Z autami ze znaczkiem Opla na masce znam się dobrze.I to od wielu lat. Ceniłem astrę II kombi za jej niezawodność i dobre osiągi ekonomiczne. Lubię jeździć zwinną i oszczędną merivą. Frajdą jest przemieszczanie się wygodną i tanią w eksploatacji zafirą.
Wspomniane modele opla zapracowały na swoja markę dobrymi silnikami i solidnością wykonania. Najnowsze dziecko Opla – insignia - wzbudza moje zainteresowanie swoją nietuzinkową linią nadwozia.
Ładny jak Opel
Wieloma przymiotnikami można określić oplowskie produkty. Nigdy nie odnoszono jednak do nich określeń odzwierciedlających uznanie nad bryłą auta, podkreślających jego design. Tak było kiedyś. Teraz pojawiła się insignia, która łamie nasze przyzwyczajenie odnośnie kształtów oplowskich modeli. Design insigni jest po prostu bardzo udany. Auto wręcz przyciąga naszą uwagę, bo najkrócej mówiąc jest ładne. Na tle innych modeli tej samej rodziny - wręcz urodziwe. Nic więc dziwnego, iż uhonorowano je tytułem auta roku 2009. Tylko patrzeć gdy otrzyma i inne nagrody oraz wyróżnienia.
Patrzysz i widzisz
Linia nadwozia nie jest kanciasta, tak jak to ma miejsce w modelu wectra. Łagodnie zaokrąglone kształty przekonują do bryły auta wzbudzającej sympatie. Sportowym charakterem isignia bliska jest nowej mazdzie 6.
Nim zasiądziesz za kierownicą
Wnętrze nowego opla jakby z automatu komponuje się z jego wyglądem. Jest dopracowane i przyjemne. W odróżnieniu od starszych modeli opla zastosowane elementy wyposażenia, użyte materiały, kolorystyka wykończenia sprawiają wrażenie, że kabina pasażerska jest ciepła w postrzeganiu i z chęcią zajmujemy miejsce za kierownicą.
Co pod maską
Do napędu Insigni zastosowano pięć silników benzynowych i cztery diesle. Benzyniaki to silniki: 1,6 (115 KM), 1,8 (140 KM), 1,6 Turbo (180 KM), 2,0 Turbo (200 KM) oraz 2,8 V6 Turbo (260 KM). Jednostki napędzane olejem napędowym to: 2,0 w trzech konfiguracjach (110, 130 lub 160 KM) oraz 2,9 V6 o mocy 250 KM. W przyszłym roku ma być także dostępna wersja OPC także z silnikiem 2,8 V6, ale o mocy zwiększonej do 300 koni.
Ciekawostki techniczne insigni
Opel Eye – to specjalna kamera umożliwiająca odczyt oraz zapamiętywanie oznaczeń zakazu wyprzedzania oraz znaków ograniczenia prędkości. System wyświetla aktualny znak drogowy na desce rozdzielczej. Informuje również kierowcę z wyprzedzeniem o nieplanowanym zjechaniu z pasa ruchu.
Reflektory adopcyjne AFL – system automatycznie wybiera jedną z dziewięciu różnych funkcji oświetlenia, z których każda jest zaprojektowana, by zapewnić optymalne oświetlenie w określonej sytuacji na drodze.
FlexRide – zawieszenie to umożliwia trzy tryby jazdy: „Sport” zapewniający szybszą reakcję samochodu na czynności wykonywane przez kierowcę oraz twardsze zawieszenie lub „Tour” przystosowany do łagodniejszej jazdy. Standardowo samochód jeździ w trybie „Normal”. W ekstremalnych sytuacjach technologia FlexRide automatycznie dostosowuje twardość zawieszenia, zapewniając bezpieczeństwo oraz kontrolę, niezależnie od wybranego trybu jazdy.
Adaptive 4x4. Ten układ wraz z zintegrowanym podwoziem sportowym umożliwiają nie tylko automatyczne przenoszenie momentu obrotowego silnika pomiędzy przednią a tylna osią lecz również lewym a prawym tylnym kołem.
Ceny insigni rozpoczynają się od 74400 zł.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Niewielu wie, że jest wnukiem Wodeckiego. Leo Stubbs już raz próbował sił w rozrywce
- Lodzia z "Rancza" bardzo się zmieniła. Na nowych zdjęciach trudno ją rozpoznać
- Tak dziś wygląda syn Olejnik. Jerzy Wasowski wyrósł na przystojnego mężczyznę
- Szok, w jakim stroju paradowała 16-letnia Viki Gabor! Ludzie pytają, gdzie są rodzice