Byłeś ostatnio w szpitalu? Mogą zadzwonić do ciebie ankieterzy NFZ

af, NFZ
Do osób, które ostatnio przebywały w szpitalu mogą zadzwonić ankieterzy na zlecenie NFZ. Zadając kilka pytań sprawdzą, czy pacjenci są zadowoleni z warunków leczenia i pobytu w placówce. Dzięki zebranym informacjom fundusz dowie się, które obszary działalności szpitali są oceniane najsłabiej i dlaczego wymagają poprawy. Badanie jest pilotażem, dlatego nie obejmie wszystkich pacjentów, którzy leczą się w szpitalach.

Rozmowa potrwa zaledwie kilka minut. W tym czasie ankieterzy zadadzą dziewięć pytań dotyczących konkretnych obszarów:

  • Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
  • Jaka była jakość wyżywienia?
  • Czy komunikacja była zrozumiała?
  • Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
  • Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
  • Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
  • Czy w nocy była cisza?
  • Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
  • Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?

Każdy z z obszarów można ocenić w skali od 0 do 10.

Informacje, których nie powinniśmy podawać ankieterowi. W czasie rozmowy z ankieterem NIE PODAWAJMY żadnych informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych, czy np. informacji o badaniach, z których korzystaliśmy). To ważne dla naszego bezpieczeństwa. Ankieterzy zadadzą tylko dziewięć wymienionych wyżej pytań. Nie potrzebują danych Pacjenta i nie będą o nie prosić.

Informacje, które mają ankieterzy:

  • numer telefonu
  • płeć
  • placówkę, w której się odbywło się leczenie
  • datę skreślenia z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez placówkę.

Dane te zostaną wykorzystane wyłącznie do przeprowadzenia badania.

Ankieterzy nie mają dostępu do danych osobowych (takich jak imię, nazwisko i PESEL). Nie posiadają też informacji o rodzaju zabiegu, z którego korzystaliśmy. Dlatego nie mogą o to pytać.

Masz wątpliwości? Zgłoś je

Ankieterzy, którzy zadzwonią do pacjentów, działają na zlecenie Narodowego Funduszu Zdrowia. W razie jakichkolwiek wątpliwości można potwierdzić ich tożsamość kontaktując się z Telefoniczną Informacją Pacjenta, pod bezpłatnym numerem 800 190 590.

Prosimy natychmiast zakończyć rozmowę z ankieterem, jeśli poprosi on o ocenę świadczenia, które nie miało miejsca. Prosimy koniecznie poinformować nas o tym. Taka sytuacja może wynikać z pomyłki w numerze telefonu, którym dysponują ankieterzy.

Prosimy również rozłączyć się i skontaktować z nami (800 190 590) zawsze, gdy zachowanie ankieterów wzbudzi wątpliwości.

FLESZ: Poród i ciąża w trakcie pandemii koronawirusa

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

P
Pytający?

Czy aby to się nie kwalifikuje jako złamanie rozporządzenia o ochronie danych RODO?!

G
Gość

A co ma do tego zespół medyczny, że jajczą pacjenci? Coś cie się medyków chycili?! Kawał dobrej roboty chłopaki odwalają a tu hasło zespół medyczny!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3