Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zmiany w centrum Rzeszowa. Najpierw zawrotki, potem prawoskręty

Bartosz Gubernat
Budowa zawrotek potrwa jeszcze kilka dni i będzie kosztował ok. 30 tys. zł.
Budowa zawrotek potrwa jeszcze kilka dni i będzie kosztował ok. 30 tys. zł. Krzysztof Kapica
Rozpoczęła się przebudowa skrzyżowania al. Cieplińskiego i Piłsudskiego w Rzeszowie.

Na razie drogowcy pracują między rondem Dmowskiego a wiaduktem Śląskim. Od kilku dni powstają tutaj dwie zawrotki. Ta bliżej ronda pozwoli nawrócić w kierunku Galerii Rzeszów kierowcom jadącym od strony ul. Krakowskiej. Dzięki temu nie będą musieli wjeżdżać już na ruchliwe, ale ciasne skrzyżowanie przy pomniku.

Druga zawrotka usprawni dojazd do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego.

- O jej budowę prosili nas urzędnicy, którzy jadąc od strony Przemyśla nie mogli skręcić bezpośrednio na swój parking. Zawrócić mogli dopiero na ul. Krakowskiej, tuż przed skrzyżowaniem z ul. Okulickiego i al. Witosa. Zawrotki będą gotowe w ciągu kilku dni, ich budowa pochłonie ok. 30 tys. zł - mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Drugi etap przebudowy skrzyżowania rozpocznie się na wiosnę. Zakłada przede wszystkim budowę dodatkowego pasa ruchu na wysokości centrum handlowego Ameryka.

- Wykonamy go po prawej stronie jezdni. Będzie służył do skrętu w prawo, w kierunku wiaduktu Tarnobrzeskiego. Zmiana jest konieczna, bo po likwidacji świateł pod okrągłą kładką ruch w rejonie Galerii Rzeszów jest większy i trzeba poprawić przepustowość skrzyżowania - tłumaczy Piotr Magdoń, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.

Dodatkowy prawoskręt ma powstać także na wysokości urzędu marszałkowskiego. Dzięki niemu kierowcy jadący od ul. Krakowskiej będą mogli łatwiej skręcić w stronę Galerii Graffica.

Taka organizacja ruchu to jednak rozwiązanie przejściowe. Docelowo rondo Dmowskiego ma zostać przebudowane na krzyżówkę dwu, lub trzypoziomową. Kilka pomysłów na jego modernizację przygotowali już architekci z rzeszowskiej firmy Promost Consulting.

Najodważniejszy zakłada budowę wiaduktu w ciągu al. Cieplińskiego i tunelu ok. 5-6 metrów pod ziemią w ciągu al. Piłsudskiego. Pierwszy pozwoliłby na bezkolizyjny przejazd w kierunku Przemyśla i Krakowa. Drugi to ułatwienie dla kierowców podróżujących od strony Lublina i Warszawy na Barwinek oraz odwrotnie. Jezdnie, które pozostałyby na dotychczasowym poziomie służyłyby samochodom skręcającym.

- Koncepcje przebudowy skrzyżowania są już gotowe. Do końca marca będziemy prowadzić symulacje, które pozwolą stwierdzić jak ruch wyglądałby tutaj po wyborze poszczególnych wariantów. Mając te dane zdecydujemy wspólnie z prezydentem i radą miasta, co robić dalej - tłumaczy dyrektor Magdoń.

Budowa tunelu lub estakady ma szansę rozpocząć się najwcześniej w przyszłym roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24