Gotowy jest już projekt tego mostu, który ma zastąpić ten, po którym rzeszowianie jeżdżą obecnie, a ruch odbywa się wahadłowo. Na nowym moście będą dwa pasy ruchu o szerokości 3 metrów w każdą stronę. Zaplanowano też chodniki z obu stron. Budowa tego mostu połączona jest z koncepcją przedłużenia rzeszowskiej ulicy Podwisłocze i połączenia jej z ulicą Wierzbową. Koncepcja ta jest już gotowa. Jednak budowa może rozpocząć się najwcześniej w 2013 roku. 700 – metrowy odcinek nowej drogi będzie się składał z dwóch pasów ruchu, każdy będzie miał po 3,5 metra długości.
Przebudowa u. Podkarpackiej
Przebudowa ulicy Podkarpackiej w Rzeszowie jest pierwszą z dużych inwestycji drogowych wchodzących w skład zadań w ramach tzw. programu transportowego współfinansowanego z pieniędzy unijnych Przetarg wygrała firma Strabag, która za przebudowę weźmie około 21 milionów złotych.
Droga zostanie poszerzona, wzmocniona, położona zostanie nowa nawierzchnia. Zbudowane zostaną nowe chodniki i ścieżki rowerowe.
Roboty na ul. Jałowego
Kolejna duża inwestycja prowadzona będzie na ul. Jałowego. Chodzi o rozdzielenie kanalizacji deszczowej i sanitarnej.
Przetarg na wykonanie tych robót wygrało rzeszowskie Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów. Inwestycja będzie kosztować 1,2 mln zł.
Nowa nawierzchnia na ul. Szopena
W lipcu rzeszowski Ratusz zaplanował wymianę nawierzchni na dużym fragmencie jednej z głównych ulic w centrum miasta, czyli ul. Szopena.
Rośnie nowa kładka
Szybko i sprawnie postępują prace montażowe na budowie okrągłej kładki, na jednym z najbardziej ruchliwych przejść dla pieszych w Rzeszowie. Powstaje na skrzyżowaniu alei Piłsudskiego i ulicy Grunwaldzkiej.
Kłopoty na autostradzie A4
Wykonawcy nie zdążyli z budowa i oddaniem do użytku autostrady A4 biegnącej przez Podkarpacie. W całości przez nasz region autostrada będzie przejezdna najprawdopodobniej w drugiej połowie przyszłego roku.
Jak wiadomo, Hydrobudowa złożyła wniosek om upadłość. To lider polsko – irlandzkiego konsorcjum, które buduje prawie 35 kilometrów autostrady A4 od granicy województwa do Dębicy.
Sytuacja na poszczególnych odcinkach:
-Dębica – Rzeszów – Zachód – planowane zakończenia 7.10. 2012 r.; Rzeszów Zachód – Rzeszów Centralny – planowane zakończenie 11.02.2012r, ale negocjowane jest jego przedłużenie; Rzeszów Centralny – Rzeszów Wschód – planowane zakończenie – 31. 11. 2011 r. Aktualnie trwają rozmowy o jego przedłużeniu: Jarosław – Radymno – planowane zakończenie 30. 04.2012. Termin został przesunięty do 31.12. 2012 r.: Radymno – Korczowa - zakończenie planowano na 30.04 2012 r. Trwają rozmowy o przedłużeniu terminu.
Inwestycje, które uzyskały wsparcie z Regionalnego Programu Operacyjnego
Poprawa dostępności linii kolejowej poprzez przebudowę niektórych elementów infrastruktury na odcinkach linii kolejowej nr 106 Rzeszów - Jasło w ramach RPO WP na lata 2007 – 2013.
Wartość ogółem w PLN: 160 722 434,93
Dofinansowanie UE w PLN: 95 327 606,62
Termin realizacji: 2010-07-01 do 2013-10-02
Beneficjent: PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna
Budowa drogi dojazdowej do przejścia granicznego oraz przebudowa drogi wojewódzkiej nr 866 Dachnów - Lubaczów – Krowica Hołodowska -Granica Państwa na odcinku Lubaczów - Budomierz (projekt kluczowy)
Wartość ogółem w PLN: 59 444 510,13
Dofinansowanie UE w PLN: 50 201 603,61
Termin realizacji : 2010-08-31 do 2013-01-31
Beneficjent: województwo podkarpackie.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?