Żółta kartka dla drogowców w Rzeszowie. Kierowcy klną na utrudnienia

#Bartosz Gubernat
Na al. Armii Krajowej wykonawca ma do dzisiaj usunąć stare przejścia dla pieszych.
Na al. Armii Krajowej wykonawca ma do dzisiaj usunąć stare przejścia dla pieszych. KRZYSZTOF ŁOKAJ
Firmy modernizujące skrzyżowania wzdłuż krajowej czwórki dostały tydzień na dokończenie prac.

- W rejonie salonu Forda bałagan jest niemiłosierny, a panowie pracują, jakby mieli za dużo wolnego czasu. Na placu kręci się kilka osób, a roboty mimo dobrej pogody postępują w ślimaczym tempie. Do tego jest bardzo niebezpiecznie. Na przebudowanej drodze zostały stare przejścia dla pieszych, ale dojście do nich zostało już zburzone. Z kolei nowe przejścia nie są jeszcze namalowane, a chodnik już do nich prowadzi. Ludzie są zdezorientowani, biegają przez środek ulicy i tylko czekać, aż dojdzie tu do tragedii - mówi pan Jerzy z osiedla Słocina.

Kolejne skargi odebraliśmy wczoraj także od kierowców jeżdżących przez ulicę Lwowską. Tutaj przebudowa skrzyżowania z ul. Cienistą i Olbrachta miała się zakończyć we wtorek, ale ciągle jezdnia jest zwężona, a w godzinach szczytu korki sięgają hipermarketu Auchan.

- Do tej pory były tu dwa pasy ruchu w obu kierunkach, teraz można korzystać tylko z jednego. Stałem tu nawet w niedzielę. Kto za to odpowiada - pyta Andrzej Wilczyński z Rzeszowa.

W Miejskim Zarządzie Dróg tłumaczą, że oba skrzyżowania są modernizowane w ramach unijnego programu transportowego, na który Rzeszów dostał ponad 350 mln zł dotacji.

- I po zakończeniu prac będzie tędy łatwiej jeździć, bo dobudowujemy nowe pasy ruchu. Ale rzeczywiście z tempa i sposobu prowadzenia robót nie jesteśmy zadowoleni i we wtorek wykonawca dostał od nas reprymendę - mówi Andrzej Sowa, zastępca dyrektora MZD w Rzeszowie.

Podczas narady ustalono, że do czwartku z al. Armii Krajowej mają zniknąć stare przejścia dla pieszych, które są przyczyną niebezpiecznych sytuacji. Gotowe skrzyżowanie wykonawca ma oddać do ruchu w przyszłym tygodniu. Najpóźniej w poniedziałek, czyli prawie tydzień po terminie będzie gotowe skrzyżowanie ul. Lwowskiej z Cienistą i Olbrachta.

- Zwężenie jest tu tymczasowe. Drogowcy mają zdrapać z jezdni stare linie i wykonać nowe oznakowanie tak, aby prosto można było jeździć dalej z dwóch pasów w obu kierunkach. Dodatkowo powstaną tu lewoskręty na cmentarz i w ul. Olbrachta - tłumaczy dyrektor Sowa.

Niestety zakończenie prac w tej części miasta nie oznacza końca utrudnień. Lada dzień wykonawca rozpocznie przebudowę kolejnych czterech krzyżówek: al. Batalionów Chłopskich i Langiewicza, ul. Przemysłowej i Batalionów Chłopskich, Wiktora z Witosa i Powstańców Warszawy z Kozienia. Tu także powstaną dodatkowe pasy ruchu, a w rejonie al. Powstańców Warszawy także śluza dla autobusów. Miejscowo drogi będą tu zwężone do końca sierpnia.

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Materiał oryginalny:

Komentarze 23

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

s
stary
W dniu 17.07.2014 o 21:39, kl napisał:

Nieco z innej beczki,lecz chciałbym się zapytać dlaczego na ul Rejtana jadąc od Dołowej nie ma ani jednej zawrotki. Kierocy w większości i tak zawracają,gdyż ktoś zapomniał,że czasami trzeba też zawrócic. Zgodnie z przepisami,to nie ma takiej możliwości do końca Rejtana od Dołowej w kierunku Lwowskiej. Takie modernizacje wskazują,że ktoś nie do końca potrafi myśleć.


...albo nie zna przepisów, co bardziej prawdopodobne. Za to wspaniale ten fakt wykorzystuje rzeszowska drogówka. Otóż radiowóz czycha na parkingu przyblokowym obok skrzyżowania Rejtana/Paderewskiego (obrazek z wczoraj) a dwóch policjantów (jeden z lizakiem) czai się pomiędzy jarzębinami oddzielającymi al.Rejtana od rzeczonego parkingu i obserwuje. Szczęśliwie zawracający nie zdąży zmienić biegu, gdy dwóch funkcjonariuszy nagle krokiem tanga wypada z krzaków z wyciągniętym jak semafor lizakiem. Następnie na tył przydybanego z parkingu przyjeżdza radiowóz i ostentacyjnie włącza niebieskie koguty na dachu, by pod koniec kontroli odjechać i pokonując drogę osiedlową koło pawilonów znów skryć się na parkingu przy skrzyżowaniu i zacząć polowanie od nowa.

Taki sam układ sygnalizacji (bez możliwości zawracania jest od BP na Powstańców Warszawy aż chyba po okolice "reala" na Witosa. Czy dyrektor Magdoń z MZD zastanawiał się nad tym i czy sprawdził stosowne przepisy?
Mam poważne wątpliwości.
k
kl

Nieco z innej beczki,lecz chciałbym się zapytać dlaczego na ul Rejtana jadąc od Dołowej nie ma ani jednej zawrotki. Kierocy w większości i tak zawracają,gdyż ktoś zapomniał,że czasami trzeba też zawrócic. Zgodnie z przepisami,to nie ma takiej możliwości do końca Rejtana od Dołowej w kierunku Lwowskiej. Takie modernizacje wskazują,że ktoś nie do końca potrafi myśleć.

s
stary

Wpuść dzieci do biura - wypiją atrament.
Daj rzeszowskim urzędnikom pieniądze - ..

f
fazi

który deb*** wymyślił tą zwężkę na lwowskiej ? s..syn powinien ją rozebrać własnymi rękami

l
lysy30
W dniu 17.07.2014 o 16:58, Gość napisał:

...jak czytam te wypociny to mnie szlak trafia ,co za d ebilizm !

szlag a nie szlak:)

G
Gość

...jak czytam te wypociny to mnie szlak trafia ,co za d ebilizm !

J
Johny

Czy w tym urzędzie nie ma prawników i nie potrafią skonstruować dobrej umowy. Kto jest płatnikiem - Miasto za pieniądze z Unii - taki szaraczek z firmy po rękach powinien miasto całować , że ma pracę. Za 1 dzień opóźnienia w zakończeniu robót 100 tyś kary i to jest dobra umowa. A wy pobłażacie tym firmom i jest jak jest. Na ich miejsce jest kilkanaście innych. To nie komuna!!!!.

i
icek

trudno oczekiwać kultury od gazety która kiedyś była bolszewicką gadzinówką

a
anty

A co Pan Magdoń już się nie wypowiada? Może znowu zrezygnował żeby po tygodniu wrócić? Prawda jest taka że w Rzeszowie w sprawie transportu i dróg nie ma ludzi odpowiedzialnych i z głową.

G
Gość

czy nie można tych prac prowadzić przez 24 godz na dobę i 6 dni w tygodniu ? przeciaż praktycznie całe miasto to jeden korek ! gdzie jest nasz umiłowany Prezydent ? dlaczego nic z tym nie zrobi ?

(podobno zawezwał firmę parę razy na rozmwę bo jakoś tak nie bardzo im sie chciało zaczynać tą robotę)

r
rp

Nie pisze się "drogowcy" tylko podaje się nazwę firmy bo podając informację jak w artykule czytelnik uogólnia i wszystkie nawet te solidne mierzy jedną miarką.

m
marcin lwowska

tak to właśnie jest jak praktycznie jedynym kryterium w przetargu jest cena, zawsze wygrywa najtańszy i to przy bardzo zaniżonych cenach wzgledem kosztorysu

J
Jurand17

Przepraszam, ale co to za wyrażenia rodem z podmiejskiej wioski? Nie: "kierowcy klną na utrudnienia", tylko najwyżej, jeśli w ogóle, "kierowcy przeklinają utrudnienia".

 

Rzeszów to miasto wojewódzkie, a "Nowiny" to jedna z głównych gazet miasta wojewódzkiego - wypadałoby trzymać fason.

M
Marcin
W dniu 17.07.2014 o 11:19, mloda napisał:

A może jednak warto poczekać, nie narzekać, chwilę się pomęczyć i w końcu będzie lepiej! Jak zwykle najłatwiej jest wytykać komuś błędy! Oczywiście one są, bo firma aldesa rzeczywiście trochę się obija, ale... ja mieszkam na Warneńczyka, czyli tuż przy skrzyżowaniu Lwowskiej z Olbarachta i nie narzekam! Cierpliwie czekam, jestem ostrożniejsza przy przekraczaniu skrzyżowania, zarówno na piechotę, jak i samochodem i czekam! :)

W cywilizowanym kraju takie zmiany wykonuje się po 1 szybko i sprawnie (robotnicy robią a nie siedzą przez 7 godziny żeby później przez 1 godzinę coś pogrzebać po czym idą do domu i taki rozpier*** jaki zrobili przez 1 godzinę zostawiają) a po 2 robi się to w nocy, jeżeli jedna noc nie wystarczy to robi się to tak żeby w dzień ruch odbywał się normalnie a można było skończyć kolejnej nocy.

 

Korek od ronda przy szpitalu w godzinach szczytu sięga skrzyżowania armii krajowej z Paderewskiego jak nie dalej.. a czas dojazdu do samego ronda to co najmniej 30 - 40 minut i to jest nazywane obwodnicą ? Powinna się nazywać "korkownicą"

 

Ja toleruję zmiany jeżeli ma to sprawić że będzie wygodniej / bezpieczniej etc. Ale nie toleruję tego że u nas najpierw się robi a później myśli. I bierze się za to pieniądze z kosmosu bo kwoty które się pojawiają przy takich przetargach to jest jakaś kpina. Po czym i tak podłoże robione jest z piasku wykopanego na działce sąsiada bo dzięki temu do kieszeni wpada kolejne xxx tys zł.

 

A najbardziej żałosne jest to że dzięki kolejnemu skrzyżowaniu ruch będzie odbywał się jeszcze wolniej, dlaczego tak jak jest np na Okulickiego nie można porobić kilku nawrotek ? Tylko kolejne skrzyżowanie ?

M
Marcin
W dniu 17.07.2014 o 11:19, mloda napisał:

A może jednak warto poczekać, nie narzekać, chwilę się pomęczyć i w końcu będzie lepiej! Jak zwykle najłatwiej jest wytykać komuś błędy! Oczywiście one są, bo firma aldesa rzeczywiście trochę się obija, ale... ja mieszkam na Warneńczyka, czyli tuż przy skrzyżowaniu Lwowskiej z Olbarachta i nie narzekam! Cierpliwie czekam, jestem ostrożniejsza przy przekraczaniu skrzyżowania, zarówno na piechotę, jak i samochodem i czekam! :)

W cywilizowanym kraju takie zmiany wykonuje się po 1 szybko i sprawnie (robotnicy robią a nie siedzą przez 7 godziny żeby później przez 1 godzinę coś pogrzebać po czym idą do domu i taki rozpier*** jaki zrobili przez 1 godzinę zostawiają) a po 2 robi się to w nocy, jeżeli jedna noc nie wystarczy to robi się to tak żeby w dzień ruch odbywał się normalnie a można było skończyć kolejnej nocy.

 

Korek od ronda przy szpitalu w godzinach szczytu sięga skrzyżowania armii krajowej z Paderewskiego jak nie dalej.. a czas dojazdu do samego ronda to co najmniej 30 - 40 minut i to jest nazywane obwodnicą ? Powinna się nazywać "korkownicą"

 

Ja toleruję zmiany jeżeli ma to sprawić że będzie wygodniej / bezpieczniej etc. Ale nie toleruję tego że u nas najpierw się robi a później myśli. I bierze się za to pieniądze z kosmosu bo kwoty które się pojawiają przy takich przetargach to jest jakaś kpina. Po czym i tak podłoże robione jest z piasku wykopanego na działce sąsiada bo dzięki temu do kieszeni wpada kolejne xxx tys zł.

 

A najbardziej żałosne jest to że dzięki kolejnemu skrzyżowaniu ruch będzie odbywał się jeszcze wolniej, dlaczego tak jak jest np na Okulickiego nie można porobić kilku nawrotek ? Tylko kolejne skrzyżowanie ?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3