Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zobacz, dlaczego piwa smakowe robią furorę na rynku

[email protected]
K. Baranowska
Wprowadzając na rynek piwa smakowe, pszeniczne czy niepasteryzowane wielkie koncerny piwne idą za modą zapoczątkowaną przez lokalne browary.

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, w I połowie br. browary sprzedały o 8 procent piwa więcej niż w tym okresie roku poprzedniego.

Popyt na piwa niszowe

Duże koncerny idą w ślady lokalnych firm i walczą o rynek piwami niszowymi. Chcą w ten sposób ożywić sprzedaż. Efekty już widać. 30 mln butelek i puszek Lecha Shandy – mieszanki lagera i lemoniady – sprzedała od kwietnia 2012 r. Kompania Piwowarska, lider branży piwowarskiej.  Na rynku istniała nisza, którą z sukcesem wypełniliśmy - twierdzą przedstawiciele firmy. Dzięki nowej marce firma odnotowała w II kw. 2012 r. wzrost sprzedaży o 11,3 proc.

Na napój na bazie piwa i lemoniady postawiła w tym roku też Grupa Żywiec, wicelider rynku. Warka Radler pojawiła się w czerwcu.  Sprzedaż tego piwa rośnie w każdym miesiącu średnio o 100 proc. Notuje ono lepsze wyniki sprzedaży, niż przewidywaliśmy w najlepszych prognozach.

Na tle nowości dwóch największych graczy wyróżnia się najnowszy produkt Carlsberga, trzeciego producenta piwa w Polsce. Jego Somersby to przypominające cydr połączenie piwa z sokiem jabłkowym. Także i on korzysta na modzie na piwa smakowe.

Piwa smakowe nie tylko dla kobiet
Przedstawiciele browarów  przyznają, że piwa smakowe  kupują głownie kobiety. Ale przypadły one również do gustu mężczyznom.
Lagery, czyli głownie piwa jasne pełne przypada ponad 70 proc. polskiego rynku. Nie maja jednak już szans na duży wzrost. Konsumenci w Polsce stają się coraz bardziej wymagający. Są otwarci na zmiany, wręcz oczekują piwnych nowości.

Piwa smakowe należą do niszowych, zwanych  w branży specjalnościami piwnymi. Obejmują także piwa pszeniczne czy ciemne. W pierwszej połowie  2012 roku ich łączna sprzedaż wzrosła aż o 33 proc – według danych Grupy Żywiec.

Żywiec ma w ofercie  m.in. pszeniczne piwo Paulaner. W ciągu 6 miesięcy tego roku sprzedaż tej marki była o 115 proc wyższa niż przed rokiem
Duże firmy sięgnęły po produkty niszowe, aby ponownie ożywić zainteresowanie piwem.

Wprowadzając na rynek piwa smakowe, pszeniczne czy niepasteryzowane duże koncerny piwne wykorzystują modę zapoczątkowaną kilka lat temu przez lokalne browary.
Według GUS w pierwszej połowie tego roku browary sprzedały o niemal  8 proc. więcej piwa niż przed rokiem

Kto polubił piwo z  Leżajska

Leżajsk to jedno z pięciu piw regionalnych Grupy Żywiec. Pozostałe to Królewskie, które króluje na Mazowszu, Kujawiak, Specjal - z największymi udziałami rynkowymi na północy Polski oraz Brackie z Brackiego Browaru Zamkowego w Cieszynie.

Grupa Żywiec dopracowała się aż 16 marek piwnych. Z ponad 30 produktami Grupa Żywiec posiada obecnie najbardziej zróżnicowaną ofertę piw na polskim rynku piwa.
Grupa Żywiec eksportuje piwo Leżajsk m.in. do USA i Kanady. Od trzech lat piwo Leżajsk - obok Podkarpacia - jest dostępne w sieci Biedronka. Dzięki temu każdy Polak może je kupić w całym kraju.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24