Droga szczepionka przeciwko pneumokokom jest już za darmo. Dla kogo?

Ewa Kurzyńska
26.86.202c wroclaw szczepienie dzieci w przychodzi przy ulicy komuny paryskiej 73a we wroclawiu dziecko mama tata szczepienie choroba zarazki pielegniarka igla strzykawka bol gabinet n/z bartosz tomal gazeta wroclawska piotr warczak
26.86.202c wroclaw szczepienie dzieci w przychodzi przy ulicy komuny paryskiej 73a we wroclawiu dziecko mama tata szczepienie choroba zarazki pielegniarka igla strzykawka bol gabinet n/z bartosz tomal gazeta wroclawska piotr warczak Piotr Warczak
Wszystkie dzieci urodzone po 31 grudnia będą szczepione przeciwko pneumokokom. Rodzice zaoszczędzą ok. 1 tys. zł.

Pneumokoki to powszechnie występujące bakterie. Jednak kilkanaście szczepów jest szczególnie zjadliwych, gdyż mogą powodować ciężkie zakażenia: płuc, opon mózgowo-rdzeniowych, a nawet posocznicę. Ryzyko ciężkich zakażeń jest największe u małych dzieci, u których układ odpornościowy dopiero się rozwija. Na zachorowanie bardziej narażone są także dzieci z zaburzeniami odporności oraz chorujące przewlekle.

Od stycznia szczepienie przeciwko pneumokokom jest w kalendarzu szczepień obowiązkowych. To znaczy, że wszystkie dzieci, które przyjdą na świat w 2017 r. będą dzięki temu szczepione, a koszty zakupu szczepionek o nazwie Synflorix PCV-10 pokryje Ministerstwo Zdrowia.

- Wybrana w przetargu szczepionka jest w pełni bezpieczna, skuteczna i będzie dobrze chroniła zdrowie dzieci - informuje resort zdrowia.

Ile, dzięki zmianom, zaoszczędzą rodzice? Szczepionka przeciwko pneumokokom, odpowiednia dla dzieci od 6. tygodnia życia do 5. roku życia, kosztuje ok. 200-250 zł. To cena jednej dawki! A im wcześniej zacznie się szczepienia, tym więcej dawek potrzeba, bo nawet cztery. Wówczas cały cykl szczepień to wydatek ok. 1 tys. zł.

Źródło: Dzień Dobry TVN/x-news

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 25

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

c
cicha obserwatorka

Szczepienia-- dzieci bogatych nie są szczepione mówi lekarz oglądnij i podaj dalej "Uwaga na prezia Dudę, ma układ z farmaceutami".

G
Gość

 CZYTAJ -Na podstawie analizy badan naukowych opublikowano wyrok najwyższego Sądu Niemieckiego "-- wirus odry nie istnieje" -- Wszystko szybko się zmienia gdy Trump powołał komisie do badania szkodliwości szczepionek.

G
Gość

Nowa Era w Szczepieniach, Prof. Maria Dorota Majewska-- przeczytaj.

G
Gość

Zanim zaszczepisz "MUSISZ TO WIEDZIEĆ śmiertelne szczepionki szokująca analiza polskiego lekarza"

i jeszcze jedna audycja która została wycofana z TVP "SZEPTEM szczepić czy nie szczepić"  posłuchajcie co twierdzą specjaliści na temat szczepień.

o
ola

PRZECZYTAJ -Dr Paweł Grzesiowski przegrał w sądzie z Justyną Sochą ze STOP NOP  -

A
Alicja

Jak tu miło w komentarzach.
Szczepilam córkę Synflorixem i miała ogromny odczyn poszczepienny. Lekarzy to w ogóle nie interesowało.Czy rodzice będą mieć wybór co do szczepionek,między Synflorix a Prewenar 13?

k
ksenon

Przeprowadzone badania na dużej populacji wskazują jednoznacznie,że 73 % dzieci w wieku do 6 lat, wbrew zaleceniom lekarzy pediatrów jest "podtruwanych" przez rodziców lekami lub suplementami. Najczęściej rodzic podaje suplement na uspokojenie,bo dziecko jest niespokojne,płacze zbyt często. Innym powodem karmienia lekami, jest brak apetytu,wówczas różne syropki lub tabletki rodzic załatwia,pytając znajomych /nie lekarza/ co dziecku pomogło. Kolejnym powodem "zasilania" organizmu dziecka jest sen dziecka,albo za wcześnie się budzi,albo trudno dziecku zasnąć.  Wówczas za radą sąsiadki,/bo u jej dziecka się sprawdziło/,kolejne tabletki,syropki lub zioła.

Rodzic od najmłodszych lat na własną rękę "pasie dziecko zbytecznymi witaminami,suplementami diety czy ziołami, aby za czas jakiś obwiniać szczepionki za powodowanie alergii czy innych schorzeń. Pora na opamiętanie.

G
Gość

Jakim dziś trzeba być idiotom by ufać władzy, rożnym ich przedstawicielom, gdy okazuje się że tam najwięksi przestępcy, jak można wieżyc że ci coś oferują za darmo gdy służba zdrowia upada w dobie fałszywych flag, gdzie morduje się ludzi, po to by wywoływać konflikty zbrojne, w celu bogacenia się na broni i innych wojennych spekulacjach. Jakim trzeba być idiotą by nie ochronić swego dziecka, przed straszliwymi testami i przed powolnym zabijaniem go w dobie gdy plany depopulacji nie są już tajne, gdyż mówi się bzdury o ogromnym przeludnieniu. Dziś możesz sprawdzić skąd się wziął aids i gdzie masowo był wszczepiany, dziś możesz znależć ilu lekarzy odkrywających szkodliwość szczepionek zostało zabitych. warto by sprawdzić dlaczego taki nacisk na sczepienie, nie chodzi tu tylko o zysk, tu chodzi o to że szczepionka to bron, która może cie zabić i niestety wielu zabija,często powolnie, ale chodzi o to by wypełnić plany nowego porządku świata i przejść sprawnie z szczepienia do chipowania. 

k
ksenon

Przeciwnicy szczepień będą wypisywać bzdety na forach internetowych,bo nie mają wiedzy ale domniemania. Jeszcze nie tak dawno /kilkadziesiąt lat temu/,dzieci słabe lub z wadami umierały zaraz po porodzie lub jakiś czas od porodu. Była to naturalna selekcja, podczas której przeżywały tylko organizmy silne. Naukowcy opracowali metody podtrzymywania życia płodu,potem noworodka,które wcześniej szans na przeżycie nie miały. Ale nawet silne organizmy bywały zagrożone,kiedy pojawiały się choroby,na które medycyna bywała bezsilna. Tysiącami wymierały społeczeństwa w epidemiach czy w pandemiach. Opracowano więc szczepionki,które przygotowywały bezbronne organizmy do walki z chorobami. Dzisiaj zapomnieliśmy już o epidemiach duru brzusznego,gruźlicy czy polio /Heine-Medina/. Pojawili się więc ludzie tęskniący do dawnych czasów,kiedy choroby dziesiątkowały siedliska ludzkie. Trzeba widocznie znowu masowych zachorowań,by przyszło otrzeźwienie.

To nie szczepionki są zagrożeniem dla dzieci ale przede wszystkim czynniki środowiskowe. Uczulenia nie są wynikiem szczepień lecz zanieczyszczeń powietrza /smog/,wody/brudne ścieki do wód rzecznych/ i żywności/pędzonej chemią ponad miarę/.

Kto z czytających ten wpis ma świadomość,że w tak zwanych 'czystych okolicach" na południu Polski stwierdza się wielokrotne przekroczenie norm trujących związków w kurzych jajach?

Podobnie jest z mlekiem i wyrobami mlecznymi. Albo to,że w ogórkach można "znaleźć" ponad 40 różnych,trujących organizm związków chemicznych i pierwiastków, głównie z powodu przenawożenia.

Wydłuża się terminy przydatności do spożycia lub możliwości przechowywania warzyw i owoców,stosując chemię,nieobojętną przecież dla ludzkich organizmów.

Przy wielu zagrożeniach dla zdrowia,trzeba się szczepić,by przynajmniej chronić organizm przed chorobami.

A
ALA
W dniu 08.01.2017 o 17:23, pele napisał:

Alusia, swojego bachora możesz nawet kąpać w mleku, karmić papką z mchu i chodzić do znachora, który na raka ordynuje okłady z liści kapusty i "ospa party" jako remedium na wspomnianą :) Jednak nie kwicz potem, że twój bachor w wieku 10 lat ledwie zipie i rzęzi jak 80 letni dziadek podłączony do respiratora bo naczytałaś się bzdur skompromitowanych "naukowców", który nawet ich własne rodziny nie biorą na poważnie :) Zresztą szkoda strzępić języka - twój bachor, twoja decyzja - niech zdycha "na zdrowie" :)

Spoko moje dzieci nigdy nie szczepione, są okazami zdrowia. Jestem za tym by ich darmowe szczepionki oddać tobie, bo z tobą coś nie tak, możesz zaszczepić się Kika razy "na zdrowie"

p
pele
W dniu 08.01.2017 o 13:47, Ala napisał:

Częściowo w swoim idiotyzmie masz rację, bo jak zmienić prawo w jedna stronę że rodzic odpowiada w wypadku narażenia dziecka na chorobę, to należy przede wszystkim i ponad wszystko, karać rodziców za narażenie dziecka na choroby poszczepienne, które jak wiemy nie dotyczą jak napisał pele, jednego dziecka na milion, tylko każdego dziecka które,rodzice poddali sczepieniu, dziecko zaszczepione już nigdy nie będzie zdrowe. Ponadto należy karać każdego rodzica co podda dziecko szczepieniu wiedząc że w razie powikłań poszczepiennych nikt nie wypłaci mu odszkodowania za testowanie na jego dziecku wszczepianych mu rożnego rodzaju specyfików niezwykle szkodliwych dla organizmu człowieka. Ponad wszystko powinni być karani ci co dopuszczają szczepionki do obiegu bez wieloletnich badań które są konieczne, przed szczepieniem ludzi,kiedyś testowali na zwierzętach wcześniej w obozach na ludziach teraz powrócili do obozowych praktyk. Należy karać tych też co wypisują bzdury na forach na zlecenie firm farmaceutycznych o dobroczynnych skutkach trucizn wstrzykiwanych do organizmu ludzkiego. Powinna być możliwość oddania swoich szczepionek fascynatom tego procederu ciebie powinni zaszczepić kilka razy.

Alusia, swojego bachora możesz nawet kąpać w mleku, karmić papką z mchu i chodzić do znachora, który na raka ordynuje okłady z liści kapusty i "ospa party" jako remedium na wspomnianą :) Jednak nie kwicz potem, że twój bachor w wieku 10 lat ledwie zipie i rzęzi jak 80 letni dziadek podłączony do respiratora bo naczytałaś się bzdur skompromitowanych "naukowców", który nawet ich własne rodziny nie biorą na poważnie :) Zresztą szkoda strzępić języka - twój bachor, twoja decyzja - niech zdycha "na zdrowie" :)

A
Ala
W dniu 08.01.2017 o 12:17, pele napisał:

Należy koniecznie zmienić prawo. Jeśli bachor zachoruję na chorobę, której można było uniknąć przez szczepienie, ale nie zostało zaszczepione przez deb***nych rodziców, to bachora albo nie leczyć, albo leczyć za pełną odpłatnością. Niestety tzw. ruch antyszczepionkowy stanowią najczęściej ci co wpier.dalają piguły na kilogramy nie widząc w tym nic złego, ale kwiczą na szczepionki odrzucając fakt, że jak każdy wyrób medyczny mogą generować powikłania.

Częściowo w swoim idiotyzmie masz rację, bo jak zmienić prawo w jedna stronę że rodzic odpowiada w wypadku narażenia dziecka na chorobę, to należy przede wszystkim i ponad wszystko, karać rodziców za narażenie dziecka na choroby poszczepienne, które jak wiemy nie dotyczą jak napisał pele, jednego dziecka na milion, tylko każdego dziecka które,rodzice poddali sczepieniu, dziecko zaszczepione już nigdy nie będzie zdrowe. Ponadto należy karać każdego rodzica co podda dziecko szczepieniu wiedząc że w razie powikłań poszczepiennych nikt nie wypłaci mu odszkodowania za testowanie na jego dziecku wszczepianych mu rożnego rodzaju specyfików niezwykle szkodliwych dla organizmu człowieka. Ponad wszystko powinni być karani ci co dopuszczają szczepionki do obiegu bez wieloletnich badań które są konieczne, przed szczepieniem ludzi,kiedyś testowali na zwierzętach wcześniej w obozach na ludziach teraz powrócili do obozowych praktyk. Należy karać tych też co wypisują bzdury na forach na zlecenie firm farmaceutycznych o dobroczynnych skutkach trucizn wstrzykiwanych do organizmu ludzkiego. Powinna być możliwość oddania swoich szczepionek fascynatom tego procederu ciebie powinni zaszczepić kilka razy.

p
pele

Należy koniecznie zmienić prawo. Jeśli bachor zachoruję na chorobę, której można było uniknąć przez szczepienie, ale nie zostało zaszczepione przez deb***nych rodziców, to bachora albo nie leczyć, albo leczyć za pełną odpłatnością. Niestety tzw. ruch antyszczepionkowy stanowią najczęściej ci co wpier.dalają piguły na kilogramy nie widząc w tym nic złego, ale kwiczą na szczepionki odrzucając fakt, że jak każdy wyrób medyczny mogą generować powikłania.

w
wod
W dniu 08.01.2017 o 08:22, Anty napisał:

Sądząc po twoim zachowaniu to chyba twój dziadek odcinał te linie.Czytaj prymusie medyczny bo masz problem z selekcją tego co wcześniej napisałem!!!!1.Szczepionki były dobre z założenia ,ale te stare bez dziadostwa w środku, a nie to co się teraz dodaje. Chyba masz problemy ze zrozumieniem tego co czytasz.2. Szczepionki nie przechodzą długoletnich testów jak to jest w przypadku antybiotyków. Mimo ,że te testy i tak są na stronę farmacji ale przynajmniej są w przypadku lekarstw.3. Szczepionki w ogóle nie zaliczają się do lekarstw przez co nie przechodzą kompletnie testów ,badań i weryfikacji. Nie ośmieszaj się już więcej bo wszyscy się tutaj z ciebie śmieją. A ty wszystkich masz za tumoków!!! Jesli jeseś lekarzem zap........wypisywac recepty bo szkoda twojego czasu.

Żaden nieuk i głupek nie przyznał się,że w sposób mistrzowski "opanował" te przypadłości. Ale,jeśli się nimi chwali publicznie,stanowi zagrożenie,jak najgorszy wirus.

Tylko kompletny dureń może twierdzić,że medycy specjalnie "trują" ludzi niesprawdzonymi i szkodliwymi preparatami. Ciemnota ma się ciągle dobrze. Zbyt dobrze.

Wszyscy to znaczy kto?...  pewnie ty z rodziną.

A
Anty
W dniu 06.01.2017 o 09:53, wod napisał:

Jesteś medycznym nieukiem a chcesz rad udzielać. ludzie,o których wspominasz nie są zdrowi dlatego,że się nie szczepią ale dlatego,że natura ich wyselekcjonowała do życia. W naszych warunkach europejskich było wieki temu podobnie. W rodzinach przeżywało dziecko najzdrowsze,reszta rodzeństwa umierała na różne choroby. Teraz,dzięki szczepieniom i postępom w medycynie,nawet najsłabszy organizm ma szansę na życie. Stąd też widzisz wokół wielu ludzi,którzy mają różne schorzenia /uczulenia/ a żyją.Nie pieprz farmazonów,korzystaj z wiedzy lekarzy a nie analfabetów,zwanych znachorami.Ciemnota i zacofanie jest zazwyczaj odporna na wiedzę. Kiedy wprowadzano w Polsce elektryfikację,wielu odcinało po nocach linie energetyczne,które w dzień założyli w ich domostwach elektrycy. Podobnie było z nawozami,gazem,leczeniem zwierząt, teraz moda na walkę zadupia ze szczepieniami.Tumaństwo ma się ciągle dobrze, o czym zaświadczasz. 

Sądząc po twoim zachowaniu to chyba twój dziadek odcinał te linie.

Czytaj prymusie medyczny bo masz problem z selekcją tego co wcześniej napisałem!!!!

1.Szczepionki były dobre z założenia ,ale te stare bez dziadostwa w środku, a nie to co się teraz dodaje. Chyba masz problemy ze zrozumieniem tego co czytasz.

2. Szczepionki nie przechodzą długoletnich testów jak to jest w przypadku antybiotyków. Mimo ,że te testy i tak są na stronę farmacji ale przynajmniej są w przypadku lekarstw.

3. Szczepionki w ogóle nie zaliczają się do lekarstw przez co nie przechodzą kompletnie testów ,badań i weryfikacji.

 

Nie ośmieszaj się już więcej bo wszyscy się tutaj z ciebie śmieją. A ty wszystkich masz za tumoków!!! Jesli jeseś lekarzem zap........wypisywac recepty bo szkoda twojego czasu.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3