Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Co robić, gdy towar kupiony przez Internet przestał się nam podobać

Stanisław Siwak Fot. Archiwum
Odpowiada ARTUT KONDRAT, miejski rzecznik praw konsumenta w Rzeszowie

- Jak mogę postąpić, gdy towar zakupiony w sklepie internatowym przestał się mi podobać. I co w sytuacji, kiedy sprzedający jest przedsiębiorcą zarejestrowanym za granicą?

- Jeżeli zakup przestaje nam się podobać to winniśmy na samym początku sporządzić oświadczenie o odstąpieniu od umowy i wysłać na adres przedsiębiorcy. Niestety w języku właściwym dla kraju zakupu. Pomocny w tym zakresie jest formularz dostępny na stronie Europejskiego Centrum Konsumnckiego: http://www.konsument.gov.pl/files/acce_just03_en.pdf Jeżeli sprzedawca nie udzieli nam satysfakcjonującej odpowiedzi możesz złożyć wniosek do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w formie elektronicznej na specjalnym panelu skargowym: http://www.konsument.gov.pl/files/formularz/ares_PROD_eccnet_normal_complaint_34.pdf Skargę możemy również wydrukować i wysłać na adres Europejskie Centrum Konsumenckie Plac Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa.

Europejskie Centrum Konsumenckie udziela poradnictwa z zakresu ochrony konsumenta jedynie w przypadku zakupów na terenie Unii Europejskiej, Norwegii i Islandii. Poza poradnictwem ECK podejmuje również interwencje wobec przedsiębiorców w porozumieniu z instytucjami działającym wewnątrz konkretnego kraju UE.


- Jak reklamować uszkodzenie powstałe w transporcie?

- Zazwyczaj uszkodzenie towaru przesłanego przez sprzedawcę wiąże się z uszkodzeniem opakowania, w którym jest transportowane. Jeżeli paczka nosi ślady uszkodzenia powinniśmy zażądać sporządzenia protokołu szkodowego.

Jeżeli jednak uszkodzenie mechaniczne zauważymy po rozpakowaniu paczki winniśmy złożyć reklamację już do sprzedawcy, bo tak naprawdę nie wiemy kiedy uszkodzenie powstało. Konsument jest w takim przypadku chroniony domniemaniem prawnym, w myśl którego wszelkie usterki, które stwierdzamy w terminie sześciu miesięcy do dnia wydania towaru. W takiej regulacji to sprzedawca będzie musiał udowodnić nam, że uszkodzenie powstało w momencie innym niż wydanie towaru.

 

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24