Byłeś ostatnio w szpitalu? Mogą zadzwonić do ciebie ankieterzy NFZ

af, NFZ
Do osób, które ostatnio przebywały w szpitalu mogą zadzwonić ankieterzy na zlecenie NFZ. Zadając kilka pytań sprawdzą, czy pacjenci są zadowoleni z warunków leczenia i pobytu w placówce. Dzięki zebranym informacjom fundusz dowie się, które obszary działalności szpitali są oceniane najsłabiej i dlaczego wymagają poprawy. Badanie jest pilotażem, dlatego nie obejmie wszystkich pacjentów, którzy leczą się w szpitalach.

Rozmowa potrwa zaledwie kilka minut. W tym czasie ankieterzy zadadzą dziewięć pytań dotyczących konkretnych obszarów:

  • Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
  • Jaka była jakość wyżywienia?
  • Czy komunikacja była zrozumiała?
  • Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
  • Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
  • Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
  • Czy w nocy była cisza?
  • Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
  • Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?

Każdy z z obszarów można ocenić w skali od 0 do 10.

Informacje, których nie powinniśmy podawać ankieterowi. W czasie rozmowy z ankieterem NIE PODAWAJMY żadnych informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych, czy np. informacji o badaniach, z których korzystaliśmy). To ważne dla naszego bezpieczeństwa. Ankieterzy zadadzą tylko dziewięć wymienionych wyżej pytań. Nie potrzebują danych Pacjenta i nie będą o nie prosić.

Informacje, które mają ankieterzy:

  • numer telefonu
  • płeć
  • placówkę, w której się odbywło się leczenie
  • datę skreślenia z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez placówkę.

Dane te zostaną wykorzystane wyłącznie do przeprowadzenia badania.

Ankieterzy nie mają dostępu do danych osobowych (takich jak imię, nazwisko i PESEL). Nie posiadają też informacji o rodzaju zabiegu, z którego korzystaliśmy. Dlatego nie mogą o to pytać.

Masz wątpliwości? Zgłoś je

Ankieterzy, którzy zadzwonią do pacjentów, działają na zlecenie Narodowego Funduszu Zdrowia. W razie jakichkolwiek wątpliwości można potwierdzić ich tożsamość kontaktując się z Telefoniczną Informacją Pacjenta, pod bezpłatnym numerem 800 190 590.

Prosimy natychmiast zakończyć rozmowę z ankieterem, jeśli poprosi on o ocenę świadczenia, które nie miało miejsca. Prosimy koniecznie poinformować nas o tym. Taka sytuacja może wynikać z pomyłki w numerze telefonu, którym dysponują ankieterzy.

Prosimy również rozłączyć się i skontaktować z nami (800 190 590) zawsze, gdy zachowanie ankieterów wzbudzi wątpliwości.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

iPolitycznie - Ustawa o wyrównywaniu szans w przygotowaniu - skrót

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Pytający?

Czy aby to się nie kwalifikuje jako złamanie rozporządzenia o ochronie danych RODO?!

G
Gość

A co ma do tego zespół medyczny, że jajczą pacjenci? Coś cie się medyków chycili?! Kawał dobrej roboty chłopaki odwalają a tu hasło zespół medyczny!

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24
Dodaj ogłoszenie