- Dlaczego, mimo tak dużego tempa rozwoju motoryzacji wciąż istnieje problem korodowania karoserii samochodowych?
- Wilgotny klimat naszego kraju, długi okres zimowy, duże ilości soli, którą posypuje się nasze, bardzo kiepskie drogi - oto główne czynniki powodujące intensywną korozję karoserii samochodowych. Poza tym producenci samochodów nie mają interesu w produkowaniu niezniszczalnych aut. Z wiadomych przyczyn nie mogą oni oszczędzać na podzespołach napędowych, mogą natomiast zaoszczędzić na karoserii. Niech nikogo nie myli wieloletnia gwarancja "na perforację" nadwozia. Przez pierwsze trzy lata z reguły nic się nie dzieje, problemy zaczynają się później - po zakończeniu gwarancji na lakier.
- Czy istnieją skuteczne metody zapobiegania korozji?
- Owszem, istnieją. Od właściciela pojazdu wymaga się jedynie regularności w ich stosowaniu. Moja firma pracuje w oparciu o kanadyjsko-amerykańską technologię Rust Check. W porównaniu do tradycyjnych metod konserwacji nasza ta jest w 100 proc. skuteczna, czysta, bezpieczna dla zdrowia oraz przyjazna dla środowiska. Dzięki unikalnym właściwościom fizyko-chemicznym preparatu oraz specjalistycznej aparaturze, czas wykonania zabezpieczenia jest stosunkowo krótki i wynosi od 5- 8 godzin. Cały proces może odbywać się przy obecności właściciela samochodu. Należy podkreślić, że koszt systematycznego zabezpieczania nadwozia przed korozją, co 2-3 lata wynosi około 20 proc. ewentualnych napraw blacharsko-lakierniczych.
- Proszę o więcej szczegółów dotyczących tej technologii.
- Zabezpieczenie antykorozyjne Rust Check polega na natryskiwaniu, pod bardzo wysokim ciśnieniem, specjalistycznego, bezbarwnego preparatu w zamknięte profile nadwozia i podwozia samochodu. Dzięki swoim unikalnym właściwościom gwarantuje on dotarcie do wszystkich zakamarków i mikropęknięć lakieru oraz wyparcie z nich wody. Tworzy on warstwę ochronną na powierzchniach blachy zabezpieczając ją przed dalsza korozją. Stosowana przez nas technologia została uhonorowana certyfikatami ISO 9002 i 14001. Ze względu na wyczerpywanie się aktywnych składników preparatu proces ten należy powtarzać, co 2-3 lata. Podwozia, elementy zawieszenia oraz nadkola zabezpieczamy specjalnym preparatem podwoziowym Tectyl, amerykańskiej firmy Valvoline. Środek ten w odróżnieniu od tych produkowanych w kraju jest odporny na promieniowanie UV, posiada bardzo dobrą przyczepność do podwozia, nie pęka, jest odporny na żwirowanie oraz stanowi nieprzepuszczalną osłonę dla podwozia przed zimową solanką.
- Czy cena tej nowoczesnej technologii jest znacznie wyższa od tradycyjnej ?
- Ceny są porównywalne, ale z pewnością nie da się porównać uzyskanych później efektów. Kompleksowe zabezpieczenie samochodu małolitrażowego kosztuje 420-450 zł, średniego klasy 500-550 zł, dużego natomiast - 590-650 zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Zadymy na urodzinach uczestniczki "Rolnika". Karetka pogotowia, gaz pieprzowy. Szok!
- Dni Gąsowskiego w "TTBZ" są policzone?! TAKĄ niespodziankę zgotowała mu produkcja!
- Maja Rutkowski ZROBIŁA TO z premedytacją, teraz się tłumaczy. Okropne, co ją spotkało
- Była pięknością ze "Złotopolskich". Dziś Gabryjelska nie przypomina siebie | ZDJĘCIA