Wcześniej autostradę A4 z Tarnowa do Dębicy budowało konsorcjum Hydrobudowy, Aprivii, PBG i SIAC Construction. Umowa została zerwana w lipcu 2012 roku.
Konsorcjum oskarżało GDDKiA, że nie wywiązywała się ze swoich obowiązków, zaniżała wynagrodzenie wykonawców i nieprawidłowo przygotowała dokumentację.
Natomiast według Generalnej Dyrekcji to konsorcjum nie wywiązywało się z zapisów kontraktowych i przestało realizować budowę autostrady.
Sprawa ruszyła wreszcie w martwego punktu, gdyż nie tak dawno podpisana została umowa na dokończenie budowy odcinka autostrady A4 Tarnów – Dębica. Blisko 35 kilometrowa trasa połączy węzeł Krzyż z węzłem Dębica Pustynia. Wartość inwestycji wynosi prawie miliard złotych.
Przetarg wygrało konsorcjum firm Heilit Woerner Sp. z o.o. i Budimex S.A.
Wykonawca ma teraz 18 miesięcy na dokończenie budowy. Za pół roku ma być gotowy tzw. Kamień Milowy – czyli Węzeł Dębica Pustynia.
Kontrakt obejmuje również budowę kilkunastu wiaduktów, przejść dla pieszych i zwierząt, kilkudziesięciu dróg dojazdowych do autostrady i dwóch miejsc obsługi podróżnych – Jastrząbka i Jawornik.
Cały czas trwają też prace na kolejnych odcinkach A4 od Rzeszowa do granicy z Ukrainą
Największe opóźnienia są na 41 kilometrowym odcinku pomiędzy Rzeszowem a Jarosławiem. Wartość tego kontraktu sięga kwoty 2,2 miliarda złotych. Głównym wykonawcą jest firma Polimex – Mostostal. Przewiduje się, że zakończenie robót na tym odcinku może nastąpić w 2014 roku.
Na biegnącą przez Podkarpacie A4 kierowcy poczekają do końca 2014 r.
Kolejny odcinek autostrady A4 – Rzeszów Zachód – Rzeszów Centralny to zadanie Budimexu za ponad 183 mln zł. To około 40 mln zł mniej, niż przewidywał kosztorys. Jak wiadomo, ten fragment utostrady zaczęło budować konsorcjum, w którym znajdowały się m.in. Radko i Punji Lloyd z Indii. Radko nie dała rady dokończyć inwestycji po tym, gdy z prac wycofali się Hindusi.
Oto terminy planowanego oddania do użytku odcinków A4, w naszym regionie:
- Tarnów - Dębica: zawansowanie budowy – 49,9 proc. Pierwotny termin oddania do użytku – 08. 2012 r. Planowane ukończenie – 11.2014 r.
- Rzeszów Zachodni – Rzeszów Centralny: zaawansowanie robót – 51 proc. Pierwotny termin – 02.2012 r. Planowane ukończenie – 01. 2014 r.
- S-19 Rzeszów - Świlcza: zaawansowanie budowy – 51 proc. Pierwotny termin - 02.2012 r. Planowane zakończenie – I kwartał 2014 r.
- Rzeszów – Jarosław: zaawansowanie budowy – 46,8 proc. Pierwotny termin - 07 2012 r. Planowane ukończenie – 08. 2014 r.
- Radymno – Korczowa: zaawansowanie robót – 58,2 proc. Pierwotny termin – 04. 2012 r. Planowane zakończenie – 08. 2013 r.
(Źródło: GDDKiA – strony kontraktów)
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Koroniewska po śmierci matki została zupełnie sama. Smutne, co mówi o relacji z ojcem
- Paulla prała brudy z ojcem swojego dziecka. Teraz on ma raka. Padły słowa o żerowaniu
- Andrzej Piaseczny przeszedł operację? Wygląda na to, że chciał ukryć opatrunki...
- Kim jest córka Kowalewskiego? Gabriela idzie w ślady rodziców. Będzie wielką gwiazdą?