Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dużym pojazdom trudno przejechać przez nowe rondo w Przemyślu

Norbert Ziętal
Długim pojazdom lub zespołom pojazdów ciężko jest przejechać przez nowe rondo w Przemyślu.
Długim pojazdom lub zespołom pojazdów ciężko jest przejechać przez nowe rondo w Przemyślu. Norbert Ziętal
Kierowcy dużych samochodów ciężarowych narzekają na przejazd przez nowe rondo w ciągu ul. Lwowskiej w Przemyślu. Inwestor twierdzi, że skrzyżowanie zostało wykonane zgodnie z przepisami.

Chodzi o oddane kilka dni temu do użytku rondo na skrzyżowaniu ulic Lwowska, Batorego i Trentowskiego. Znajduje się na głównej trasie wylotowej z Przemyśla w kierunku polsko - ukraińskiego przejścia granicznego w Medyce. Ponadto jest tutaj "handlowa" dzielnica miasta z kilkoma hipermarketami. To powoduje, że ruch jest spory, także dużych samochodów ciężarowych.

To drugie w mieście rondo i pierwsze dwupasmowe.

- Szkoda, że przy projektowaniu tego skrzyżowania nie wzięto pod uwagę komfortu i bezpieczeństwa jazdy dla wszystkich kierowców - mówi Andrzej Mikulski, instruktor nauki jazdy z Ośrodka Szkolenia Kierowców Beata Bugira w Przemyślu.

Mikulski twierdzi, że trudności z przejazdem mają duże samochody ciężarowe, zwłaszcza ciągnące przyczepy. Także TIR-y.

- Jadąc na wprost, przed rondem, kierowcy ustawiają się na lewym pasie. Wjeżdżają na skrzyżowanie i aby wykonać skręt, duże ciężarówki muszą zjechać na prawy pas. Jeżeli jedzie nim jakiś samochód, to zajeżdżają mu drogę - opowiada Mikulski.

Jedziemy na trasę z kandydatem na kierowcę. Obok instruktor nauki jazdy Zdzisław Witko, z OSK BB. Jedziemy od strony centrum Przemyśla i chcemy jechać prosto, w kierunku Medyki.

- O, proszę popatrzeć w lusterko. Musimy zajechać na sąsiedni pas, bo nie mamy innej możliwości - mówi pan Zdzisław.

Podobnie jest ze zjazdem z Lwowskiej, przez rondo, w ul. Batorego.

- Jeżeli jadą same samochody osobowe, to jest przyjemny przejazd. Rondo spełnia swoje zadanie i znacznie upłynniło ruch. Natomiast gorzej jest, gdy pojawią się dłuższe pojazdy - uważa pan Zdzisław.

- Dziwię się, że to rondo zostało tak zaprojektowane. Przecież można było zrobić mniejszą wysepkę na środku, aby poszerzyć pasy. Ponadto można było zwęzić wysepki przy wyjazdach z rodna - twierdzi pan Andrzej.

Inwestorem dla tego zadania był Zarząd Dróg Miejskich w Przemyślu.

- Ciężko polemizować z instruktorami nauki jazdy. Jednak rondo zostało wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami. Projekt otrzymał od wojewody zgodę na realizację inwestycji. Gdyby był źle wykonany, takiej zgody by nie było - mówi Jacek Cielecki, dyr. ZDM w Przemyślu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24