Zuber: Agencje ratingowe nie mają już takiego znaczenia jak przed kryzysem w 2008 roku

Redakcja

Wideo

Zobacz galerię (0 zdjęć)
Marek Zuber, analityk rynków finansowych: Agencje ratingowe nie mają już takiego znaczenia jak przed 2008 rokiem, czyli wielkim kryzysem, podczas którego się skompromitowały. Przypomnę, że jedna z najważniejszych agencji czyli Agencja Standard and Poor's na 2 miesiące przed upadkiem banku Lehman Brothers, to był faktyczny początek kryzysu, stwierdziła, że to jest bardzo dobry, porządny bank i przybiła mu pieczątkę triple A, czyli największą wiarygodność jaką można sobie wyobrazić.

Ale agencje dalej mają znaczenie ponieważ są bardzo dobrym zabezpieczeniem dla zarządzających, którzy kupując jakieś aktywa, akcje lub obligacje, mające właśnie pieczątki agencji, czyli rating, w pewnym sensie czują się rozgrzeszeni, bo jak coś się stanie, to zawsze mogą powiedzieć "to nie moja wina" przecież rating był dobry.

Materiał oryginalny: Zuber: Agencje ratingowe nie mają już takiego znaczenia jak przed kryzysem w 2008 roku - Polska Times

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3