Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Aktywni i młodzi wybierają Internet, a nie TV

Józef Lonczak
Internet najczęściej wykorzystują gospodarstwa domowe, w których jednocześnie jest kamera cyfrowa, laptop lub konsola do gier. Natomiast stosunkowo rzadziej gospodarstwa domowe, w których jest zainstalowana telewizja kablowa lub satelitarna – informuje Instytut GfK Polonia.

 

Z badań przeprowadzonych przez GfK Net Index w marcu 2009 r. wynika, że Internet coraz mocniej konkuruje z telewizją.

- Te wyniki to doskonała ilustracja zjawiska rywalizacji dwu ważnych kanałów komunikacji. Od pewnego czasu wyraźnie widać, że oba te media sięgają po pozostający jeszcze w dyspozycji widzów i konsumentów ich wolny czas na konsumpcję mediów. Według naszych prognoz w bieżącym roku udział Internetu w ogólnej konsumpcji mediów będzie nadal rósł, także kosztem TV – twierdzi Paweł Klimczewski, Business Development Manager z Działu Mediów.

Dodaje on także, że obecnie, inaczej niż w latach ubiegłych, korzystanie ze złącza internetowego nie jest już też statystycznie związane z posiadaniem telefonu stacjonarnego.Dobrym przykładem może być także Rzeszów i inne gminy Podkarpackiego, które rozwijają sieć bezprzewodowego Internetu.

 

W marcu 2009 r. odsetek osób korzystających z Internetu wyniósł 58 procent. W kolejnym pomiarze zachowań związanych z korzystaniem z sieci - GfK Net Index - odnotowano wzrost liczby osób posługujących się Internetem. W Polsce jest obecnie 17,3 mln internautów w wieku 15 – 75 lat, to o 600 000 osób więcej niż w styczniowej fali badania. Zdecydowana większość z nich, bo aż 91 proc. korzysta z sieci przynajmniej raz w tygodniu, a 59 proc. codziennie.

Z sieci najczęściej korzystają ludzie młodzi. Wśród osób w wieku 15-19 lat internauci stanowią 96 proc. W najstarszej grupie wiekowej 60-75 lat z Internetu korzysta zaledwie 14 proc. osób.

Najczęściej internautę można spotkać w Warszawie, aż 84 proc. warszawiaków korzysta z sieci. W miastach powyżej 500 000 mieszkańców 74 proc. ma dostęp do Internetu, na wsi 47 proc. W miejscu zamieszkania z Internetu korzysta już ponad połowa ankietowanych (51 proc.), ponad jedna czwarta wykorzystuje sieć również w pracy, szkole lub na uczelni (26 procent), a 12 procent – w innych miejscach, takich jak kawiarenki, znajomi, rodzina, itp.

Rośnie liczba komputerów z dostępem do Internetu, jak również liczba osób które mają w domu do dyspozycji więcej niż jeden komputer z dostępem do sieci. W Polsce na 8,8 mln gospodarstw domowych, które korzystają z Internetu, przypada 10,8 mln komputerów.

Największa grupa użytkowników (86 proc.) używa Internetu do korzystania z poczty elektronicznej. Dla prawie 70 proc. sieć to źródło rozrywki, plotek i ciekawostek. 67 proc korzysta z komunikatorów internetowych. Nieco ponad 40 proc. internautów wykorzystuje Internet do dokonywania operacji finansowo-bankowych. Co trzeci ankietowany odwiedza aukcje internetowe, a jedna piąta korzysta z serwisów peer-to-peer w celu wymiany plików np. z muzyką lub filmami. Tylko 2 proc internautów decyduje się na zakup w sieci artykułów żywnościowych.

 

***

Badanie realizowane jest na próbie 950 osób metodą CAPI, cyklicznie co miesiąc. Dotyczy zachowań Polaków związanych z korzystaniem z Internetu.

Więcej informacji: http://www.gfk.pl/page.php?id=913&ltr=

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24