Bezpłatna pomoc dla małych firm rolno-spożywczych

Józef Lonczak j.lonczak@nowiny24.pl
Bezpłatna pomoc dla małych firm rolno-spożywczychNa korzystające z usługi marketingu firmy z branży rolno-spożywczej czekają też inne usługi KSU. Są to zarówno bezpłatne usługi informacyjne, jak i częściowo odpłatne usługi doradcze np. asysta w prowadzeniu działalności gospodarczej.
Bezpłatna pomoc dla małych firm rolno-spożywczychNa korzystające z usługi marketingu firmy z branży rolno-spożywczej czekają też inne usługi KSU. Są to zarówno bezpłatne usługi informacyjne, jak i częściowo odpłatne usługi doradcze np. asysta w prowadzeniu działalności gospodarczej. Archiwum
Ruszają nowe bezpłatne usługi dla mikro i małych firm rolno-spożywczych. W Podkarpackim usługodawcą jest Agencja Rozwoju Regionalnego MARR w Mielcu. Już od czerwca br. mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa z branży przetwórstwa rolno-spożywczego w woj. podkarpackim mogły korzystać z nowej

Usługa składać się będzie z trzech etapów.
1. Przeprowadzenie u mikro- i małego przedsiębiorcy z branży przetwórstwa rolno-spożywczego audytu marketingowego,
2. Przygotowanie indywidualnego planu marketingowego,
3. Asysta przy jego wdrażaniu.
Przedsiębiorca będzie mógł także skorzystać ze szkoleń z zakresu marketingu. Usługa jest bezpłatna dla klienta.

Agencja Rozwoju Regionalnego MARR w Mielcu, realizująca te usługi w województwie podkarpackim, planuje objąć nią 30 firm.

- Od kilku lat w województwie podkarpackim obserwujemy dynamiczny rozwój przedsiębiorstw specjalizujących się w branży rolno-spożywczej. Pojawiło się wiele nowych firm i produktów. Duża konkurencja wymusza na firmach podejmowanie działań, zaspokajających oczekiwania rynku zgodnie z panującymi trendami – tłumaczy Grażyna Gajek z Agencji Rozwoju Regionalnego MARR  w Mielcu..

Okazuje się, że wiele z tych firm, głównie mikro- i małych, nie posiada jednak konkretnie sprecyzowanej strategii marketingowej, która pozwoliłaby na dostosowanie ich portfela produktów do wymagań rynkowych i panujących trendów.

- Tymczasem dynamiczny postęp, zwiększenie dostępu do nowych technologii i innowacyjności stanowią również dla mniejszych firm z branży rolno -spożywczej szansę na rozwój. Jednak obecnie zabiegiem niezbędnym do zdobycia i utrzymania pozycji tych firm na rynku jest reorganizacja struktur i zwiększenie roli marketingu w bieżącej działalności. Mamy nadzieję, że dzięki działaniom projektowym, firmy te będą inwestować w badania rynku, aby poznać preferencje swoich klientów i ich wymagania, a marketing stanie się dla nich kluczowym elementem zarządzania – tłumaczy Grażyna Gajek z mieleckiej agencji.

Warto dodać, że omawiane usługi pilotażowe, są oparte o standardy Krajowego Systemu Usług. W całej Polsce pilotaż realizuje 11 usługodawców; na Podkarpaciu jest to Agencja Rozwoju Regionalnego MARR w Mielcu.

Pilotaż prowadzony będzie do marca 2014 r. Jeżeli usługa spotka się z zainteresowaniem przedsiębiorców, zostanie włączona w zakres usług systemowych świadczonych przez ośrodki Krajowego Systemu Usług.

Będzie wakacyjny boom? Polacy stęsknieni za podróżami

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie