- Koniec lutego tego roku przyniesie konkretne rozwiązania. Rząd przygotowuje plan finansowy, który wkrótce poznamy. Jestem przekonany, że znajdzie się w nim także obwodnica Leżajska. Pozwolenie na budowę już jest, to znaczy, że teraz reszta należy do rządu. Mam nadzieję, że ta inwestycja rozpocznie się tego roku - mówił podczas ostatniej swojej wizyty w Leżajsku, Cezary Grabarczyk.
Znany jest już dokładny przebieg obwodnicy z nowoczesnymi rozwiązaniami komunikacyjnymi. Będą bowiem dwupoziomowe bezkolizyjne skrzyżowania, wiadukty, ronda i ekrany akustyczne.
Pierwszy odcinek obwodnicy będzie zaczynał się po stronie południowej miasta na skraju lasu wierzawickiego. Dalej przebiegać będzie na zachód w kierunku skrzyżowania drogi wojewódzkiej Leżajsk - Łańcut i drogi do Grodziska. Tu powstanie pierwsze skrzyżowanie bezkolizyjne. Następnie prowadzić będzie w kierunku wieży telekomunikacyjnej do przedłużenia ulic Wł. Jagiełły i M. Curie-Skłodowskiej. Pierwszy odcinek obwodnicy będzie liczył 4,1 km.
Drugi etap drogi zacznie się od zakończenia pierwszego odcinka i pobiegnie w kierunku północnym, mijając po stronie zachodniej miasto i osiedla leśników oraz służby zdrowia, skrzyżuje się wiaduktem z torami PKP i połączy z drogą krajową nr 77. Cały węzeł drogowy łącznie z wiaduktem nad torami nazwany zostanie węzłem "Las Klasztorny".
Budowa pierwszego etapu pochłonie ok. 72 mln zł i przewidziana jest na lata 2010 - 2012, a budowa drugiego etapu za ok. 100 mln zł - na lata 2012 - 2013. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.