zostal ale zyl z miesiaca na miesiac. Tu nikt nie mowi o jakims dorabianiu sie bo i my nic nie mamy. Mieszkamy w mieszkaniach ktore nie sa nasze i pracujemy w zakladach ktore do nas nie naleza, a do pracy jezdzimy publicznym transportem. O co wiec chodzi temu panu ? A moze on pil cale zycie i teraz pretensje do calego swiata ze jemu sie nalezy a tu nikt nie daje ? Znam takich multum.

Okoliczne wsie to stada takich pijaczkow z pod GS-ow ktorzy siedza na gospodarstwach rolnych gdzie ziemie leza odlogiem. Nawet jak sie za komuny pracowalo to wszystko bylo przepite i teraz wolaja ze sie im nalezy. Co sie im nalezy ? Za co im sie sie nalezy ? Za to ze PRL sie dorabial na akloholu ktory kupowali w sklepach MHD i WSS "Spolem" ?

Ogrodki dzialkowe sa wlasnoscia Panstwa a wiec nas wsystkich i sa UDOSTEPNIONE TYMCZASOWO dla uzytkownikow. Uzytkownicy tych ogrodkow dobrze znaja zasady obowiazujace i wiedza ze NIC NIE JEST STALE w ogrodku i w kazdej chwili moga dostac powiadomienie o obowiazkowym usunieciu sie z dzialki ktora trzeba oddac.

Dzialki nie sa wlasnoscia dzialkowcow i nie sa przydzielone na stale. Prosze pakowac manele i jak chcecie uzytkowac kolejna dzialke to piszcie prosbe o udostepnienie innej dzialki.

Do widzenia panowie dzialkowcy bo ziemia jest potrzena dla miasta !

G
Gość
W dniu 19.06.2013 o 14:43, ferdek napisał:

Moja propozycja jest nie do odrzucenia,a mianowicie:Wybudować duży barak przy ulicy Kasprzaka w okolicach zalewu,podzielić teren na 30 działek,zasadzić kilka jodełek,dać działkowiczom wędki(dwie na głowę) i niech sobie dożywają starości.Będą mieć wodę,las i rekreację.

Hm, wiesz ferdek czy poza głupim pier***eniem masz jakieś ciekawsze rozwiązania?

G
Gość
W dniu 19.06.2013 o 13:40, mati napisał:

wysiedlic i juz!!!!

 


wysiedlic i juz!!!!

mati podaj swój adres! już ekipę do ciebie wysyłam!

G
Gość
W dniu 19.06.2013 o 17:22, Lora napisał:

A jak ten ptaszek zameldował się na działce rekreacyjnej?? Jak go nie stać na meiszkanie tylko melduje się w baraku to za co niby ma dostać od miasta mieszkanie? Wiesz kto za to mieszkanie zapłaci? Ty i ja, i każdy inny który płaci podatki. Ja pracuję żebym miała gdzie mieszkać a nie wyciągam łapy po jałmużnę, nie daję też nikomu nic za darmo. Do roboty - to będą pieniądze na mieszkanie!

Wiesz młoda ignorantko co ci powiem jesteś stuknięta,nie wiesz nic o życiu,ale jestem pewna,że będąc w wieku tego Pana ty na pewno sobie w życiu nie poradzisz.Krzyżyk na drogę tylu lat co ten Pan nigdy nie dożyjesz.

L
Lora
W dniu 19.06.2013 o 15:27, Sławek napisał:

I gdzie tu sprawiedliwość w tej całej Polsce pytam się? Pan Tadeusz jest zameldowany na działce za zgodą miasta a oni chcą go wywalić i że może iść pod most spać.. Na dodatek nie dadzą mu mieszkania zastępczego a na swoje go nie stać.. Zaczyna się robić już śmiesznie by nie udostępnić komuś mieszkania, jak chcą go tak wywalić.. Super sprawiedliwość nie ma co, siedzieć i ręce załamywać co się dzieję w tej Polsce się nie dziwię, że coraz więcej osób opuszcza Ojczyznę i sprzedaję wszystko co ma i wyprowadza się gdzieś gdzie lepiej się żyje nie jak tutaj..

A jak ten ptaszek zameldował się na działce rekreacyjnej?? Jak go nie stać na meiszkanie tylko melduje się w baraku to za co niby ma dostać od miasta mieszkanie? Wiesz kto za to mieszkanie zapłaci? Ty i ja, i każdy inny który płaci podatki. Ja pracuję żebym miała gdzie mieszkać a nie wyciągam łapy po jałmużnę, nie daję też nikomu nic za darmo. Do roboty - to będą pieniądze na mieszkanie!

d
do mamra

zgodnie z prawem , na działkach mieszkac nie wolno!! kierownik tego urzędu, gdzie dokonano zameldowania, winien odpowiadać przed sądem, bo złamał prawo!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3