Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jakie wiadukty, tunele i drogi zbudujemy w Rzeszowie

[email protected]
Jakie wiadukty, tunele  i drogi zbudujemy w RzeszowieTrwa przebudowa ul. Podkarpackiej.
Jakie wiadukty, tunele i drogi zbudujemy w RzeszowieTrwa przebudowa ul. Podkarpackiej. K. Baranowska
Przebudowa Al. Rejtana stanowi część programu transportowego miasta. O wygranie przetargu na realizację tej inwestycji walczy aż 10 firm krajowych i zagranicznych.

 

Do pierwszego etapu przetargu zgłosiło się 14 firm.  Do drugiego etapu miasto zaprosiło 10 firm. Mają złożyć konkretne oferty cenowe. Wykonawca zostanie wybrany pod koniec sierpnia. Ostateczne podpisanie umowy uzależnione jest od tego, czy nie pojawią się protesty ze strony tych firm, które przegrały.

Ruszą od nowego roku

Planuje się, że przebudowa Rejtana rozpocznie się z początkiem przyszłego roku, a zakończy rok później. Ulica zostanie poszerzona. Przebudowane zostaną skrzyżowania, chodniki, powstaną ścieżki rowerowe.

Dojazd do City Center

W ramach realizacji inwestycji towarzyszących budowie City Center, powstaje nowa droga, która przebiegać będzie pod wiaduktem Tarnobrzeskim. W związku z tymi planami część wiaduktu jest wyłączona z ruchu. Nowa droga i przebicie pod wiaduktem to część offsetu, który inwestor zobowiązał się wykonać na rzecz miasta. Jego wartość sięga kwoty 30 mln zł.

Przebudowa ul Podkarpackiej

Kierowcy, zwłaszcza ci, którzy udają się w kierunku Krosna, Jasła, Barwinka, czy Bieszczadów z utęsknieniem czekają na zakończenie remontu ul. Podkarpackiej.  Ta gruntownie modernizowana arteria komunikacyjna ma zostać oddana do użytku pod koniec września br.

 

Na program transportowy 300 milionów ma przeznaczyć Unia

 

30 lipca  ma zostać podpisana umowa na dofinansowanie programu transportowego Rzeszówa. Z Unii Europejskiej mamy otrzymamć ponad 311 mln zł na jego realizację
Miasto ma dołożyć 103 mln zł wkładu własnego. To oznacza, że na rzeszowskie inwestycje wydamy ponad 414 mln zł.

Prezydent Ferenc i przedstawiciele PARP

Planuje się, że 30 lipca podpisy na dokumentach złożą prezydent Tadeusz Ferenc oraz przedstawiciele Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, która pośredniczy w zarządzaniu programem "Budowa systemu integrującego transport publiczny miasta Rzeszowa i okolic".

Podpisana umowa zostanie przekazana za pośrednictwem Ministerstwa Rozwoju Regionalnego Komisji Europejskiej, która dokona ostatecznej akceptacji. Najszybciej w ciągu trzech miesięcy od daty przekazania dokumentów.

Chodzi m.in. o przebudowę ul. Podkarpackiej i Lubelskiej. Podkarpacka jest poszerzana, przebudowywane są chodniki, zatoczki autobusowe, powstają ścieżki rowerowe. Prace rozpoczęły się w ub. roku, mają się zakończyć we wrześniu. Koszt - ok. 21 mln zł.

Modernizacja Lubelskiej będzie kosztować prawie 30 mln zł, zakończy się w przyszłym roku. Ulica zostanie m.in. poszerzona, przebudowane zostaną skrzyżowania, powstaną ścieżki rowerowe.

Najdroższa przebudowa węzła

 

Przygotowywane są kolejne duże zadania z programu.
Najdroższa ma być przebudowa węzła al. Wyzwolenia - Warszawska. Jej koszt określi przetarg, ale nieoficjalnie mówi się, że trzeba będzie wydać nawet 80 mln zł. Al. Wyzwolenia na zostać poszerzona, przebudowany zostanie wiadukt w ciągu ul. Warszawskiej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24