Dwie z trzech kładek dla rowerzystów w Rzeszowie już gotowe. W październiku otwarcie kolejnej

Piotr Samolewicz
Piotr Samolewicz
Inwestycja była potrzebna, gdyż most Karpacki w ciepłe dni zapełnia się rowerzystami, rolkarzami i pieszymi zmierzającymi głównie na Bulwary lub wracającymi z nich.
Inwestycja była potrzebna, gdyż most Karpacki w ciepłe dni zapełnia się rowerzystami, rolkarzami i pieszymi zmierzającymi głównie na Bulwary lub wracającymi z nich. Krzysztof kapica
Od niedzieli przy moście Karpackim na zaporze czynna jest nowa kładka rowerowa. Wcześniej, bo w lipcu, otwarto kładkęprzy moście Lwowskim, a już w październiku rowerzyści będą mogli korzystać z kolejnej - przy moście Narutowicza.

Przęsła kładki przy moście Karpackim zostały wykonane z polimerów zbrojonych włóknem. Liczy ona 105 m długości i 3 m szerokości. Kosztowała ponad 4,6 mln zł, z czego większość tej kwoty pochodzi z Unii Europejskiej. Kładkę wykonała firma Intop Tarnobrzeg wraz z nowymi ścieżkami rowerowymi i nowym oświetleniem. Wykonawca przebudował też chodniki.

Nowa kładka rowerowa przy moście na zaporze w Rzeszowie już gotowa. Zobaczcie zdjęcia!

Nowa kładka rowerowa przy moście na zaporze w Rzeszowie [ZDJĘCIA]

Inwestycja była potrzebna, gdyż Most Karpacki w ciepłe dni zapełnia się rowerzystami, rolkarzami i pieszymi zmierzającymi głównie na Bulwary lub wracającymi z nich.

Od 9 lipca czynna jest inna kładka rowerowa - przy moście Lwowskim. Liczy 85 metrów długości, ma 3 metry szerokości. Kosztowała prawie 2,9 mln złotych.

ZOBACZ TEŻ: Montaż kładki rowerowej przez Wisłok obok mostu Lwowskiego w Rzeszowie [WIDEO]

Urząd Miasta informuje, że w drugim tygodniu października ma być otwarta trzecia kładka dla rowerzystów przy moście im. Narutowicza. Buduje ją Intop Tarnobrzeg. Będzie liczyła 105 m. Wartość inwestycji wynosi 3 mln 840 tys. zł.

Łączny koszt budowy wszystkich rzeszowskich kładek rowerowych wynosi ponad 11 mln zł. Inwestycja jest dofinansowana ze środków Unii Europejskiej.

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
21 września, 06:48, Obserwator:

Jak dla mnie ta zapora jest do dużej przebudowy.Po pierwsze:Przebudować spust wody na dolny,by muł płynął dalej,a nie jak jest teraz na górny,gdzie muł zostaje w zalewie.Po drugie:Trzeba patrzeć na kilkadziesiąt lat do przodu i należy dobudować 2 dodatkowe pasy ruchu,bo ruch jest coraz większy.Tylko jak to zrobić skoro nowy wieżowiec-żaglowiec będzie tuż przy ulicy?

21 września, 08:16, Gość:

To nie zapora tylko tama.

a nie jaz?

G
Gość
21 września, 06:48, Obserwator:

Jak dla mnie ta zapora jest do dużej przebudowy.Po pierwsze:Przebudować spust wody na dolny,by muł płynął dalej,a nie jak jest teraz na górny,gdzie muł zostaje w zalewie.Po drugie:Trzeba patrzeć na kilkadziesiąt lat do przodu i należy dobudować 2 dodatkowe pasy ruchu,bo ruch jest coraz większy.Tylko jak to zrobić skoro nowy wieżowiec-żaglowiec będzie tuż przy ulicy?

To nie zapora tylko tama.

G
Gość
20 września, 14:46, emeryt:

Ostatnie inwestycje najlepszego prezydenta jakiego to miasto miało pana Ferenca. Zostaliśmy z tym Fiołkiem jak listonosz z odciskami.

buhahahahahahaha

O
Obserwator
Jak dla mnie ta zapora jest do dużej przebudowy.Po pierwsze:Przebudować spust wody na dolny,by muł płynął dalej,a nie jak jest teraz na górny,gdzie muł zostaje w zalewie.Po drugie:Trzeba patrzeć na kilkadziesiąt lat do przodu i należy dobudować 2 dodatkowe pasy ruchu,bo ruch jest coraz większy.Tylko jak to zrobić skoro nowy wieżowiec-żaglowiec będzie tuż przy ulicy?
S
Stanislaw Bednarz
20 września, 8:12, Mieszkaniec:

Most na ul.Naruszewicza jest sprzed kilku lat i aż dziw bierze,że na etapie projektowania nikt nie wpadł na to,by zaprojektować na nim scieżki dla rowerów.

Takie rzeczy dzieją się w stolicy innowacji.

Kolego tu sie nie mysli tu sie wydaje pieniadze podatnika rozumiecie.

M
Mieszkaniec
Most na ul.Naruszewicza jest sprzed kilku lat i aż dziw bierze,że na etapie projektowania nikt nie wpadł na to,by zaprojektować na nim scieżki dla rowerów.

Takie rzeczy dzieją się w stolicy innowacji.
G
Gość
Super że jest ta kładka ale moim zdaniem rozsądniej byłoby zrobić przejazd dla rowerów (dużo mniejszym kosztem) przy okazji remontu kładki pieszej, postawionej 100 metrów dalej (o czym pisałem przy okazji jej remontu parę lat temu; tak samo zresztą jak rozsądniej było zrobić od razy "tęczowy" most tak, aby nie było potrzeby dobudowywania kładki - o czym też pisałem).

Natomiast pieniądze można by przeznaczyć na kładki przy wiadukcie tarnobrzeskim czy śląskim czyli gdzieś gdzie nie ma absolutnie żadnej infrastruktury rowerowej, jazda ulicą to śmiertelne zagrożenie a chodnik jest śmiesznie wąski.

Obecny prezydent, jeżeli chce twórczo zaistnieć w tej materii, to powinien zająć się ścisłym centrum. Tutaj nie da się jeździć normalnie rowerem. A jeżeli ma to być środek transportu, a nie tylko i wyłącznie rekreacji, to budowa infrastruktury rowerowej w centrum jest kluczowa.
e
emeryt
Ostatnie inwestycje najlepszego prezydenta jakiego to miasto miało pana Ferenca. Zostaliśmy z tym Fiołkiem jak listonosz z odciskami.
Dodaj ogłoszenie