MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Co robić, gdy dojdzie do sporu ze sklepem internetowym

[email protected]
Fot. sxc.hu
Fot. sxc.hu
Co masz zrobić, jeśli sklep internetowy nie będzie chciał przyjąć z powrotem wadliwego towaru? Warto wiedzieć, po jakie sztuczki sięgają czasem e-sprzedawcy i jak się przed nimi bronić.

Nabywanie towarów przez Internet staje się coraz bardziej popularne. Często jest o wiele taniej, a nie trzeba wychodzić z domu.

W Polsce jest około 10 tysięcy e-sklepów. Czy można takiemu sklepowi zaufać? Trzeba sprawdzać dane kontaktowe sklepu. Czy jest podany tylko adres e-mailowy, czy dane są pełne, a więc podany jest adres, numer telefonu itd. Jeśli jest tylko adres e-maliowy lepiej nie robić zakupów w takim sklepie.

Ważne są ceny

Sprawdź też, czy sklep jasno określa na stronie ceny (łącznie z podatkami, cłem itd.). A także, czy jasno opisuje zasady i koszty dostawy.

Ważne, czy sklep zabezpiecza transakcje. Można to poznać po symbolu żółtej kłódki i czy adres strony, na której zatwierdzasz przelew, zaczyna się od – https.

Zachowaj dowody zakupu

Często się zdarza, że zaraz po zakupie wyrzucamy paragon, czy fakturę. A to duży błąd. Kiedy pojawią się problemy z e-sklepem, każdy dokument potwierdzający nie tylko zakup, ale i kontakt ze sprzedawcą może mieć znaczenie. Dlatego przechowuj całą dokumentację związaną z transakcją, w tym wszystkie maile od sklepu, a po zakupie – faktury.

Gdy dojdzie do sporu

Pomocy możesz szukać telefonicznie, albo osobiście w organizacjach konsumenckich. Pomoc uzyskasz również u miejskich lub powiatowych rzeczników praw konsumenta. Kontakty do nich znajdują się na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – www.uoik.gov.pl.
U rzeczników, czy w organizacjach konsumenckich możesz liczyć na bezpłatne porady.
Jeśli wszedłeś w konflikt ze sklepem internetowym z innego kraju, możesz zgłosić się do Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Adres:www.konsument.gov.pl


Możesz stawiać żądania

Jeśli zapłaciłeś za towar, a są z nim problemy, masz prawo stawiać żądania. Jeśli znalazłeś odpowiedni przepis z ustawy na poparcie swoich racji, wyślij oficjalne pismo. Napisz w nim, czego oczekujesz od sprzedawcy: rekompensaty, zwrotu pieniędzy, wymiany sprzętu czy jego naprawy. I wyznacz termin, do którego sprzedawca ma to zrobić. Możesz ostrzec sprzedawcę, że jeśli nie przystanie na twoje warunki podasz go do sądu.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24