Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Asseco Poland zrobiło ogromną operację logistyczną dla Tauronu

Józef Lonczak
Asseco Poland zrobiło ogromną operację logistyczną dla TauronuFot. Specjaliści Asseco Poland zrealizowali kolejny ambitny projekt
Asseco Poland zrobiło ogromną operację logistyczną dla TauronuFot. Specjaliści Asseco Poland zrealizowali kolejny ambitny projekt Archiwum
Zakończył się proces migracji danych 5 mln klientów do centralnego systemu bilingowego. Asseco Poland zrobiło ogromną operację logistyczną w Tauronie.

 

Dwa lata, dane ponad pięciu milionów klientów w jednym systemie. W Grupie TAURON zakończył się proces migracji bazy danych do centralnego systemu bilingowego. To jedno z najbardziej zaawansowanych technologicznie rozwiązań na polskim rynku przełoży się na jakość obsługi klientów Grupy.

 

Celem projektu była centralizacja systemów bilingowych dla klientów w Grupie TAURON. W ramach wdrożenia zmigrowano dane 4,4 mln klientów wraz z 3-letnią historią z 12 rozproszonych systemów źródłowych do centralnego systemu bilingowego AUMS EDO. Jego zakres funkcjonalny obejmuje m.in. umowy, rozliczenia, finanse, windykację, raportowanie oraz współpracę z elektronicznym Biurem Obsługi Klienta. Projekt trwał od sierpnia 2012 r. do maja 2015 r.

– Baza danych Grupy TAURON obsługuje ok. 5,4 mln klientów i jest największą na polskim rynku energetycznym – to też 3,5 TB danych i 4,6 mln faktur generowanych miesięcznie. Obsługa tak dużych wolumenów danych wymaga zastosowania technologii najwyższej, światowej klasy – tlumaczy Katarzyna Rozenfeld, wiceprezes zarządu TAURON Polska Energia ds. handlowych.

– Dokumenty zostały zunifikowane, ujednolicono typy rozliczeń i klienci uzyskali możliwość rozpatrzenia swoich spraw w każdym Punkcie Obsługi Klienta – podkreśla Piotr Zawistowski, prezes TAURON Obsługa Klienta, spółki prowadzącej projekt. – Już obserwujemy korzyści wynikające ze scentralizowania danych, co znacząco wpłynęło na kompleksowość i jakość obsługi klientów.

 

Dane klientów zostały przeniesione podczas pięciu transz migracyjnych, z których największa liczyła 1,2 mln klientów. Dla każdej transzy dopuszczalny czas przestoju systemu produkcyjnego w trakcie rozruchu i migracji wynosił maksymalnie dwie doby.

– Podczas realizacji każdej transzy do systemu dodawanych było średnio kilkuset nowych użytkowników rozsianych w kilkunastu lokalizacjach, dziesiątki drukarek, ogromna liczba końcówek terminalowych i profili uprawnień – wyjaśnia Paweł Piwowar, wiceprezes zarządu Asseco Poland. – Ta ogromna operacja logistyczna została realizowana pod dużą presją czasu i wymagała pełnego zaangażowania obu stron

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24