Dwa lata, dane ponad pięciu milionów klientów w jednym systemie. W Grupie TAURON zakończył się proces migracji bazy danych do centralnego systemu bilingowego. To jedno z najbardziej zaawansowanych technologicznie rozwiązań na polskim rynku przełoży się na jakość obsługi klientów Grupy.
Celem projektu była centralizacja systemów bilingowych dla klientów w Grupie TAURON. W ramach wdrożenia zmigrowano dane 4,4 mln klientów wraz z 3-letnią historią z 12 rozproszonych systemów źródłowych do centralnego systemu bilingowego AUMS EDO. Jego zakres funkcjonalny obejmuje m.in. umowy, rozliczenia, finanse, windykację, raportowanie oraz współpracę z elektronicznym Biurem Obsługi Klienta. Projekt trwał od sierpnia 2012 r. do maja 2015 r.
– Baza danych Grupy TAURON obsługuje ok. 5,4 mln klientów i jest największą na polskim rynku energetycznym – to też 3,5 TB danych i 4,6 mln faktur generowanych miesięcznie. Obsługa tak dużych wolumenów danych wymaga zastosowania technologii najwyższej, światowej klasy – tlumaczy Katarzyna Rozenfeld, wiceprezes zarządu TAURON Polska Energia ds. handlowych.
– Dokumenty zostały zunifikowane, ujednolicono typy rozliczeń i klienci uzyskali możliwość rozpatrzenia swoich spraw w każdym Punkcie Obsługi Klienta – podkreśla Piotr Zawistowski, prezes TAURON Obsługa Klienta, spółki prowadzącej projekt. – Już obserwujemy korzyści wynikające ze scentralizowania danych, co znacząco wpłynęło na kompleksowość i jakość obsługi klientów.
Dane klientów zostały przeniesione podczas pięciu transz migracyjnych, z których największa liczyła 1,2 mln klientów. Dla każdej transzy dopuszczalny czas przestoju systemu produkcyjnego w trakcie rozruchu i migracji wynosił maksymalnie dwie doby.
– Podczas realizacji każdej transzy do systemu dodawanych było średnio kilkuset nowych użytkowników rozsianych w kilkunastu lokalizacjach, dziesiątki drukarek, ogromna liczba końcówek terminalowych i profili uprawnień – wyjaśnia Paweł Piwowar, wiceprezes zarządu Asseco Poland. – Ta ogromna operacja logistyczna została realizowana pod dużą presją czasu i wymagała pełnego zaangażowania obu stron
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Hakiel złożył ukochanej arabską przysięgę miłości! Poznali się 6 miesięcy temu...
- Olbrychski nie przypomina dawnego amanta "Jest jak Kopciuszek po dwunastej w nocy"
- To on stworzył Dagmarę Kaźmierską. Dziś nie chce się do niej przyznać
- Znamy prawdę o stanie zdrowia Santor. Piosenkarka pokazała się publicznie po operacji