Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Firma z Rzeszowa za 4,7 mln zł dostarczy nowoczesny system do głosowań w Sejmie

Oprac. J. Lonczak
Archiwum
Nowoczesny System Obsługi Głosowań w Sejmie RP będzie się składał ze specjalnego oprogramowania, sprzętu oraz infrastruktury technicznej. Kancelaria Sejmu i Asseco Poland z Rzeszowa podpisały umowę na wdrożenie nowoczesnego systemu informatycznego obsługi głosowań w Sali Posiedzeń. Wartość projektu wynosi 4,7 mln zł brutto.

- Jako polska firma jesteśmy dumni, że będziemy realizować projekt dla Sejmu RP. Asseco jest największym dostawcą oprogramowania oraz sprawdzonym i zaufanym partnerem sektora publicznego – podkreśla Marek Panek, wiceprezes zarządu Asseco Poland z Rzeszowa.

- Parafrazując Kobietę Pracującą z serialu „Czterdziestolatek”, tę decyzję podjął za nas XXI wiek. Nowoczesne i innowacyjne rozwiązania technologiczne poprawią profesjonalizm i bezpieczeństwo prac Izby – dodaje Andrzej Grzegrzółka, dyrektor Biura Prasowego Kancelarii Sejmu.

Nowy System Obsługi Głosowań składa się nie tylko z odpowiedniego oprogramowania, ale także z dedykowanych urządzeń, stanowiących element wyposażenia stanowiska poselskiego. To specjalne czytniki, pełniące rolę pulpitu zarządzania w procesie głosowań prowadzonych w Sali Posiedzeń.

Zostały one przygotowane do połączenia z centralnym Systemem Obsługi Głosowań, systemem audio oraz systemem tłumaczeń poprzez sieć lokalną (LAN). Czytniki oferują szereg nowych funkcjonalności np. możliwość używania pilota zdalnego sterowania przez osoby niepełnosprawne, które nie mogą zasiąść w ławie poselskiej. Posiadają także kolorowy, dotykowy ekran ciekłokrystaliczny (LCD), na którym wyświetlany będzie m.in. status głosowania. Umożliwiają również transmisję głosu bezpośrednio ze stanowiska poselskiego poprzez wbudowany mikrofon, a nawet możliwość ładowania urządzeń mobilnych z wbudowanego portu USB. Natomiast nad bezpieczeństwem głosowań czuwać będzie system autoryzacji posła, odczytujący jego indywidualną kartę do głosowania.

Warto dodać, że tylko w 2016 roku przeprowadzono w Sejmie prawie dwa i pół tysiąca głosowań. To najwięcej od kilku lat. Posłowie pracują bardzo intensywnie, a obecny system funkcjonuje od 2001 roku. Kancelaria Sejmu wybrała najkorzystniejszą ofertę pod każdym względem – informuje Andrzej Grzegrzółka.

Oczywiście, ten projekt będzie od nas wymagał pracy pod presją czasu tak, aby zdążyć przeprowadzić całość wdrożenia w zaledwie miesiąc – mówi Andrzej Dopierała, prezes zarządu Asseco Data Systems.

- Za wdrożenie nowego systemu będzie odpowiedzialne konsorcjum firm z Asseco Data Systems jako lliderem, Asseco Poland oraz Asseco Lithuania. To przykład kooperacji pomiędzy spółkami z Grupy. Będziemy bowiem korzystać z najlepszych doświadczeń naszego litewskiego zespołu, który zrealizował już podobny projekt dla parlamentu na Litwie – wyjaśnia Marek Panek.

Demontaż dotychczasowych oraz instalacja nowych urządzeń, a także przeprowadzenie wszystkich potrzebnych testów systemu i wprowadzenie ewentualnych modyfikacji instalacyjnych zostało zaplanowane na sierpień 2017 r.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24