Menadżerowie globalnych koncernów, inwestując na nowych rynkach, najbardziej boją się braku siły roboczej na miejscu. Mali i średni przedsiębiorcy, nawet jeśli nie inwestują, najbardziej boją się nagłych zmian w prawie. Czego boją się też ci duzi, a czego nie dowodził w swoich wypowiedziach również Zbigniew Inglot, prezes Zarządu firmy Inglot podczas otwartego wczoraj w G2A Arena w Jasionce Kongresu „Business Without Limits”.
Dylematy globalnych przedsiębiorców były tematem otwierającym kongres. Prowadząca panel dyskusyjny Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Virgin Mobile, zaskoczyła zgromadzonych propozycją tematu o globalizacji zagrożeń, jako przeszkodzie w rozwoju biznesu. Zgromadzeni na sali, ale też prelegenci, globalizację zagrożeń natychmiast skojarzyli z falą ataków terrorystycznych w różnych częściach świata. Zbigniew Inglot skonstatował, że 20 proc. przedsięwzięć jego firmy narażonych jest na zagrożenia terrorystyczne. Ale za jeszcze większe zagrożenie uznał nagłe, niezapowiadane i na ogół nieuzasadnione zmiany w prawie, jakich jego firma doświadcza, inwestując w krajach „mniej cywilizowanych” prawnie. Za przykład podał nagłe, z dnia na dzień wycofanie z obrotu dwóch najpopularniejszych nominałów banknotów w Indiach, co musiało się niekorzystnie wpłynąć na handel detaliczny.
Prezes G2A Bartosz Skwarczek zaskoczył wszystkich twierdzeniem, że dla jego branży globalne zagrożenia mogą być wręcz motorem rozwoju. Jako że firma działa w cyberprzestrzeni uznał, iż rosnące zagrożenia cyberatakami wymuszają rozwój całego sektora zabezpieczeń antyhakerskich, Internet Security. Mimo obaw, duży kapitał wciąż gotów jest inwestować w „trudnym terenie”, pod warunkiem uzasadnionej nadziei, że ryzyko wynagrodzone zostanie dużą stopą zwrotu.
WIDEO: Bartosz Skwarczek z G2A na Business Without Limits
Z raportu Tomasza Kierzkowskiego z Pekao SA wynikało, że podkarpaccy przedsiębiorcy są najbardziej optymistycznie biznesowo nastawieni spośród kolegów w całym kraju, choć w prowadzeniu interesów najbardziej przeszkadzają im „zatory płatnicze”.
Dr hab. Dariusz Tworzydło, prezes agencji PR Exacto, poprowadził tę część dyskusji, która mogła być interesująca dla przedsiębiorców: kryzys w firmie. Kryzys specyficznie ujęty, bo wizerunkowy. Jak do niego dochodzi, jak zapobiegać, jaką stosować „antyseptykę”. Nieumiejętnie zarządzany kryzys wizerunkowy w firmie może być przyczyną jej końca, ale kontrolowany - może uczynić firmę wręcz silniejszą - sugerował w prelekcji Jan Matysik, specjalista PR, który wielokrotnie pomagał firmom w opanowaniu sytuacji kryzysu wizerunkowego.
Dziś drugi dzień kongresu „Business Without Limits”. Główne wątki tematyczne, to Ukraina i jej nowe otwarcie gospodarcze, firmy rodzinne, a przede wszystkim Flexi Form Day - cykle prelekcji i dyskusji wszystko o nowinkach technologicznych, które pozwalają firmom na sprawniejszą komunikację, zdobywanie i wymianę informacji.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Krychowiak zjadł fikuśnego gołąbka za 800 złotych! Polskie mu nie smakują?
- 50-letnia Kasia Kowalska pokazała wdzięki w odważnej mini. Zbieramy szczęki z podłogi
- Ile Tomaszewska zaoszczędziła na wyprawce dla córki? Sprawdziliśmy!
- Młodzieżowa Magde Femme zaskakuje stylizacją. Dawno nie pojawiała się publicznie!