107 nowych przystanków dla Rzeszowa. Ich montaż właśnie się zaczyna

Bartosz GubernatZaktualizowano 
W Rzeszowie będzie więcej nowoczesnych przystanków.
W Rzeszowie będzie więcej nowoczesnych przystanków. Krzysztof Kapica
Do końca września potrwa kolejny etap wymiany wiat na przystankach w Rzeszowie. W 101 lokalizacjach Zarząd Transportu Miejskiego zamontuje ich 107. Szybciej niż planowano zakończy się też budowa dworca komunikacji lokalnej pod wiaduktem Śląskim.

Nowoczesne przystanki autobusowe są montowane w Rzeszowie od ubiegłego roku. W miejscach, gdzie pasażerów jest najwięcej, są wyposażone w klimatyzację na lato i ogrzewanie na zimę. Rozkłady jazdy podświetlono oszczędnym oświetleniem LED. ZTM montuje wiaty wykonane według jednego projektu, ale zróżnicowane wielkością.

Latem ochłodzi, zimą ogrzeje pasażerów

- Decyduje przede wszystkim liczba pasażerów, którzy odjeżdżają z danej lokalizacji, Tam, gdzie jest ich najwięcej, stawiamy wiaty, pod którymi w razie kiepskiej pogody zmieści się najwięcej ludzi. W mniej popularnych miejscach, albo takich, gdzie jest mało miejsca, wiaty są węższe – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Przystanek wyposażony w ogrzewanie i klimatyzację działa już m.in. w rejonie ronda Pakosława, u zbiegu ulicy Lisa-Kuli i alei Cieplińskiego. Zamontowano go w ubiegłym roku. Przy ulicy Kwiatkowskiego ZTM zamontował z kolei pierwszą ze 107 wiat przewidzianych do budowy na ten rok.

- Kolejne postawimy między innymi na ulicach Krakowskiej, Lwowskiej, Łukasiewicza, Szopena, Obrońców Poczty Gdańskiej, Sikorskiego, Warszawskiej i Placu Wolności. Tam, gdzie jest problem z dostępem do energii elektrycznej, wyposażymy je w panele fotowoltaiczne, które zasilą instalację elektryczną – mówi rzecznik prezydenta.

WIDEO: W Rzeszowie zbudują klimatyzowane przystanki 9materiał archiwalny)

Źródło:
TVN 24

Nowe stanowiska na dworcu pod wiaduktem Śląskim

Szybciej niż zakłada umowa powinien być gotowy drugi duży projekt realizowany przez ZTM w Rzeszowie. To budowa nowego dworca komunikacji lokalnej, która trwa pod wiaduktem Śląskim.

- Umowa zakłada oddanie go do użytku w grudniu, ale jest szansa na to, aby pasażerowie skorzystali z niego już we wrześniu. Plac, na którym mają się zatrzymywać autobusy lada dzień będzie asfaltowany. Na chodnikach trwa już układanie kostki. Z kolei główny budynek dworca szybko rośnie – mówi rzecznik.

Dwupiętrowy pawilon dworca pomieści poczekalnię, przechowalnię bagażu, punkt informacyjny, kasę biletową i toalety. W ślad za przystankami autobusowymi przy ulicach, tu także stanowiska zostaną wyposażone w elektroniczne tablice informacyjne. Przewoźnicy wykorzystają je do wyświetlania godzin przyjazdów i odjazdów swoich autobusów. Projekt zakłada montaż wysokiej liczby ogniw fotowoltaicznych.

Dzięki temu w pogodne dni dworzec pod wiaduktem Śląskim będzie produkować energię elektryczną ze słońca. Po zmroku instalacja wykorzysta ją do oświetlenia placu. Przy dworcu mają powstać dodatkowe parkingi dla rowerów i samochodów.

Koszt budowy dworca to 20 mln zł, z czego 85 procent to dofinansowanie z Unii Europejskiej. Dworzec komunikacji lokalnej, przez mieszkańców jest nazywany podmiejskim. Codziennie korzysta z niego około 2 tysiące pasażerów.

POLECAMY:

Nowe kawiarnie, lodziarnie, knajpy, restauracje w Rzeszowie. Co się niedawno otworzyło w centrum i okolicach [LISTA]

Największe atrakcje turystyczne Podkarpacia

Daniel Qczaj trenował z rzeszowiankami [ZDJĘCIA Z TRENINGU]

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 7

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

D
DT

Marnotrawstwo nieprawdopodobne, w Rzeszowie jest 20-30 przystanków na których ktokolwiek oczekuje na autobus a większość z nich to przystanki dla wysiadających na których nikt nigdy nie czeka na autobus - budowa nowych wiat i tablic z wyświetlanymi godzinami odjazdu na większości przystanków jest zupełnie niepotrzebne. Ale co o tym mogą wiedzieć władze miasta i szefostwo MPK jak nigdy nie korzystają z komunikacji miejskiej

P
Paweł

Rzeszów uwaza sie za wielka aglomeracje a głupi Ferenc nie pozwala się zatrzymywać na przystankach autobusom które przyjezdzają z innych miast. Włodarze tego zadupia chyba nie rozumieją pojęcia słowa aglomeracja.

G
Gość

A kiedy na przystankach pojawi się mapa z przebiegiem linii autobusowych jak to jest w innych miastach. Bez tego korzystanie z łączony h kursów jest mocno utrudnione

b
bloger

a może zgodnie z logiką panie rzeczniku,na liniach o duzym obciązeniu,zamiast obszernych przystanów ,zwiększyć liczbę kursów autobusow?Przyzna pan ,że ponad pół godzinna przerwa miedzy kursami ,to kpina i olewanie cieplym moczem pasażerów

N
Niezadowolony

Wiaty przystankowe były budowane kilka lat temu.sa jeszcze dobre.uwazam że ratusz trwoni nasze pieniadze

e
er

do ciula pana a kiedy na MARSZAŁKOWSKIEJ ??

w
wolny wyborca

Gazetka wyborcza.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3