Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zasiliła Rzeszowską Kartę Miejską, dzień później w autobusie MPK dostała mandat, bo biletu nie było. "To przechodzi wszelkie granice"

Arkadiusz Iskierka
Arkadiusz Iskierka
Znajoma naszej Czytelniczki zasiliła kartę RKM, a na drugi dzień dostała mandat, bo biletu na karcie nie było. Kobiecie nie pomogło odwołanie i tłumaczenie, że pieniądze zostały pobrane z konta.
Znajoma naszej Czytelniczki zasiliła kartę RKM, a na drugi dzień dostała mandat, bo biletu na karcie nie było. Kobiecie nie pomogło odwołanie i tłumaczenie, że pieniądze zostały pobrane z konta. brak
Znajoma naszej Czytelniczki zasiliła Rzeszowską Kartę Miejską, a na drugi dzień dostała mandat, bo biletu na karcie nie było. Kobiecie nie pomogło odwołanie i tłumaczenie, że pieniądze zostały pobrane z konta. Zarząd Transportu Miejskiego tłumaczy, że mogło być to spowodowane utratą sygnału, bądź zbyt szybkim wyjęciem karty z urządzenia.

- To już przechodzi wszelkie granice. Moja znajoma kupiła w biletomacie bilet sieciowy imienny, zapłaciła kartą, dostała pokwitowanie, wyświetliło się “zabierz kartę”. Na drugi dzień w autobusie MPK została skontrolowana i biletu na karcie nie było

- opisuje nam sytuację Czytelniczka z Rzeszowa.

Znajomej naszej Czytelniczki, która napisała do nas o problemie, nie pomogło żadne tłumaczenie i pokwitowanie, potwierdzające transakcję. Kontrolerka mimo tłumaczeń wlepiła mandat w wysokości 250 zł. Kobieta napisała odwołanie.

- Powiedzieli, że zabrane pieniądze wrócą, a karę musi zapłacić. Napisała nowe pismo o odwołanie kary. To nie jej wina, że biletomat nie zapisał biletu choć była informacja, że bilet z czytnika może już zabrać - dodaje nasza Czytelniczka.

Biletomat nie zadziałał

Jak twierdzi kobieta, taka sytuacja w rzeszowskim MPK nie zdarzyła się pierwszy raz.

- Jak jechałam do pracy to w autobusie zauważyłam, że pewna pani chciała kupić bilet jednorazowy. Biletomat zabrał pieniądze, a biletu nie wydrukował. Kobieta dzwoniła do dyspozytora, a ten jej kazał wysiąść i kupić sobie bilet. Jak można komuś kazać wysiąść skoro zapłacił za bilet i to nie jego wina, że te dziadostwa nie działają

- denerwuje się kobieta.

Jak tłumaczy Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie biletomat w pierwszej kolejności realizuje płatność, a następnie, po jej zatwierdzeniu, wykonuje zapis na kartę.

- Odwrotne działanie urządzenia mogłoby prowadzić do nadużyć w zakresie niepłacenia za wcześniej zapisany bilet - czytamy w odpowiedzi ZTM na zadane przez nas pytania.

ZTM Rzeszów: błędy w działaniu biletomatów się zdarzają

Dodatkowo, duża część tego typu zdarzeń spowodowana jest pośpiechem kupującego podczas transakcji. ZTM notuje również przypadki utraty sygnału internetowego podczas zapisu biletu, dotyczy to głównie biletomatów w autobusach.

- To, czy błąd w tej konkretnej sytuacji był spowodowany problemem automatu z połączeniem internetowym, czy niezastosowaniem się do procedury zakupu, można ustalić mając więcej precyzyjnych informacji o transakcji

- czytamy dalej w odpowiedzi.

ZTM informuje, że tylko w październiku dokonano łącznie 222 230 transakcji w biletomatach. W tym samym okresie zanotowano 106 reklamacji transakcji w biletomatach, z czego około połowa przypadków dotyczyła błędu zapisu na karcie spowodowanych zbyt szybkim zabraniem karty.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24