1. Most w Wysokiej Głogowskiej na rzece Szuwarka
Bardzo ważną inwestycją w zakresie nowoczesnej infrastruktury powiatu rzeszowskiego była w 2020 roku budowa mostu w Wysokiej Głogowskiej na rzece Szuwarka w ciągu drogi powiatowej Nr 1373R Głogów Małopolski – Wysoka Głogowska – Jasionka.
Ustrój nośny tego obiektu stanowi prefabrykowana, sprężona konstrukcja płytowa. Natomiast schemat statyczny mostu to jednoprzęsłowa belka swobodnie podparta.
Długość całkowita mostu wynosi 18,5 m,
Rozpiętość przęsła: 17,50 m
Światło mostu: 16,50 m
Szerokość użytkowa: 11,00 m w tym jezdnia o dwóch pasach ruchu po 3,00 m obustronne opaski bezpieczeństwa po 0,50 m i obustronne chodniki o szerokości 2,00 m.
Nośność mostu spełnia wymagania II klasy obciążenia.
Wartość inwestycji to 2,7 mln zł, z czego blisko 1,5 mln zł stanowiło dofinansowanie z rezerwy subwencji ogólnej Skarbu Państwa.
2. Most na rzece Lubcza w Zgłobniu.
Kolejną ważną inwestycją infrastrukturalną pow. rzeszowskiego była budowa nowego obiektu mostowego na rzece Lubcza w ciągu drogi powiatowej Nr 1436R Błędowa Zgłobieńska – Zgłobień – Niechobrz w m. Zgłobień. Głównym elementem konstrukcyjnym jest w tym przypadku monolityczna skrzynka o wymiarach wewnętrznych światła 8,00 x 2,40 m.
Długość całkowita: 8,90 m
Szerokość użytkowa: 8,95 m w tym jezdnia o dwóch pasach ruchu o szerokości 3,00 m każdy, jednostronny chodnik o szerokości 2,00 m oraz opaska bezpieczeństwa o szerokości 0,75 m.
Nośność mostu spełnia wymagania II klasy obciążenia.
Wartość zadania to 1,7 mln zł, zaś dofinansowanie z rezerwy subwencji ogólnej Skarbu Państwa – 1,5 mln zł
3. Wyremontowany most na Strugu w Chmielniku.
Z wyremontowanego obiektu mostowego na rzece „Strug” mogą cieszyć się również mieszkańcy Chmielnika. A kosztowny remont był potrzebny, bo właśnie tę gminę nawiedziła w ubiegłym roku nawałnica powodująca dotkliwe zniszczenia w infrastrukturze drogowo – mostowej. Remont mostu na rzece Strug władze pow. rzeszowskiego przeprowadziły w ciągu drogi powiatowej Nr 1401R Chmielnik – Jarząbki – Borówki (km 0 + 120). Ustrój nośny mostu stanowi prefabrykowana, sprężona konstrukcja płytowa, a schemat statyczny mostu to jednoprzęsłowa belka swobodnie podparta.
Długość całkowita mostu: 16,00 m
Szerokość użytkowa: 8,70 m w tym jezdnia o dwóch pasach ruchu, o szerokości 3,00 m każdy, jednostronny chodnik o szerokości 2,00 m oraz opaska bezpieczeństwa o szerokości 0,50 m.
Nośność mostu spełnia wymagania II klasy obciążenia
Wartość zadania to 1,2 mln zł. Dofinansowanie w ramach usuwania skutków klęsk żywiołowych – 1,1 mln zł.
4. Budowa mostu na rz. Strug w Borku Starym
Wezbrane wody rzeki Strug nie oszczędziły również tymczasowej konstrukcji mostowej w Borku Starym. Dzięki wsparciu z budżetu państwa (w ramach usuwania skutków klęsk żywiołowych) oraz Powiatu Rzeszowskiego, za kwotę 1 381 100 zł, postanowiono wymienić most tymczasowy na zupełnie nowy obiekt. Wkrótce na wprost klasztoru na rzece Strug w ciągu drogi powiatowej Nr 1417R od drogi Nr 1416R – Borek Stary w km 2+900,00 ruszyła kolejna inwestycja
Ustrój nośny mostu stanowią prefabrykowane belki sprężone typu T
Długość mostu: 27,00 m
Światło mostu: 25,50 m
Szerokość użytkowa: 8,95 m w tym jezdnia o dwóch pasach ruchu o szerokości 3,00 m każdy, jednostronny chodnik o szerokości 2,00 m oraz opaska bezpieczeństwa o szerokości 0,75 m.
Nośność mostu spełnia wymagania II klasy obciążenia
Wartość zadania to 2,3 mln zł. Dofinansowanie w ramach usuwania skutków klęsk żywiołowych – 1,3 mln zł.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?