Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zdążyć przed korozją

Michał Rosół
MIECZYSŁAW POLAK
MIECZYSŁAW POLAK Bartosz Gubernat
Rozmowa z inż. MIECZYSŁAWEM POLAKIEM, właścicielem licencjonowanej Stacji Zabezpieczeń Antykorozyjnych, Rust Check w Rzeszowie.

- Dlaczego, mimo tak dużego tempa rozwoju motoryzacji wciąż istnieje problem korodowania karoserii samochodowych?

- Wilgotny klimat naszego kraju, długi okres zimowy, duże ilości soli, którą posypuje się nasze, bardzo kiepskie drogi - oto główne czynniki powodujące intensywną korozję karoserii samochodowych. Poza tym producenci samochodów nie mają interesu w produkowaniu niezniszczalnych aut. Z wiadomych przyczyn nie mogą oni oszczędzać na podzespołach napędowych, mogą natomiast zaoszczędzić na karoserii. Niech nikogo nie myli wieloletnia gwarancja "na perforację" nadwozia. Przez pierwsze trzy lata z reguły nic się nie dzieje, problemy zaczynają się później - po zakończeniu gwarancji na lakier.

- Czy istnieją skuteczne metody zapobiegania korozji?

- Owszem, istnieją. Od właściciela pojazdu wymaga się jedynie regularności w ich stosowaniu. Moja firma pracuje w oparciu o kanadyjsko-amerykańską technologię Rust Check. W porównaniu do tradycyjnych metod konserwacji nasza ta jest w 100 proc. skuteczna, czysta, bezpieczna dla zdrowia oraz przyjazna dla środowiska. Dzięki unikalnym właściwościom fizyko-chemicznym preparatu oraz specjalistycznej aparaturze, czas wykonania zabezpieczenia jest stosunkowo krótki i wynosi od 5- 8 godzin. Cały proces może odbywać się przy obecności właściciela samochodu. Należy podkreślić, że koszt systematycznego zabezpieczania nadwozia przed korozją, co 2-3 lata wynosi około 20 proc. ewentualnych napraw blacharsko-lakierniczych.

- Proszę o więcej szczegółów dotyczących tej technologii.

- Zabezpieczenie antykorozyjne Rust Check polega na natryskiwaniu, pod bardzo wysokim ciśnieniem, specjalistycznego, bezbarwnego preparatu w zamknięte profile nadwozia i podwozia samochodu. Dzięki swoim unikalnym właściwościom gwarantuje on dotarcie do wszystkich zakamarków i mikropęknięć lakieru oraz wyparcie z nich wody. Tworzy on warstwę ochronną na powierzchniach blachy zabezpieczając ją przed dalsza korozją. Stosowana przez nas technologia została uhonorowana certyfikatami ISO 9002 i 14001. Ze względu na wyczerpywanie się aktywnych składników preparatu proces ten należy powtarzać, co 2-3 lata. Podwozia, elementy zawieszenia oraz nadkola zabezpieczamy specjalnym preparatem podwoziowym Tectyl, amerykańskiej firmy Valvoline. Środek ten w odróżnieniu od tych produkowanych w kraju jest odporny na promieniowanie UV, posiada bardzo dobrą przyczepność do podwozia, nie pęka, jest odporny na żwirowanie oraz stanowi nieprzepuszczalną osłonę dla podwozia przed zimową solanką.

- Czy cena tej nowoczesnej technologii jest znacznie wyższa od tradycyjnej ?

- Ceny są porównywalne, ale z pewnością nie da się porównać uzyskanych później efektów. Kompleksowe zabezpieczenie samochodu małolitrażowego kosztuje 420-450 zł, średniego klasy 500-550 zł, dużego natomiast - 590-650 zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24