Dwa lata na budowę nowego mostu w Rzeszowie

Bartosz Gubernat
Promost Consulting
Miasto ogłosiło przetarg na budowę nowego mostu na Wisłoku w Rzeszowie.

To będzie najdłuższa w mieście przeprawa przez rzekę. 400-metrowy pomost zawiśnie na 100-metrowym pylonie. Samochody przejadą nad Wisłokiem i zbiornikiem technicznym elektrociepłowni. Wraz z drogami dojazdowymi trasa utworzy połączenie ul. Rzecha i Lubelskiej, tworząc brakujący fragment północnej obwodnicy.

- Na oferty od wykonawców czekamy do końca sierpnia. Firma, z którą podpiszemy umowę będzie musiała przenieść założenia koncepcji na projekt budowlany, a później zbudować most i drogi. Chcemy, aby były gotowe najpóźniej w październiku 2015 roku - mówi Piotr Magdoń, szef Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.

Od strony ul. Rzecha nowa droga rozpocznie się przy skrzyżowaniu z ul. Załęską. Będzie miała dwie jezdnie i cztery pasy ruchu. Na zachód od mostu połączy się z ul. Lubelską w rejonie Agrohurtu. Tutaj planowane jest rondo. W przyszłości drogowcy chcą przedłużyć trasę do ul. Warszawskiej i Krakowskiej. Koszt budowy mostu oraz 2,5 km dróg szacuje się na ponad 140 mln zł. Miasto chce, aby jeszcze w tym rozdaniu unijnych pieniędzy do inwestycji dopłaciła Unia Europejska.

Minimalna płaca w górę. Wzrośnie przynajmniej o 184 zł

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

e
ert
W dniu 20.07.2013 o 21:42, grog napisał:

 Zamiast tego mostu powinno się zbudować drugą nitkę ulicy Generała Maczka, drugie przęsło mostu (znacznie krótszego, niż ten z artykułu) w ciągu tej ulicy (jedno przęsło już istnieje i łączy ulice: Maczka i Ciepłowniczą), a dalej dwupasmową drogę do Alei Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego (z wiaduktem pod torami magistralnymi, ze skrzyżowaniem w pobliżu biurowca Asseco).Cała ta inwestycja prawdopodobnie kosztowałaby mniej (lub niewiele więcej) niż tytułowy most, a byłaby logicznym i dogodnym uzupełnieniem podejmowanej właśnie rozbudowy Alei Wyzwolenia (w tym także przebudowy wiaduktu pod ulicą Warszawską). W ten sposób mogłaby powstać pierwsza północna obwodnica miasta, biegnąca wprost od ulicy Krakowskiej, bez żadnych komunikacyjnych wygibasów.Ale taki most jest znacznie bardziej medialny, w sam raz na nadchodzące wybory... 

 

Dokładnie taka trasa jest już zaprojektowana i I etap jej realizacji rusza w tym roku. Ale Ty wolisz narzekać niż sprawdzić u źródła.

g
grog

Zamiast tego mostu powinno się zbudować drugą nitkę ulicy Generała Maczka, drugie przęsło mostu (znacznie krótszego, niż ten z artykułu) w ciągu tej ulicy (jedno przęsło już istnieje i łączy ulice: Maczka i Ciepłowniczą), a dalej dwupasmową drogę do Alei Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego (z wiaduktem pod torami magistralnymi, ze skrzyżowaniem w pobliżu biurowca Asseco).

Cała ta inwestycja prawdopodobnie kosztowałaby mniej (lub niewiele więcej) niż tytułowy most, a byłaby logicznym i dogodnym uzupełnieniem podejmowanej właśnie rozbudowy Alei Wyzwolenia (w tym także przebudowy wiaduktu pod ulicą Warszawską). W ten sposób mogłaby powstać pierwsza północna obwodnica miasta, biegnąca wprost od ulicy Krakowskiej, bez żadnych komunikacyjnych wygibasów.

Ale taki most jest znacznie bardziej medialny, w sam raz na nadchodzące wybory...

r
rzeszowiak
W dniu 20.07.2013 o 10:31, jurek napisał:

Ten most nad Wisłokiem miał byc gotowy jeszcze w 2000 roku ale jak zawsze ważniejsze są inwestycje pod kosmetyczne czyli kładki, rabatki i inne duperele jak choby fonntana multimedialna. Rzeszów skupił sie na przyłaczaniu terenów gminnych do miasta ale co ztego kiedy nie ma nowych dróg do tych terenów. Obecnie jest problem uzbrajaja strefe ekonomiczna ale co z tego kiedy jest jedyna utwardzona droga przez osiedle Miłocin a inne drogi to drogi polne.Miasto zmarnowało pieniądze unijne na inwestycje które nic nie daja mieszkańcom i są nierentowne bo po co budowac trybuny na stadionie miejskim kiedy stoi pusty i do tych inwestycji miasto dopłaca.Miasto juz dawno powinno dokończyc budowe obwodnicy miasta od północy od Rzecha przez Staromiscie i miłocin obok strefy ekonimicznej aż do S-19 i drogi na Kraków.

Jak sam widzisz Ferenc dba o miasto Rzeszow i oprocz wora po ziemniakach na leb nic nie mozna mu zarzucic !

j
jurek

Ten most nad Wisłokiem miał byc gotowy jeszcze w 2000 roku ale jak zawsze ważniejsze są inwestycje pod kosmetyczne czyli kładki, rabatki i inne duperele jak choby fonntana multimedialna. Rzeszów skupił sie na przyłaczaniu terenów gminnych do miasta ale co ztego kiedy nie ma nowych dróg do tych terenów. Obecnie jest problem uzbrajaja strefe ekonomiczna ale co z tego kiedy jest jedyna utwardzona droga przez osiedle Miłocin a inne drogi to drogi polne.Miasto zmarnowało pieniądze unijne na inwestycje które nic nie daja mieszkańcom i są nierentowne bo po co budowac trybuny na stadionie miejskim kiedy stoi pusty i do tych inwestycji miasto dopłaca.Miasto juz dawno powinno dokończyc budowe obwodnicy miasta od północy od Rzecha przez Staromiscie i miłocin obok strefy ekonimicznej aż do S-19 i drogi na Kraków.

S
Swojak
W dniu 19.07.2013 o 22:22, Gość napisał:

a Ty co ,jasnowidz czy pisowiec ?

Skąd takie durnie biorą się na forum ?!. Nie można. normalnie polemizować. Won stąd smrodzie !!!.

G
Ginter
W dniu 20.07.2013 o 09:09, mary napisał:

W Rzeszowie wystarczy już bajerów! Chcemy nowoczesnego Centrum Komunikacyjnego obejmujące obecne slumsy PKS i PKP z podziemnymi rozwiązaniami pod Pl. Dworcowym, łącznie z min. dwoma liniami kolelki miejskiej. Tylko w ten sposób staniemy sie miastem innowacji, obecnie niestety Rzeszów stoi a nawet cofa sie do sytuacji sprzed kilku lat.

POPIERAM !

m
mary

W Rzeszowie wystarczy już bajerów! Chcemy nowoczesnego Centrum Komunikacyjnego obejmujące obecne slumsy PKS i PKP z podziemnymi rozwiązaniami pod Pl. Dworcowym, łącznie z min. dwoma liniami kolelki miejskiej. Tylko w ten sposób staniemy sie miastem innowacji, obecnie niestety Rzeszów stoi a nawet cofa sie do sytuacji sprzed kilku lat.

T
Tom

Najważniejszą inwestycją infrastrukturalną w rejonie Rzeszowa powinno być wybudowanie S19 od Krakowskiej do Lutoryża i lobbowaniem w Warszawie dla tej inwestycji powinno się zająć "miasto" a nie bajeranckimi mostami donikąd

G
Gość

a Ty co ,jasnowidz czy pisowiec ?

k
kola

czekamy na gotówkę,złoto które skradli lub zawłaszczyli czarni z krzyżykami pracownicy.Trochę się tego nazbierało,....

b
bee

A nie lepiej wybudować wzdłuż wisłoka wtedy bedzie i dłuższy i wyższy !

M
Moje imię

Gigantomania....

Mosty od wieków budowano w najdogodniejszych miejscach, czyli tam, gdzie rzeka była czy to najpłytsza, czy to najwęższa...

W Rzeszowie wybrano miejsce chyba najgorsze z możliwych.

A ciekawe, co będzie jak most nie otrzyma wsparcia z UE?

Dodaj ogłoszenie