Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zdaj maturę z Nowinami!

Beata Terczyńska
Krystyna Baranowska
Nauczyciele z I LO im. Króla Władysława Jagiełły w Dębicy specjalnie dla naszych Czytelników - maturzystów przygotowali arkusze próbnych matur z sześciu przedmiotów.

Pedagodzy, którzy są jednocześnie egzaminatorami ułożyli pytania z sześciu przedmiotów najczęściej zdawanych na maturze. Poza obowiązkowym językiem polskim oraz matematyką, mamy także zestawy z historii, wiedzy o społeczeństwie, biologii oraz geografii. Część na poziomie podstawowym, ale większość jednak na rozszerzonym, bo te wybiera najwięcej uczniów.

Jeszcze można się rozmyślić

- Do 7 lutego maturzyści muszą potwierdzić, jakie przedmioty chcą zdawać na maturze. Nasze arkusze powinny ich umocnić w przekonaniu, że na początku roku szkolnego dobrze wybrali - mówią pedagodzy, którzy kolejny rok z rzędu starają się pomóc młodzieży w powtórkach do egzaminu dojrzałości, zwłaszcza, że Centralna Komisja Egzaminacyjna takich próbnych egzaminów już nie robi. - Ponieważ część z nas i tak przygotowywała zestawy zadań dla swoich uczniów, pomyśleliśmy, że warto się nimi podzielić i udostępnić także innym maturzystom, właśnie za pośrednictwem Nowin. Niech młodzież skorzysta - zachęcają.

W akcję za namową Anny Wilczyńskiej, nauczycielki wiedzy o społeczeństwie i historii, zaangażowali się również Syliwa Szuba - Cyran, polonistka, Jolanta Pietrzyk, nauczyciel matematyki, Tomasz Kozioł, geograf oraz Monika Kuczyńska, nauczyciel biologii.

Testy wraz z modelami odpowiedzi, a także radami nauczycieli będziemy publikowali w przyszłym tygodniu, od poniedziałku do piątku, na portalu. Rano pytania, po południu odpowiedzi.

Róbcie najpierw notatki na brudno

Poprosiliśmy dębickich nauczycieli, by poradzili młodzieży, jak dobrze przygotować się do egzaminów i by zwrócili
uwagę, jakie błędy na maturze uczniowie najczęściej popełniają.

- Uczulam przede wszystkim na to, by uczniowie dokładnie czytali i analizowali temat wypracowania - radzi Syliwa Szuba - Cyran, polonistka. - Chciałabym, aby zwracali uwagę na czasowniki, które się pojawiają w temacie, typu scharakteryzuj, porównaj, a także, by nie pisali od razu wypracowania na czystko, lecz w trakcie czytania fragmentów lektur robili notatki na brudno: wypisali bohaterów, wnioski, skonstruowali plan wypracowania. Aby to miało ręce i nogi. Tymczasem uczniowie spieszą się, są chaotyczni, a przecież mają 170 minut, a to nie jest mało. Kłania się też czytanie lektur, a nie tylko wątpliwej jakości opracowań, czy pobieżnego obejrzenia dzieła w kinie, telewizji, czy w internecie.

Więcej wskazówek nauczycieli szukaj w piątkowym wydaniu Nowin

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24