- To już przechodzi wszelkie granice. Moja znajoma kupiła w biletomacie bilet sieciowy imienny, zapłaciła kartą, dostała pokwitowanie, wyświetliło się “zabierz kartę”. Na drugi dzień w autobusie MPK została skontrolowana i biletu na karcie nie było
- opisuje nam sytuację Czytelniczka z Rzeszowa.
Znajomej naszej Czytelniczki, która napisała do nas o problemie, nie pomogło żadne tłumaczenie i pokwitowanie, potwierdzające transakcję. Kontrolerka mimo tłumaczeń wlepiła mandat w wysokości 250 zł. Kobieta napisała odwołanie.
- Powiedzieli, że zabrane pieniądze wrócą, a karę musi zapłacić. Napisała nowe pismo o odwołanie kary. To nie jej wina, że biletomat nie zapisał biletu choć była informacja, że bilet z czytnika może już zabrać - dodaje nasza Czytelniczka.
Biletomat nie zadziałał
Jak twierdzi kobieta, taka sytuacja w rzeszowskim MPK nie zdarzyła się pierwszy raz.
- Jak jechałam do pracy to w autobusie zauważyłam, że pewna pani chciała kupić bilet jednorazowy. Biletomat zabrał pieniądze, a biletu nie wydrukował. Kobieta dzwoniła do dyspozytora, a ten jej kazał wysiąść i kupić sobie bilet. Jak można komuś kazać wysiąść skoro zapłacił za bilet i to nie jego wina, że te dziadostwa nie działają
- denerwuje się kobieta.
Jak tłumaczy Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie biletomat w pierwszej kolejności realizuje płatność, a następnie, po jej zatwierdzeniu, wykonuje zapis na kartę.
- Odwrotne działanie urządzenia mogłoby prowadzić do nadużyć w zakresie niepłacenia za wcześniej zapisany bilet - czytamy w odpowiedzi ZTM na zadane przez nas pytania.
ZTM Rzeszów: błędy w działaniu biletomatów się zdarzają
Dodatkowo, duża część tego typu zdarzeń spowodowana jest pośpiechem kupującego podczas transakcji. ZTM notuje również przypadki utraty sygnału internetowego podczas zapisu biletu, dotyczy to głównie biletomatów w autobusach.
- To, czy błąd w tej konkretnej sytuacji był spowodowany problemem automatu z połączeniem internetowym, czy niezastosowaniem się do procedury zakupu, można ustalić mając więcej precyzyjnych informacji o transakcji
- czytamy dalej w odpowiedzi.
ZTM informuje, że tylko w październiku dokonano łącznie 222 230 transakcji w biletomatach. W tym samym okresie zanotowano 106 reklamacji transakcji w biletomatach, z czego około połowa przypadków dotyczyła błędu zapisu na karcie spowodowanych zbyt szybkim zabraniem karty.
Gazeta Lubuska. Ewakuacja w Zielonej Górze. W garażu były bomby
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?