Katastrofa w Smoleńsku. Pobierz stenogramy rozmów pilotów prezydenckiego tupolewa

Ioan Polaczek
Dziś ujawniono stenogramy z czarnych skrzynek. Pobierz zapis rozmów pilotów prezydenckiego tupolewa. Ujawniony dokument liczy 41 stron.

Kopie zawartości tzw. czarnych skrzynek przywiózł w poniedziałek wieczorem z Moskwy szef MSWiA Jerzy Miller. Minister powiedział, że na razie zdecydowano się ujawnić tylko stenogramy, Wersja dźwiękowa zawiera bardzo dużo szumów, z których trzeba wyłowić to, co jest istotną treścią.

Kiedy 10 kwietnia b.r., około godziny 7.30. prezydencki samolot startował z warszawskiego Okęcia, nikt nie przypuszczał, że polska delegacja nie doleci do Rosji na obchody 70. rocznicy mordu katyńskiego.

Warunki pogodowe, w dzień lotu nie były dobre. Kapitan Arkadiusz Protasiuk, pilotujący maszynę był bardzo rozważny, sam komunikował z wieżą, mimo że było to zadaniem nawigatora lub drugiego pilota. Przed podejściem do lądowania wykonał dwa obroty nad lotniskiem...

Dramatyczny zapis rozmów z kokpitu

POBIERZ Katastrofa w Smoleńsku - stenogram rozmów pilotów

Koronawirus fake news. Oto największe absurdy.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 47

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

g
gwizdek

Myślałem,że IPN "odnalazł" nowe taśmy z przebiegiem rozmów agentów podkładających w samolocie ładunki wybuchowe. Ale widzę,że jeszcze trzeba na nie poczekać,pewnie montują.

S
Syla
W dniu 01.06.2010 o 22:18, ROT napisał:

owszem chora... z drugiej strony też tak to wygląda (może ktoś przypomni, kto powiedział: ciemny lud to kupi... - czy aby nie jedynie słuszna partia...) Nie lubię zasklepiać się w opiniach, ale jak widzę agresję tej części społeczeństwa popierającej jedynie słusznych kandydatów to mi smutno. Zazdroszczę determinacji w popieraniu ideii Prezesa, ale współczuje agresji z jaką są one popierane. Do tego stopnia, ze sporo osób, boi się wyrażać swoje odmienne poglądy bez narażenia się na inwektywy i udawadnianie na siłę błedu i niesłuszności myślenia. Według niektórych spisek uknuli wszyscy nas otaczający - Ruscy, Amerykanie, Żydzi, Niemcy, masoni, no i oczywiście PO ... ludzie puknijcie się w łepetynkę. Ani nasz ś.p. Prezydent nie był mężem stanu na którego się go kreuje, ani nasze znaczenie nie jest tak wielkie jak się nam wydaje w naszej odwiecznej manii wielkości. Tak, powinniśmy mieć poczucie własnej wartości, patriotyzmu, kochać i bronić swój kraj - ale może zacznijmy od poszanowania poglądów, myśli i wyborów innych ludzi - swoich rodaków, sąsiadów, rodziny. I może zastanówmy się, czy naprawdę jesteśmy tak genialnii jak nam się wydaje. Czym różnimy się od innych narodów, żeby zawsze się wywyższać i uwadawniać że znaczymy coś więcej niż inni i jesteśmy mądżejsi niż reszta ludzkości,,


Niestety powtórzę za koleżanką "anakondą"- chora jest NAIWNOŚĆ i głupota polskiego narodu. Zastanawia mnie natomiast jedna bardzo ważna kwestia.Skąd to ciągłe psioczenia,że tylko "wyznawcy" PiS są agresywni, podam fragment aby naświetlić sytuację: Nie lubię zasklepiać się w opiniach, ale jak widzę agresję tej części społeczeństwa popierającej jedynie słusznych kandydatów to mi smutno. chodzi tu oczywiście o J.Kaczyńskiego,kandydata PiS. Jaki masz cel wypisywać pseudo przemówienia rodem z debat? Myślisz,że jak nie wymieniłeś bezpośrednio nazwę Partii to nikt się nie zorientuje,że twoje jakże "pokojowe"przemówienie zawiera uszczypliwe uwagi.Nie rób z siebie osoby co tylko do rany przyłóż,bo ją nie jesteś.Nie jestem w żadnym razie osobą, którą opisujesz w swym wywodzie,ale denerwują mnie ludzie, którzy na siłę próbują zrobić z siebie wszystkowiedzącego, dającego wszystkim w około rady jakim być,a jakim nie.Dlaczego dajesz rady,jak sam ich nie przestrzegasz?
G
Gość
W dniu 02.06.2010 o 09:20, Fanka napisał:

Ale się ubawiłem Nawet nie wiesz jak. "Przeciwnicy zewnętrzni", ha ha ha, ale mi przeciwnicy. Czy Ty człowieku nadal wierzysz, że Rosjanie bali się prezydenta RP? W czym im zagrażał? W pitoleniu i rusofobii? Przecież i tak Rosja ma nas w garści, więc czemu mieliby zabijać człowieka, który niewiele znaczył na arenie międzynarodowej i nie był autorytetem w całej Unii. Po co także mieliby zabijać członków SLD? Obudź się i zajmij się czymś wartościowym, a nie mieszaniem ludziom w głowach.



O, sory. Zagalopowałem się, przecież piszesz "ubawiłem się", wiec wyglada na to, że jesteś facetem. Zmylił mnie Twój żeński nick (czyżbyś był "kochającym inaczej"? Nooo, to Twojej miłości do wielkiego demokraty Putina się nie dziwię, bo o gustach się nie dyskutuje).
G
Gość
W dniu 02.06.2010 o 09:20, Fanka napisał:

Ale się ubawiłem Nawet nie wiesz jak. "Przeciwnicy zewnętrzni", ha ha ha, ale mi przeciwnicy. Czy Ty człowieku nadal wierzysz, że Rosjanie bali się prezydenta RP? W czym im zagrażał? W pitoleniu i rusofobii? Przecież i tak Rosja ma nas w garści, więc czemu mieliby zabijać człowieka, który niewiele znaczył na arenie międzynarodowej i nie był autorytetem w całej Unii. Po co także mieliby zabijać członków SLD? Obudź się i zajmij się czymś wartościowym, a nie mieszaniem ludziom w głowach.



Bo od dziesięcioleci taka natura kremlowskich przywódców Franiu! Owszem przeszkadzał im, choćby w odzyskaniu wpływów w byłych republikach ZSRR. Równie dobrze możnaby zapytać po co rosyjskie służby robiły zamach (skuteczny) na prezydenta Czeczenii, po kilkakrotnie chciały pozbawić życia byłego prezydenta Gruzji Eduarda Szewarnadze (jak na ironię byłego ministra spraw zagranicznych ZSRR), po co likwidują byłych agentów KGB i GRU zbiegłych na Zachód 30 lat temu? Widać koleżanko, że pojęcie o rosyjskiej mentalności masz niewielkie i traktujesz to państwo jak każde inne. Tymczasem tam od wieków obowiązywały zupełnie inne standardy. Rożnica mentalności i zasad wynika z tego, że cywilizacyjnie Rosja przez wieki rozwijała się w oddzieleniu od Europy. Kiedy w XX stuleciu przyszla szansa by zblizyć się do reszty kontynentu, w Moskwie zapanował akurat bolszewicki reżim. Nie będę Ci przecież robić wykładu, idź sobie do pierwszej lepszej nauczycielki historii to wytłumaczy Ci te zawiłości, bo kobieto droga sama na lekcjach historii chyba nie uważałaś.
G
Gość
W dniu 02.06.2010 o 08:37, realista napisał:

Zastanawiające jest ; - dlaczego nie przewieziono częsci "czarnych skrzynek" do Polski(w nienaruszonym stanie, pod 24h eskortą naszych służb - od chwili wydobycia z ziemi) i tam nie otwarto ich w obecności rosyjskich "ekspertów"? - dlaczego nie ma jeszcze międzynarodowej komisji śledczej w tej sprawie Tak sobie myślę, że gdyby miała miejsce odwrotna sytuacja, to pewno do Moskwy wywieziono by nawet ziemię spod rozbitego samolotu i drzewa wykopane z korzeniami. Niestety tylko my Polacy potrafimy poświęcić i zapomnieć wszystko w imię "pojednań", "popraw stosunków"- najczęściej jednostronnie, "interesów politycznych" - przeważnie nie naszych itp. bredni dla maluczkich. Inni twardo pilnują swoich spraw i bronią swoich.



Otóż to! Ale wyjaśnij to naiwnym oglądaczom i czytelnikom wszelkiej michnikowszczyzny, bo ja nie potrafię.
G
Gość
W dniu 02.06.2010 o 08:17, ~lol~ napisał:

hehehe dobre, długo na tym myślałeś.wszyscy widzą w tym zamach, lub błąd pilota, a nikt nie chce dopuścić do siebie informacji, że to jednak wina lecha była, ale ludzie są tak litościwi i otumanienie przez pis jak mohery w kościele przez księdza, że będą głosować dalej na ta sama twarz. Wstyd mi że jestem polakiem i że w Polsce żyją takie imbecyle którzy myślą że jak wybiorą znów osobę o tym samym nazwisku i twarzy, który zamiast żony ma kota, który zostanie pierwszą damą kraju to będzie się lepiej żyło. Polska stała się pośmiewiskiem 23 grudnia 2005, a teraz gdy wygra pis będzie jeszcze gorszym.



Mylisz się, bo wielu właśnie widzi winę Lecha. I myslę, że taką nowinę oglosi kto trzeba przed wyborami. Tylko, że z tą winą Lecha to tak troszkę naciągane. Zawsze wtedy przypomina się tamten słynny lot do Gruzji. Tylko dziwnym trafem, przywódcy pzostałych państw, którzy byli na pokładzie samolotu mówią zupełnie co innego na temat tego, kto faktycznie wydał polecenie lądowania w Tbilisi (którego zresztą piloci nie wykonali). Dziś pan minister Klich zaprzecza, bo przecież zmarli się nie obronią. Co do ośmieszania Polski, to wśród rożnych gazet poszukaj sobie co pisała zagraniczna prasa a nie tylko tych zbliżonych do "naszej" Gazety Wyborczej. Te ostatnie faktycznie o rządach PiS-u czy L. Kaczyńskim pisały jak najgorzej, tylko zadaj sobie trud sprawdzenia na jakich polskich rozmówców się przy tym powoływały. Dziwne, że głośno było w naszych mediach, kiedy niemiecki FAZ nazwał Kaczyńkich "kartoflami", ale kiedy już socjaldemokratycznA "Suddeutsche Zeitung" za przykład totalnego schamienia europejskiej polityki podawała niejakiego Janusza Palikota to jakoś dziwnie nasze ukochane media już tego nie podawały.
G
Gość

Prawie wszystkie wasze wpisy kończą się politycznymi akcentami. Dlaczego? Bo polityka jest prosta. Nie musicie mieć wykształcenia ani doświadczenia. I tak szczekacie na siebie bez sensu. I bez końca

F
Fanka
W dniu 02.06.2010 o 07:34, Gość napisał:

ROT, ja akurat więcej agresji i wyzwisk widzę po stronie przeciwników PiS-u niż odwrotnie. Co władz rosyjskich, to i owszem nie wierzę im. I znając historię, a także współczesną politykę Rosji mam do tego pełne podstawy. i nie uważam tego za jakąś "rusofobię", bo narodu rosyjskiego jako takiego nie mam nic. Więc może nie wsadzaj do tego jakichś "Żydow", "masonów" etc. Dzisiejsza Rosja nie jest państwem wiarygodnym, nie jest państwem, które można porównać do krajów demokratycznych. Skoro jej władze są zdolne do mordowania niewygodnych dziennikarzy, organizowania zamachów na przeciwników politycznych, to dlaczego nie miałaby być zdolne do pozbycia się przeciwników zewnętrznych? Kiedy gdzieś w Kanadzie jakaś gazeta pisze o "polskich obozach koncentracyjnych" to nasz MSZ i ambasada szybko reagują i słusznie. Teraz kiedy opiniotwórcza rosyjska "Niezawisimaja Gazieta" (taki mniej więcej odpowiednik "Gazety Wyborczej") pisze, że "pół miliona polskich ochotników wstąpiło do SS, żeby walczyć przeciw ZSRR", to nasz MSZ i ambasada w imię "pojednania" milczą...Tylko czy na tym ma polegać pojednanie? Na akceptacji kłamstwa i byciu "mniejszym bratem"? Także jestem za jak najlepszymi stsounkami z Rosją, ale na zasadach autentycznego partnerstwa, a nie klientelizmu. W tym akurat punkcie zgadzam się z poglądem Kaczyńskiego. Nie można uprawiac polityki zagranicznej serwilizmu i tylko podporządkowywać się interesom "większych", nieważne czy ze wschodu czy zachodu. Nie ma tu żadnego nacjonalizmu, tylko po prostu zdrowy rozsądek. Zobacz jak radziły sobie z kryzysem kraje Unii Europejskiej. Tak donośnie głoszoną "europejską solidarność" szlak trafił i każdy dbał wyłącznie o swój interes, nie oglądając się, co na to unijni partnerzy. Niestety, teraz obawiam się, że wq wielu sprawach polityka ekipy PO już "nie zagrozi niezbędnym interesom Rosji", nie "stracimy tez szansy by siedzieć cicho", jak zalecał nam ówczesny prezydent Francji Chirac, wskazując Polsce miejsce w kącie.



Ale się ubawiłem Nawet nie wiesz jak. "Przeciwnicy zewnętrzni", ha ha ha, ale mi przeciwnicy. Czy Ty człowieku nadal wierzysz, że Rosjanie bali się prezydenta RP? W czym im zagrażał? W pitoleniu i rusofobii? Przecież i tak Rosja ma nas w garści, więc czemu mieliby zabijać człowieka, który niewiele znaczył na arenie międzynarodowej i nie był autorytetem w całej Unii. Po co także mieliby zabijać członków SLD? Obudź się i zajmij się czymś wartościowym, a nie mieszaniem ludziom w głowach.
r
realista

Zastanawiające jest ;
- dlaczego nie przewieziono częsci "czarnych skrzynek" do Polski(w nienaruszonym stanie, pod 24h eskortą naszych służb - od chwili wydobycia
z ziemi) i tam nie otwarto ich w obecności rosyjskich "ekspertów"?
- dlaczego nie ma jeszcze międzynarodowej komisji śledczej w tej sprawie

Tak sobie myślę, że gdyby miała miejsce odwrotna sytuacja, to pewno do Moskwy wywieziono by nawet ziemię spod rozbitego samolotu i drzewa
wykopane z korzeniami. Niestety tylko my Polacy potrafimy poświęcić i zapomnieć wszystko w imię "pojednań", "popraw stosunków"- najczęściej
jednostronnie, "interesów politycznych" - przeważnie nie naszych itp. bredni dla maluczkich. Inni twardo pilnują swoich spraw i bronią swoich.

~lol~
W dniu 02.06.2010 o 07:39, Gość napisał:

Oj, żal mi Cię chłopie. Takimi prostymi schematami myślisz. Nie wierzę w oficjalne bajeczki i dobrą wolę Putina, a nie jestem miłośnikiem PiS. A ludzie na Podkarpaciu zagłosują tak jak chcą i mają do tego prawo. Nic mi do tego, jak kto głosuje.



hehehe dobre, długo na tym myślałeś.

wszyscy widzą w tym zamach, lub błąd pilota, a nikt nie chce dopuścić do siebie informacji, że to jednak wina lecha była, ale ludzie są tak litościwi i otumanienie przez pis jak mohery w kościele przez księdza, że będą głosować dalej na ta sama twarz. Wstyd mi że jestem polakiem i że w Polsce żyją takie imbecyle którzy myślą że jak wybiorą znów osobę o tym samym nazwisku i twarzy, który zamiast żony ma kota, który zostanie pierwszą damą kraju to będzie się lepiej żyło. Polska stała się pośmiewiskiem 23 grudnia 2005, a teraz gdy wygra pis będzie jeszcze gorszym.
T
Tomasz

Tak naprawdę te stenogramy ośmieszają nasze procedury, skoro do kabiny pilota mógł wejść Szef Protokołu Dyplomatycznego, czy któryś z generałów - skoro oni mają status zwykłego pasażera. Niech ktoś z nas spróbuje wejść do kabiny pilota, zobaczymy jak to się skończy,

Dodatkowo mówienie przez Szefa Protokołu, że Prezydent nie podjął jeszcze decyzji co dalej - jest żenujące i niedopuszczalne. Prezydent, czy generał nic nie ma do gadania na pokładzie samolotu, nic a nic, bo w tej sytuacji rządzi tylko kapitan. On jest na pokładzie panem życia i śmierci, prezydentem, generałem i premierem w jednym. A Prezydent, czy ktokolwiek inny jest zwykłym pasażerem, którego obowiązkiem jest siedzenie spokojnie na tyłku do końca lotu.

a
and

To sa bzdury a nie stenogramy
"Stenogramy są, pytania pozostały"

Wydarzyła się straszliwa katastrofa, w ktorej zginely najwazniesze osoby w Polsce, gdyby wydarzylo sie to z VIP-ami z Rosji, Niemiec, USA, władza tych krajow oglosilaby STAN WYJATKOWY, ktory w szczegolnych warunkach pozwala rzadzic dekretami. Pamietajmy zglineli tam dowodcy sil zbrojnych Polski a wiec NATO. Nie dajmy sie oszukiwac, dowodcy tacy sa caly czas na sluzbie i posiadaja zawsze przy sobie strategiczne dla systemu obrony dane, mieli je takze w czasie katastrofy, ktore trafily do rak obcego wywiadu, a wiec Rosji. Dziwnym jest, ze rzad polski nie zarzadal wydania nienaruszonych tzw. czarnych skrzynek, Rosjanie po ich otworzeniu mogli zrobic z zapisami w nich doslownie, co chcieli. Otrzymane stenogramy teraz, czy nawet czarne skrzynki juz nie maja zadnego znaczenia, to jest tylko mamienie opinii publicznej. Rzad polski jako organ wykonawczy ponosi wylaczna odpowiedzialnosc za katastrofe i jej konsekwencje i w trybie nadzwyczajnym powinien zostac postawiony przed Trybunalem Stanu lacznie z marszlkiem Sejmu RP, który także odpowiada za ciecia budżetowe kancelarii Prezydenta RP, także IPN itp.

G
Gość
W dniu 02.06.2010 o 07:22, ~lol~ napisał:

Oj Psiory.Komorowski będzie prezydentem i ja się o to postaram, dość już kaczyńskiego. Czy na tym Podkarpaciu już całkiem wam się webłach pop....iło. Wystarczyło ze lechu przejechał drogami Podkarpacia i już uważacie ze należny za to wybrać jego brata na prezydenta. Jesteście beznadziejni. Głosuje na PO.



Oj, żal mi Cię chłopie. Takimi prostymi schematami myślisz. Nie wierzę w oficjalne bajeczki i dobrą wolę Putina, a nie jestem miłośnikiem PiS. A ludzie na Podkarpaciu zagłosują tak jak chcą i mają do tego prawo. Nic mi do tego, jak kto głosuje.
G
Gość
W dniu 01.06.2010 o 22:18, ROT napisał:

owszem chora... z drugiej strony też tak to wygląda (może ktoś przypomni, kto powiedział: ciemny lud to kupi... - czy aby nie jedynie słuszna partia...) Nie lubię zasklepiać się w opiniach, ale jak widzę agresję tej części społeczeństwa popierającej jedynie słusznych kandydatów to mi smutno. Zazdroszczę determinacji w popieraniu ideii Prezesa, ale współczuje agresji z jaką są one popierane. Do tego stopnia, ze sporo osób, boi się wyrażać swoje odmienne poglądy bez narażenia się na inwektywy i udawadnianie na siłę błedu i niesłuszności myślenia. Według niektórych spisek uknuli wszyscy nas otaczający - Ruscy, Amerykanie, Żydzi, Niemcy, masoni, no i oczywiście PO ... ludzie puknijcie się w łepetynkę. Ani nasz ś.p. Prezydent nie był mężem stanu na którego się go kreuje, ani nasze znaczenie nie jest tak wielkie jak się nam wydaje w naszej odwiecznej manii wielkości. Tak, powinniśmy mieć poczucie własnej wartości, patriotyzmu, kochać i bronić swój kraj - ale może zacznijmy od poszanowania poglądów, myśli i wyborów innych ludzi - swoich rodaków, sąsiadów, rodziny. I może zastanówmy się, czy naprawdę jesteśmy tak genialnii jak nam się wydaje. Czym różnimy się od innych narodów, żeby zawsze się wywyższać i uwadawniać że znaczymy coś więcej niż inni i jesteśmy mądżejsi niż reszta ludzkości,,



ROT, ja akurat więcej agresji i wyzwisk widzę po stronie przeciwników PiS-u niż odwrotnie. Co władz rosyjskich, to i owszem nie wierzę im. I znając historię, a także współczesną politykę Rosji mam do tego pełne podstawy. i nie uważam tego za jakąś "rusofobię", bo narodu rosyjskiego jako takiego nie mam nic. Więc może nie wsadzaj do tego jakichś "Żydow", "masonów" etc. Dzisiejsza Rosja nie jest państwem wiarygodnym, nie jest państwem, które można porównać do krajów demokratycznych. Skoro jej władze są zdolne do mordowania niewygodnych dziennikarzy, organizowania zamachów na przeciwników politycznych, to dlaczego nie miałaby być zdolne do pozbycia się przeciwników zewnętrznych? Kiedy gdzieś w Kanadzie jakaś gazeta pisze o "polskich obozach koncentracyjnych" to nasz MSZ i ambasada szybko reagują i słusznie. Teraz kiedy opiniotwórcza rosyjska "Niezawisimaja Gazieta" (taki mniej więcej odpowiednik "Gazety Wyborczej") pisze, że "pół miliona polskich ochotników wstąpiło do SS, żeby walczyć przeciw ZSRR", to nasz MSZ i ambasada w imię "pojednania" milczą...Tylko czy na tym ma polegać pojednanie? Na akceptacji kłamstwa i byciu "mniejszym bratem"? Także jestem za jak najlepszymi stsounkami z Rosją, ale na zasadach autentycznego partnerstwa, a nie klientelizmu. W tym akurat punkcie zgadzam się z poglądem Kaczyńskiego. Nie można uprawiac polityki zagranicznej serwilizmu i tylko podporządkowywać się interesom "większych", nieważne czy ze wschodu czy zachodu. Nie ma tu żadnego nacjonalizmu, tylko po prostu zdrowy rozsądek. Zobacz jak radziły sobie z kryzysem kraje Unii Europejskiej. Tak donośnie głoszoną "europejską solidarność" szlak trafił i każdy dbał wyłącznie o swój interes, nie oglądając się, co na to unijni partnerzy. Niestety, teraz obawiam się, że wq wielu sprawach polityka ekipy PO już "nie zagrozi niezbędnym interesom Rosji", nie "stracimy tez szansy by siedzieć cicho", jak zalecał nam ówczesny prezydent Francji Chirac, wskazując Polsce miejsce w kącie.
~lol~

Oj Psiory.

Komorowski będzie prezydentem i ja się o to postaram, dość już kaczyńskiego. Czy na tym Podkarpaciu już całkiem wam się webłach pop....iło. Wystarczyło ze lechu przejechał drogami Podkarpacia i już uważacie ze należny za to wybrać jego brata na prezydenta. Jesteście beznadziejni. Głosuje na PO.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3