Tymczasem fora internetowe to prawdziwa kopalnia wiedzy. – Można się z nich dowiedzieć nie tylko, która pralka psuje się najczęściej, czy która pizzeria oferuje smaczne i tanie jedzenie. Internauci chętnie dzielą się też informacjami na temat tego, jak pracuje się u danego pracodawcy – zwraca uwagę Michał Filipkiewicz z Praca.pl.
Liczą się opinie innych
Co trzeci kandydat sprawdza przedsiębiorcę zanim zdecyduje przesłać swoje CV. Nieco więcej robi to dopiero przed samą rozmową kwalifikacyjną. Z kolei 16 proc. przegląda informacje o firmie, kiedy ma już zapewnioną umowę o pracę.
Z ankiety Praca.pl wynika, że negatywne opinie o danym przedsiębiorcy w internecie mają wpływ na decyzję o podjęciu u niego pracy. Ponad połowa przepytanych nie reaguje aż tak radykalnie. Zachowuje po prostu większą czujność. Dla co siódmej osoby niepochlebna opinia nie stanowi w ogóle problemu.
Specjalne serwisy
- Wpisując w wyszukiwarkę takie frazy, jak „opinie o pracodawcy”, znajdziemy przynajmniej kilka serwisów zbudowanych specjalnie po to, by się dzielić opiniami o swoim szefie czy firmie – zauważa Michał Filipkiewcz. Warto jednocześnie dodać, że negatywne opinie nie zawsze oznaczają, że w firmie źle się dzieje. Twórca niepochlebnego komentarza mógł być tylko jeden sfrustrowany pracownik. Poza tym złe praktyki mogły mieć miejsce w firmie kilka lat temu. Teraz funkcjonuje na przykład zupełnie inną polityka personalna. A opinie choć się zdezaktualizowały, wciąż są w internecie.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?